Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Áfonyás-krémtúrós szelet

2015. július 26. - Habliliom

Amint a vihar felfrissítette kissé a levegőt, és már az idei sárgabarack-termés java is üvegekben landolt, ideje volt valami kellemes, könnyed nyári süteményt is elővarázsolni a sütőből, aztán pedig a hűtőből.

Belátom, a nagy szemű fekete áfonya nem tartozik a legolcsóbb gyümölcsök közé a piacon, de annyira ízletes és annyi jótékony tulajdonsággal rendelkezik, hogy amíg tart a szezon, mindig akad belőle a konyhában. Már szó esett róla, hogy igazi szuperélelmiszer ez a csodás kis bogyó, nem lehet eleget hangsúlyozni, aki csak teheti, fogyasszon belőle minél többet.

afonyas_turokremes_szelet06.jpg

A nyári desszertek azért mégis csak hidegen az igaziak, és valahogy a gyümölcsök, sok esetben pedig a túró vagy ricotta is szerepet kap benne. Abban a nagyon ízletes és kifejezetten egészségbarát süteményben, ami most készült a konyhában, mindkettő benne van.

afonya_piacon01.jpg

Nem bonyolult az elkészítése, és ha van türelme az embernek kivárni, amíg lehűl, egyszerűen mennyei, frissítő finomság!

 

Áfonyás-krémtúrós szelet

 

afonyas_turokremes_szelet07.jpg

 

Hozzávalók (25 X 32 cm-es magas peremű tepsihez):

A tésztához:

20 dkg süteményliszt

5 dkg kukoricakeményítő

12 dkg hideg vaj apró kockákban

7 dkg porcukor

1 csipet só

A töltelékhez:

50 dkg friss fekete áfonya

5 dkg őrölt dió (vagy mandula)

50 dkg krémes tehéntúró (vagy ricotta)

10 dkg porcukor

1 csomag vaníliás cukor

2 evőkanál kukoricakeményítő

3 db nagyméretű (vagy 4 db közepes) tojás szétválasztva

 A tálaláshoz:

néhány szem fekete áfonya

2 evőkanál vaníliával kevert porcukor

 

Elkészítés:

A tésztához a lisztet és a keményítőt tálba szitáltam, hozzákanalaztam a porcukrot, belecsippentettem a sót, és alaposan átkevertem. Az apróra kockázott vajat beleszórtam, és gyors mozdulatokkal elmorzsoltam, majd tésztává formáltam.

A tepsit sütőpapírral borítottam úgy, hogy a peremére is jutott belőle.

A tésztát szilikonlapon (ennek hiányában enyhén lisztezett deszkán) vékony tégalalappá nyújtottam, és kibéleltem vele a tepsit. Az egészet így, ahogy volt, betettem a hűtőszekrénybe, amíg a töltelékkel elkészültem.

Az áfonyát alaposan megmostam, szűrőkanálban lecsepegtettem.

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem. A tojások sárgáit a kétféle cukorral fehéredésig kevertem, majd a robotgép habverő karjának segítségével beledolgoztam a krémes tehéntúrót, végül hozzákanalaztam a keményítőt, és homogén krémmé kevertem.

Mikor ezzel elkészültem, egy nagy kanál segítségével beleforgattam a fehérjehabot.

A sütőt 175 fokra előmelegítettem.

Kivettem a frizsiderben várakozó tésztát, villával alaposan megszurkáltam, hogy sütés közben se púposodjon fel a tészta, majd rászórtam az őrölt diót. Ezt követően egyenletesen elosztottam rajta az áfonyát, majd beborítottam a túrókrémmel.

35-40 perc alatt szép világosra sütöttem. Azonnal megszórtam vaníliával kevert porcukorral, és a tepsiben hagytam hűlni. Mikor már szobahőmérsékletű lett, betettem a frizsiderbe, és 2 órát még ott is pihentettem.

afonyas_turokremes_szelet02.jpg

1,5 X 5 cm-es szeletekben tálaltam, a szeletek tetejére 1-1 szem áfonyát biggyesztettem.

afonyas_turokremes_szelet04.jpg

Könnyű, frissítő, igazi nyári sütemény!

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr387656632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása