Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Olívás sajtkrémmel töltött paprikatekercsek

2016. augusztus 11. - Habliliom

Ha nyár, akkor csakis könnyű, színes, gyorsan elkészíthető, frissítő fogásoké a főszerep a konyhában. Jöhetnek a fingerfoodok, a hűthető, frissítő, színes falatok!

Igazán bőséges a kínálat mostanában kápiából, ami hideg paprikatekercsekhez - vagy ha úgy tetszik: hidegen töltött paprikához is kiváló. Természetesen ez a könnyed fogás nem igazán áll rokonságban a hagyományos töltött paprikával, ha csak annyiban nem, hogy lészegét tekintve itt is paprikákat töltök meg, de nincs paradicsommártás, nincs húsos töltelék, és nincs főzés (csak némi grillezés a paprikák tekintetében).

kremsajttal_toltott_paprika09.jpg

Az előre elkészíthető, változatosan kínálható grillezett paprikából mostanában sokféle fogás készül itt a konyhában. most egy könnyű és egyszerű előétel főszereplőjévé lépett elő nagy kedvencem, a kápia. Ennek a paprikának az egyik nagy előnye, hogy igencsak jól tűri a tárolást, a frizsider zöldséges rekeszében, akár 2 hetet is kibír – hétvégi házba éppúgy szállítható, mint amilyen remekül elkészíthető viszonylag kevéssé felszerelt konyhákban is (akár nyaralás alatt). Vagyis ha már gyakran került asztalra lecsó, palacsinta és más népszerű nyári eledel, elő a kápiákkal, és irány a sütő!

Nagyjából 200 fokra előmelegített sütőben 15 perc elegendő a közepes méretű daraboknak – akkor sült tökéletesre, ha fekete foltok jelennek meg vékony héján. Aztán az ember előkap egy nejlonzacskót, pár perc türelem, és nemcsak a fényes héj távolítható el könnyedén, de a csumázás is sokkal egyszerűbb. Az így előkészített paprikából készült már itt a konyhában antipasti, de szinte kínálják magukat a szépséges paprikaszeletek a további ötletekhez.

kapia_paprikak04_1.jpg

A kissé édeskés, zamatos zöldséghez bátran lehet fűszeres hozzávalókat társítani. Ezúttal a frissesség jegyében natúr krémsajt, pácolt, fekete olíva és egy jókora csokor aprított petrezselyemzöld képezte a töltelék alapját, ami több mint nagyszerű kombinációnak bizonyult. Ezt a falatkát, ami hamisítatlanul töltött paprika, sikerrel lehetne nevezni egy „négy hozzávalóból könnyedén finomat” versenyre is, de ennél sokkal fontosabb, hogy nagyon finom!

kremsajttal_toltott_paprika03.jpg

Előételként kínáltam, de a látványos és igencsak ízletes vastagabb paprikaszeletek bármely büféasztalon is a legnépszerűbb falatkák közé kerülhetnek.

Kezdők is könnyen learathatják vele az elismerés babérjait, mert az elkészítése valóban nem igényel komolyabb konyhai jártasságot.

Olívás sajtkrémmel töltött paprikatekercsek

kremsajttal_toltott_paprika10.jpg

Hozzávalók 4 személyre előételként:
4 db közepes méretű kápia paprika
10 dkg jó minőségű natúr krémsajt
1 evőkanál jóféle fekete olívabogyó finomra aprítva
1 nagy csokor friss petrezselyemzöld
frissen őrölt bors, tengeri só - ízlés szerint

Elkészítés: A sütőt 200 fokra előmelegítettem, a paprikákat egy alufóliára fektetve 15-18 perc alatt megsütöttem. Azon melegében becsúsztattam mindet egy nejlonzacskóba, és 10 percig állni hagytam. Közben egészen finomra vagdostam az olívát, a petrezselymet, és a fűszerekkel együtt hozzákevertem a krémsajthoz.

kremsajttal_toltott_paprika04.jpg

A kihűlt paprikákat meghámoztam, kicsumáztam, majd mindegyikből 2-2 szép szeletet vágtam. A paprikaszeleteket 1 púpozott teáskanálnyi töltelékkel megkentem, felcsavartam, és 15 percre betettem a hűtőszekrénybe. Tálalás előtt mindegyiket félbevágtam, és enyhén pirított kenyérszeletekre rakosgattam.

Kínálható önállóan is, de kerülhetnek a csinos szeletek hidegtálakra is. Ha előző nap készül, a paprikatekercseket érdemes zárt dobozban tárolni a hűtőszekrényben, és csak közvetlenül tálalás előtt szeletelni. Könnyű, frissítő és nagyon zamatos ínyencség – a sütési időt nem számítva valóban percek alatt elkészül!

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr1009235444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása