Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Nagymama pitetortája: csokoládés omlós tésztába rejtett vaníliakrém

Segítsüti 2019 tavasz – avagy Torta della Nonna con frolla cioccolato

2019. április 15. - Habliliom

A 10. születésnapját ünneplő Segítsüti tavaszi árverésére éterien omlós tésztakéregbe rejtett könnyű vaníliakrémes pitetortát késztettem pirított mandulával, fátyolnyi vaníliás porcukorral hintve. Egyszerre otthonos és különlegesen finom csemege. A licit nyertese a pedig a sütemény boldog birtokosaként a Nyúlcipő Fejlesztő Centrum munkáját támogatja.

Licitálni pedig 2019. április 15-én hétfőtől, április 18-án csütörtökön 16 óráig itt lehet.

 

kakaos_torta_della_nonna15.jpg

A Segítsüti évente kétszer rendezett árverésein befolyt összeggel mindig nemes és fontos célok megvalósulását segíti.

2019_segitsuti_logo2.jpg

2019 tavaszán a 2 hónapos és 18 év közötti gyerekek mozgásos, komplex fejlesztését, illetve felnőtt, sérült emberek (baleset, Stroke utáni rehabilitáció, Sclerosis Multiplex, Parkinson) állapotjavítását segítő Nyúlcipő Centrum munkájának jobbá tételéhez járulunk hozzá.

A licitből befolyt összegből fejlesztő eszközök, felszerelések vásárlására nyílik lehetőség.

2019_segitsuti_nyulcipo_logo1.jpg

A süti segít!

Nem egyszerűen boldogságot hoz annak számára, aki megkóstolja, de boldogság készíteni is, ha pedig igazán hatékony és megkérdőjelezhetetlenül fontos támogatást biztosít, tripla öröm – segítsünk együtt!2019_segitsuti_logo.jpg

Ezúttal egy idehaza kevéssé ismert, csodás, házias olasz desszertet készítettem a legjobb minőségű alapanyagok felhasználásával.

kakaos_torta_della_nonna27.jpg

Éterien omlós csokoládés tésztakéreg keretezi az utolérhetetlen cerme patisserie-t, azaz vaníliás cukrászkrémet. Az omlós tésztarácsok között ropogós, pirított mandulaszeletek rejlenek, hogy az állagok kontrasztja és az ízek összhatása a lehető legtökéletesebb legyen. A pitetortákra jellemző kissé rusztikus megjelenés mennyei könnyedséggel párosul: a tészta szinte lemezekre omlik, amint a villával közelít hozzá az ember, az apró vaníliamagokat rejtő vaníliakrém pedig valósággal elolvad, amint megérinti az ember nyelve hegyét.

Pompás finomság!

Torta della Nonna con frolla cioccolato – avagy a nagymama csokoládés pitetortája vaníliás cukrászkrémmel

kakaos_torta_della_nonna21.jpg

Hozzávalók:

A tésztához:

12 dkg süteményliszt  + egy kevés a nyújtáshoz

3 dkg cukrozatlan minőségi holland kakaópor

6 dkg porcukor

10 dkg jéghideg vaj

1 db kisebb méretű tanyasi tojás

1 késhegyni sütőpor

1 csipet só

1 evőkanál tejföl

1 mokkáskanál vaníliakivonat

A töltelékhez:

4 db közepes méretű tanyasi tojás sárgája

4 dkg kristálycukor

2 dkg étkezési keményítő

2 dl főzőtejszín (20%-os zsírtartalommal)

2 dl félzsíros tej (2,8%-os zsírtartalommal)

1 egész vaníliarúd kikapart magjai

2 dkg vaj

A tetejére:

1 szűk maréknyi hámozott, szeletelt mandula

A tálaláshoz:

1 púpozott teáskanál vaníliával kevert porcukor

Így készült:

kakaos_torta_della_nonna23.jpg

A tésztához a lisztet tálba szitáltam, hozzáadtam a kakaóport, porcukrot, késhegynyi sütőport, csipetnyi sót. Fakanállal alaposan összeforgattam. Egy kisebb tálba ütöttem a tojást, amit a vaníliakivonattal és a tejföllel alaposan elkevertem, majd félretettem. A hideg vajat nagy lyukú reszelőn a száraz anyagokhoz reszeltem, gyors mozdulatokkal zsemlemorzsáéra emlékeztető állagúra dolgoztam, majd hozzáadtam a tojásos keveréket, és tésztalabdává állítottam össze.

Frissen tartó fóliába csomagolva 2 órára beküldtem a frizsiderbe.

Közben elkészítettem a creme patisserie-t, vagyis a cukrászkrémet. Ehhez a tojások sárgáit egy tálban elkevertem a kristálycukorral és a keményítővel.

A tejet és a tejszínt  nyeles lábosba öntöttem, közepesen erős lángra tettem. A vaníliarudat hosszában félbehasítottam, a magjait egy kis, éles késsel gondosan kivarázsoltam, és a melegedő tejes tejszínhez adtam. Mielőtt felforrt volna, levettem a lángról, és folyamatos keverés mellett az előkészített tojássárgáját tartalmazó keverékhez adtam, majd az egészet visszaöntöttem a lábosba, és a keverést nem szüntetve besűrítettem. Amint elkészült, tálba mertem, frissen tartó fóliával lefedtem, hogy megakadályozzam a felszíni bőrképződést, majd hűlni hagytam.

A pihentetett tésztát 1/3-2/3 arányban elvágtam, a nagyobb tésztadarabot fátyolnyi liszttel hintett felületen jókora, vékony körlappá nyújtottam, majd egy előzetesen sütőpapírral bélelt, 24 cm átmérőjű, levehető oldalú piteformába illesztettem. A túllógó részeket levágtam. A maradék tésztát is vékonyra nyújtottam, derelyemetszővel szűk 1 cm széles, hosszú csíkokra vagdostam.

A sütőt légkeveréses üzemmódba állítottam, és 180 fokra előmelegítettem.

A piteformába helyezett tésztakérget villával több helyen megszurkáltam, hogy egyenletesen süljön majd, és belekanalaztam az illatozó vaníliakrémet. A tésztacsíkokból rombusz alakzatban rácsokat formáltam a tetejére, majd mandulalapokat hintettem a ráccsal nem borított részekre.

A sütő alsó harmadában nagyjából 35-40 perc alatt készre sütöttem.

kakaos_torta_della_nonna31.jpg

Azon melegében meghintettem fátyolnyi saját készítésű vaníliával kevert porcukorral.

Langyosan kissé nehezebben, de hidegen könnyedén szeletelhető.

Igazi kényeztető, otthonos finomság.

kakaos_torta_della_nonna12.jpg

Segítsünk együtt, hogy gyerekek és felnőttek mihamarabb gyógyuljanak, egészségesen élhessék mindennapjaikat!

kakaos_torta_della_nonna13.jpg

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr6414762474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása