Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Gyors zöldspárga-lepény

2016. április 29. - Habliliom

Belátom, hogy mostanában akad itt a konyhában spárgás recept nem is kevés, de vállalom az elfogultságomat ezzel a fantasztikus zöldségfélével, hisz annyira friss, egészséges és sokféleképp elkészíthető, hogy talán nem baj, ha egy újabb gyors recepttel is bővül a repertoár.

 

A zöldspárga egyik előnye, hogy alig igényel hámozást (kevesebb az anyagveszteség, gyorsabb az előkészítés). Persze ízlés dolga, ki mennyire szabadítja meg a „héjától”, a magam részéről az alsó harmadáról mindig eltávolítom.

Ezzel a valóban szűk 30 perc alatt elkészíthető lepénnyel pedig még a spárga készítésével most barátkozó, konyhai foglalatosságokra szűkre szabott idővel rendelkezők is bátran próbálkozhatnak. Az eredmény mégis olyan lesz, mintha igencsak gondos és hosszadalmas előkészületeket követően kerülne frissen az asztalra.

spargalepeny03.jpg

Mert ez a gyors lepény frissen az igazi, de ha véletlenül maradna belőle másnapra, a tapsztalat azt mutatja, akkor is pillanatok alatt eltűnik a tányérról!

Tulajdonképp egyenlő esélyekkel rendelkező lepénynek tekinthető, mert a spárgaszálak váltott egymás mellé helyezésével senki sem szenved hátrányt a kóstolásnál: pontosan ugyanannyi spárgafejjel rendelkező szeletet keletkezik. Egy apró trükk, aminek köszönhetően nem csupán a látvány, de az ízélmény is fokozható.

 

Gyors zöldspárga-lepény

spargalepeny09.jpg

Hozzávalók (32 X 25 cm-es tepsihez):

1 csomag friss zöldspárga (50 dkg)

2 dl zöldségalaplé vagy tiszta zöldségleves

1 csomag friss leveles tészta (275 gr, hűtőpultból, nem mélyhűtött)

5 dkg füstölt edámi sajt

5 dkg ementáli típusú sajt

2 dkg frissen reszelt parmezán típusú sajt

1 kis doboz sovány tejföl (175 gr, 12%-os zsírtartalommal)

1 db nagyméretű, friss tanyasi tojás

1 teáskanál szárított, őrölt rozmaring

1 csokor egészen finomra aprított petrezselyemzöld (vagy 2 teáskanál szárított) + egy kevés szárított petrezselyem a tetetjére

só, fehérbors – ízlés szerint

 

Elkészítés:

A leveles tésztát kivettem a frizsiderből, és amíg a spárgát előkészítettem, a konyhapulton várakoztattam, hogy könnyebb legyen vele dolgozni.

A spárgák kissé fás végeit letörtem, a szárak alsó harmadát vékonyan meghámoztam.

Egy nagyobb, mélyebb serpenyőben felforraltam a zöldségalaplevet, és a már forró levesbe 2 percre beletettem a spárgákat. Épp csak blansíroztam, majd gyorsan tálra szedtem. A leves később elkortyolható.

Amíg a spárga hűlt, a tojást a tejföllel és a fűszerekkel alaposan elkevertem, majd hozzáreszeltem a háromféle sajtot.

A sütőt 180 fokra (légkeveréssel) előmelegítettem.

A tepsit sütőpapírral béleltem, és szépen beleigazítottam a már előre kinyújtott tésztát úgy, hogy a peremére is került belőle.

Hogy időt spóroljak, a vaksütés helyett, villával alaposan megszurkáltam a tésztát a tepsiben.

A már kihűlt spárgákat szépen egymás mellé rakosgattam az előkészített tésztaágyon, méghozzá úgy, hogy felváltva követték egymást: egyet fejjel felfelé, egyet fejjel lefelé.

spargalepeny01.jpg

A sajtokkal alaposan elkevert fűszeres mártást rákanalaztam, kevés szárított petrezselyemmel megszórtam, majd a forró sütőben szűk 20 perc alatt pirosra sütöttem.

spargalepeny04.jpg

Éles késsel azon melegében méretes kockákra darabolva kínáltam.

spargalepeny06.jpg

Könnyű, gyors és nagyon finom!

 

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr698673220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása