Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Citromos pórékrémleves

2016. február 02. - Habliliom

A krémlevesek nagy barátjaként - kis túlzással - szinte bármiből boldogan főzök krémlevest. Most igencsak szűkre szabott időben tudtam csak a konyhában ténykedni, még a vásárlás bonyolítása sem volt egyszerű, így aztán jórészt a frizsiderben fellelhető készletből gazdálkodtam.

Azért egy jó külsejű pórét sikerült levadásznom munkából hazafelé tartva. Szeretem az enyhe aromáit, kellemesen édeskés ízeit, azt azonban még jobban, ha olyan kombinációban sikerül elkészítenem, amelyik új oldalait is érvényre juttatja.

Póréhagymából igencsak sokféle fogás tálalható, nem is meglepő, hogy leves sem ritkán kerül belőle a tányérokra. Most bőségesen adtam hozzá citromlevet, sőt a tálalásnál még citromkarikát is. Biztos, ami biztos, előzzük meg az ilyenkor divatos megbetegedéseket!

citromos_porekrem04.jpg

Lehetséges, hogy sokan úgy vélik, egyszerűbb félkész vagy épp zacskós leveseket gyorsan összedobni, de a saját tapasztalatom azt mutatja, bármilyen kevés alapanyagból is sokkal ízletesebb készíthető, mint porból vagy zacskóból. Arról nem is szólva, hogy kifejezetten időtakarékos, ha az ember kellően apróra vagdossa a hozzávalókat – az pedig már tényleg a bónusz, hogy így garantáltan egészséges és ízletes, mindenféle adaléktól mentes kerül a családi asztalra!

Szóval egy időtakarékos, vitaminos leves akkor is belefér az időbe, ha igencsak sietni kell a főzéssel!

Citromos pórékrémleves

citromos_porekrem02.jpg

Hozzávalók 4 személyre:
1 db méretes póréhagyma
2 db kezeletlen citrom
2-3 db sárga héjú burgonya (kb. 25 dkg)
1 l zöldségleves
1 dl tejszín
1 kávéskanál porrá őrölt rozmaring
frissen őrölt bors, só – ízlés szerint

Elkészítés: A pórét alaposan megtisztítottam, hogy még véletlenül se maradjon rajta homokszem, majd felkarikáztam. A burgonyákat meghámoztam, nagyjából 1 cm-esre kockáztam.

citromos_porekrem01.jpg
Mindkét zöldséget kevés zöldséglevessel, épp csak annyival, amennyi ellepte, főzni kezdtem, majd nagyjából 5 perc elteltével felöntöttem a maradék levessel, fűszereztem. Mivel minden elég apró, gyorsan elkészül. Nagyjából további 12-15 perc minden megpuhult. Ekkor felöntöttem tejszínnel, egyet forraltam rajta. Botmixerrel pürésítettem. 1 egész citrom levét facsartam hozzá. Így a C-vitamin egyáltalán nem károsodott. Alaposan elkevertem. A másik citromot felszeleteltem, a tálalás során ezzel kínáltam.

Nagyon egyszerű, de annál nagyszerűbb leves – mivel felnőtteknek készült, bőségesen került bele őrölt bors is, de ez valóban ízlés kérdése, mindenki annyit tegyen hozzá, amennyi jólesik!

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr208333444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása