Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Kápiakrémleves nem csak hűvös estékre

2016. szeptember 27. - Habliliom

A hűvös szeptember végi estéken (vagy napokon) egyre gyakrabban esik jól egy-egy tál forró leves. Ismét eljött az ideje a változatos krémleveseknek, amelyek viszonylag gyorsan és egyszerűen elkészíthetők, no meg persze sokféleképp variálhatók.

Lelkes híve vagyok a műfajnak, így hát mindig készül valami újdonság szezonális összetevőkből krémlevessé alakítva. Egyszerre játék és kihívás változatos, vitaminokban, rostokban egyaránt bővelkedő, testet-lelket melengető leveseket készíteni, tálalni. Egy-egy hosszú munkanap megszakításához vagy befejezéséhez pedig gyakran alig kell más, mint egy tál jó leves. Aki szereti, friss kenyeret, péksüteményt, pirítóst is ropogtathat hozzá.

kapiakremleves11.jpg

A most készült élénk narancsvörös leves már a látványával is derűre hangol mindenkit (megelőzhető vele az őszi fáradtság, lehangoltság), nem is beszélve a benne található vitaminokról, ásványi anyagok igen jótékony hatásairól, és hát a mesés illatról, ízekről... (Sajnos kóstoló nem posztolható.)

Krémlevest főzni, enni egyaránt jó - ehhez kétség sem férhet. Lehet kanalazni, kortyolgatni, ki, hogy szereti. Garantáltan természetes energiaforrás, mesés ízkombinációkkal!

kapiakremleves02.jpg

Gyönyörű kápia paprikákból mindenütt bőséges most a felhozatal. Ez a paprika tökéletesen alkalmas a grillezésre, készülhet belőle pl. remek rétes, előétel, de mesés levesalkotó is.

A krémleveseknél, ha csak lehet, igyekszem mellőzni a lisztet, sűrítéshez a leves hozzávalói tökéletesek.

Ezúttal a kápiához társult némi sárgarépa, hagyma, paradicsom, és hogy igazán krémes legyen, tejszín, kevés reszelt keménysajt, sőt, hogy az ízek összhatását is kissé feldobjam, némi őrölt, füstölt paprikával is fűszereztem.

Gazdag, krémes, igazi melengető leves ebédre, vacsorára vagy amikor jólesik!

Gazdag kápiakrémleves

kapiakremleves09.jpg

Hozzávalók (4 személyre):

½ kg kápia paprika

1-2 db húsos paradicsom

1-2 db sárgarépa (összesen kb. 15 dkg)

1 kis fej főzőhagyma

1 evőkanál sűrített paradicsom

1 l zöldségalaplé (vagy jó minőségű leveskockából főzött leves)

2 dl főzőtejszín (10 %-os zsírtartalommal)

3 dkg reszelt keménysajt (pl. Grana padano) + egy kevés a tálaláshoz

1 teáskanál őrölt, nem csípős füstölt paprika (fűszerüzletekben, nagyáruházakban beszerezhető)

1 tesákanál porrá őrölt rozmaring

tengeri só, frissen őrölt vegyes bors – ízlés szerint

Elkészítés:

A sütőt 250 fokra előmelegítettem, grillfokozatra állítottam. A kápiákat alaposan megmostam, megszárítottam, és egy vastagabb alufólialapra helyeztem. Az előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt meggrilleztem úgy, hogy a sütési idő felénél egy fordítottam rajtuk. akkor készültek el, ha a vékony héj elválik a zöldség húsától, kissé el is szenesedhet.

kapiakremleves05.jpg

Amíg a paprikák sültek, előkészítettem a többi hozzávalót.

A hagymát finomra kockáztam, a megtisztított sárgarépát vékonyan felkarikáztam. A friss paradicsomok héját kereszt alakban bemetszettem, forrásban lévő vízzel leforráztam, meghámoztam, magházukat eltávolítottam, a paradicsomok húsát felkockáztam.

A grillezett kápiát kissé hűlni hagytam.

kapiakremleves04.jpg

Amíg hűltek, a hagymát a sárgarépával, paradicsommal, sűrített paradicsommal, kevés zöldségalaplével fedő alatt párolni kezdtem. A kápiákat meghámoztam, magházukat, magjaikat eltávolítottam, felkockáztam, és leveshez adtam. Felöntöttem a maradék levessel, és addig főztem, míg a sárgarépa megpuhult. Ekkor adtam hozzá a fűszereket, felöntöttem a tejszínnel, ráreszeltem a sajtot, és egyet forraltam rajta.

Botmixerrel pürésítettem.

Azon melegében tálaltam – némi reszelt sajt, és kevés frissen őrölt bors nem egyszerűen a látványt fokozza, de kifejezetten jót tesz az ízeknek is.

 kapiakremleves07.jpg

Selymes, izgalmas, különleges és nagyon ízletes krémleves!

 

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr7111742233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása