Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Zöldspárga-krémleves gyömbérrel és tökmagolajjal

2017. április 27. - Habliliom

Szeszélyes időjárás ide vagy oda, tavasz van, csalhatatlanul itt a spárgaszezon.

A spárgát egyszerűen nem lehet megunni, és mindenféle formában annyira jó (ráadásul nagyon egészséges is), hogy ebben a néhány hétben, amíg kapható, rendszeresen szerepel az étlapon.

Szeretjük csak úgy magában főzve, grillezve, de persze levesben, salátaként, lepényben, rakottasban, raguként, legyen fehér, zöld vagy lila, mindig jöhet (akárcsak Gombóc Artúrnál a csokoládé).

zoldspargaleves_gyomberrel05.jpg

Az első spárgaszerzeményekkel gyakran előfordul, hogy alig érek velük haza a piacról, máris a fazékban vagy a grillserpenyőben landolnak, és csak úgy magában ropogtatjuk, esetleg egy gyors mártással, buggyantott tojással falatozzuk.

Aztán persze jönnek a levesek. Ez egyben azt is jelenti, hogy folyton újítok. Minden szezonban igyekszem valamiképp izgalmassá tenni a spárga-krémlevest, és lehetőség szerint többféle fűszerezéssel, összeállításban is minél gyakrabban elkészíteni. Nem is egyszer fordul elő, hogy este munkából, jógaóráról hazaérve, semmi másra nem is vágyom, csak egy tál zamatos levesre.

zoldspargaleves_gyomberrel02.jpg

Ebben az évben az első zöldspárga-krémleves itt a konyhában friss újhagymával, finom fűszerekkel, többek között borsikafűvel, gyömbérrel és tökmagolajjal készült.

Hát nem túlzás, hogy valóságos csodaszer egy fárasztó nap zárásaként (no meg ebédre).

A spárgafogások titka a zöldség megfelelő választásában rejlik: mindig friss, zsenge spárgával érdemes dolgozni. Az esetek többségében nem érdemes bedőlni a vastag szárú példányoknak, azok többnyire igencsak fásak, szálkásak.

A megfelelő spárga választásáról, előkészítéséről, jótékony hatásairól részletesebben írtam már korábban többek között itt és itt.

Bárki, bármit mond, nem árt, ha zöldspárgát is kb. a harmadáig meghámozza az ember (a magam részéről legalábbis mindig így járok el), persze csak miután levágta vagy letörte a fás végeit. Ha ez megvan, már nem lehet elrontani!

Zöldspárga-krémleves gyömbérrel és tökmagolajjal

zoldspargaleves_gyomberrel09.jpg

Hozzávalók 4 személyre:

½ kg  friss, zsenge zöldspárga

7½ dl zöldségalaplé vagy tiszta zöldségleves

1 teáskanál cukor

2-3 szál újhagyma

1 méretes sárga héjú burgonya (kb. 15 dkg)

1½ dl tej

1 mokkáskanál őrölt gyömbér (vagy 1 teáskanál frissen reszelt)

1 mokkáskanál szárított borsikafű

1 nagy csokor friss petrezselyem finomra aprítva (vagy egy evőkanál szárított)

1 teáskanál szárított kakukkfű

½ citrom leve

2 teáskanál hidegen sajtolt tökmagolaj

frissen őrölt bors – ízlés szerint

Elkészítés:

A spárgákat alaposan megmostam, fás végeiket levágtam, kb. a harmadukig meghámoztam. Ezt követően nagyjából 1½ cm-es darabokra vagdostam, a spárgafejeket egy külön tálkában félretettem. Ez utóbbiak ugyanis sokkal gyorsabban megfőnek, mint a szár részei.

A petrezselyemzöldet finomra aprítottam, az újhagymákat megtisztítottam, felkarikáztam, a krumplit hámozást követően kb. 1 cm-esre kockáztam.

Kevés alaplében, amihez hozzáadtam a cukrot, feltettem főni a hagymát és a krumplit, majd nagyjából 5 perc elteltével hozzáadtam a felaprított spárgaszárakat, valamint a szárított fűszereket, és felöntöttem a maradék alaplével. Fedő alatt addig főztem, míg a spárga roppanós nem lett. Ekkor felöntöttem a tejjel, majd hozzáadtam a petrezselyemzöldet és a spárgafejeket. Egyet forraltam rajta, majd félrehúztam a tűzhelyről, néhány spárgafejet kivettem a tálaláshoz, és a leveshez kanalaztam a citromlevet, majd meglocsoltam a tökmagolajjal.

Botmixerrel pürésítettem.

zoldspargaleves_gyomberrel07.jpg

Könnyű, tavaszi krémleves, amiben a zöldsprága kissé diós ízeit remekül kiemeli a gyömbér, frissességét hangsúlyozzák a zöldfűszerek, és az egészre a koronát a mennyei tökmagolaj teszi fel. Kár lenne kihagyni!

Habliliom

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr3812448335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása