Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Zöldspárga-tál mediterrán ízekkel

Könnyed nyári ízek a szezon utolsó spárgatálján

2015. június 14. - Habliliom

Nem egyszerűen nyár van, de minden szeszélyével együtt az iskolai vakációval együtt tagadhatatlanul megérkezett a kánikula. Ilyenkor a legnagyobb konyhai lelkesedés mellett is igyekszik mindenki minimalizálni a tűzhelynél töltendő időt.

Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy most a folyadék- és ásványianyag-bevitelre fokozott figyelmet célszerű fordítani! Sok folyadékot veszítünk, érdemes hát olyan változatos, könnyen elkészíthető, mégis ízletes és ízléses fogásokkal színesíteni a repertoárt, amelyek nem igényelnek komolyabb előkészülteket, frissítők, és vitaminban is gazdagok. Az sem elhanyagolható persze, hogy bikiniszezonhoz illeszkedjen az étel, vagyis lelkiismeret-furdalás nélkül falatozhasson belőle az is, aki fokozottan ügyel az alakjára.

Szívem szerint május végétől majd’ mindennap készítenék egy-egy jó spárgás ételt, de a szezon rövid, és valószínűleg ebben a periódusban ez az utolsó zsenge spárgás tál, ami készült a konyhában. Azért persze néhány köteget blansírozva igyekeztem a fagyasztórekeszben megőrizni az év többi részére (persze sosem lehet eleget).

A zöld spárgáról már többször is szó esett. Tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal, energiatartalma szerény, és csodás tisztító hatásáról is ismert. Az előkészítést tekintve, van aki, egyáltalán nem hámozza, van, aki igen. A magam részéről rendszerint a végét kissé meghámozom, a többit nem. Most sem tettem másként. Aztán a spárgát sóval, cukorral, kevés citromlével ízesített vízben roppanósra főztem, majd hűlni hagytam (lehet grillezni is, úgy is remek lesz!).

Ezúttal spárgatálat készítettem. A legalapvetőbb hozzávalók egy hosszúkás (nem árt, ha csinos), lapos tál, amelyre kényelmesen ráhelyezhetők a hosszú spárgaszálak, és persze maga a spárga. 

Spárgatálat sokfélét lehet készíteni. Gyakorlatilag hidegen és melegen egyaránt kínálható. Az összetevők sorában szerepelhet egy vagy kétféle spárga (lehet sok, lehet kevesebb, attól függ, mekkora társaságnak készül, mennyi spárga áll rendelkezésünkre stb.), de lehet gazdagítani mindenféle más zöldséggel, salátafélékkel, akár gyümölccsel, sajtokkal, halakkal, húsokkal, mikor, kinek épp mihez van kedve. Nálam most egy színes zöldséges tál készült a szezon friss zöldségeivel, természetesen spárgaalapon, amit hidegen tálaltam. Nem bonyolult, csupa egyszerű hozzávalóból állt össze, van, ami főzve, van, ami frissen került rá. A jó minőségű, ízletes alapanyagok magukért beszélnek. A kompozíció sem túl kacifántos, de nem is kell túlzsúfolni, túlzásokba esni - a levesebb néha több elve alapján egymáshoz jól illeszkedő hozzávalók kerültek a tálra.

spargatal_paradicsommal_ujkrumplival01.jpg

Egyszerű, de remek alapanyagok - színesen!

Amellett, hogy látványnak sem utolsó, az újkrumpli, a zamatos koktélparadicsom, valamint a jóféle olívabogyó együttese a zsenge zöld spárgával pompás vitamin- és ásványianyag-forrás is. Tálalható könnyű ebéd- vagy vacsorafogásként, előételként, biztos, hogy sikere lesz!

Zöldspárga-tál mediterrán ízekkel

Hozzávalók (2 személyre akár főfogásként, 4 személyre előételként):

1 csomag zsenge zöldspárga (50 dkg)

25 dkg újburgonya

15 dkg koktélparadicsom

5-8 dkg zöld olívabogyó magozva

1 kis csokor petrezselyemzöld finomra aprítva

1 evőkanál olívaolaj

2 dk vaj

só, cukor, citromlé, frissen őrölt színes bors – ízlés szerint

Az öntethez:

2 evőkanál tökmagolaj

1 evőkanál vörösborecet

1 mokkáskanál tengeri só

1 mokkáskanál dijoni mustár

 

spargatal_paradicsommal_ujkrumplival06.jpg

Frissítő ízek, hidegen tálalva!

 

Elkészítés:

Az újkrumplit alaposan megsikáltam, így vékony héjától könnyedén megszabadítottam. Kisebb példányokkal dolgoztam, így azokat egyszerűen hosszában félbevágtam, majd nagyjából ½ cm vékonyra karikáztam – így kis félköröket kaptam.

Egy közepes méretű serpenyőben felolvasztottam a vajat, hozzáöntöttem az olívaolajat, és rádobtam az előkészített újkrumplit. Sóztam, majd jól átforgattam, és lefedtem a serpenyőt. Ez a mennyiség nagyjából 5-7 perc alatt megpuhult. Amíg az újkrumpli készült, finomra aprítottam a petrezselyemzöldet, és a már tökéletes állagú krumplira szórtam, átforgattam. Félretettem.

A spárgák fás végeit letörtem, 1-2 cmre a szár végétől meghámoztam. Egy mokkáskanál sóval, ugyanennyi kristálycukorral és kevés citromlével ízesített vízben roppanósra pároltam nagyjából 6 perc alatt. Leszűrtem, hűlni hagytam.

A koktélparadicsomot vékonyan felkarikáztam, az olívákat hosszában félbevágtam.

Egy hosszúkás tálra fektettem a spárgaszálakat, majd a szár alsó harmadára halmoztam a petrezselymes újkrumplit, a középső részre fektettem a paradicsomszeleteket. Az egészet pedig a felezett olívákkal díszítettem.

Frissen őrölt borssal alaposan megszórtam (ennek mértéke persze ízlés dolga, én szeretem, ha jó borsos).

spargatal_paradicsommal_ujkrumplival03.jpg

Amilyen egyszerűen készül, olyan nagyszerű fogás!

Frissen tartó fóliával lefedve 15 percre beküldtem a frizsiderbe. Addig az öntet hozzávalóit egy csavaros tetejű üvegbe kanalaztam, alaposan összeráztam. Tálaláskor meglocsoltam vele a spárgatálat.

Igazi könnyű, kora nyári fogás, ami akár a nyaralóban, hétvégi házban is bátran elkészíthető. Egy pohár rozéval, netán némi friss, ropogós héjú kenyérrel tálalva olyan, mintha a  „konyhafőnök ajánlata” kerülne az asztalra.

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr197542752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása