Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Mesés rizspuding-torta – sütés nélkül, könnyedén!

2015. június 26. - Habliliom

A szerény tejberizsből is kerekedhet olyan pompás desszert, mintha egészen különleges hozzávalókat sorakoztatna fel az ember az elkészítéséhez. 

Szinte minden akad hozzá otthon a konyhában/kamrában, ami pedig épp nincs a háznál, az első zöldségesnél beszerezhető.

A legjobb desszertek alapjai is többnyire hétköznapi hozzávalók. Sokszor csak némi fantázia, kis rafinéria – és hipp-hopp, kész a varázslat! No jó, kicsit felráztam az ízeket egy kis extrával, de semmi beszerezhetetlen! 

Mert hát vannak ugye kifejezetten nyári és téli édességek – az előbbiek jobbára könnyedek, hidegen kínálja és fogyasztja az ember, míg az utóbbiak melegen a legjobbak. Ennek a desszertnek az alapja a végtelenül egyszerűen elkészíthető, ráadásul téli-nyári változatban egyaránt tálalható rizspuding vagy más néven tejberizs. Télen (sőt, hűvösebb nyári napokon is) melegen, fahéjjal, kakaóval, nyáron hidegen, gyümölcsökkel esik a legjobban. De még a gyümölcsrizsnél is történhet szebb és jobb dolog a hideg rizspudinggal!

rizspudingtorta13.jpg

Ehhez a finomsághoz tulajdonképp a tűhelyet csupán addig szükséges használni, amíg a rizspuding elkészül, a többi jórészt a hűtőszekrény dolga.

Attól lesz különleges, hogy a kész desszert nem egyszerűen gyümölcsökkel és bazsalikommal van felszerelve, de tortaformában dermed tökéletesre, és nem egészen szokványos ízekkel gazdagítottam. Igen, igen! Friss bazsalikommal is, ami valami fantasztikusan feldobja a rafinált ízkompozíciót.

Bármilyen szezonális gyümölccsel készülhet, nekem most ropogós cseresznyém és gurulós málnám volt épp itthon (tombol a szezon!), így ezek kerültek bele, de bármilyen bogyós gyümölccsel, barackkal, szőlővel is popmás.

rizspudingtorta02.jpg

A rizses alaphoz pedig egy korty narancslikőrt, valamint 2 evőkanál narancsvirág-vizet is kevertem azon túl, hogy az egészet tejszínhabbal forgattam át.

Csak azt az időt kell türelemmel kivárni, amíg a frizsiderben megszilárdul, aztán falatozható is!

Mesés rizspuding-torta sütés nélkül

rizspudingtorta12.jpg

Hozzávalók (24 cm átmérőjű tortaformához):

Az alaphoz:

10 dkg babapiskóta porrá törve

1 evőkanál málnalikőr (vagy málnaszörp)

2 dkg puha vaj

A rizspudinghoz:

2 dl kerekszemű rizs

1 dl víz

6 dl tej

csipet só

5 dkg kristálycukor

1 csomag vaníliás cukor

3 dkg vaj

1 evőkanál narancslikőr (pl. Cointreau – alkoholmentes változatban: narancslé)

2 evőkanál narancsvirág-víz (delikát boltokban beszerezhető)

2 dl habtejszín

1 csomag azonnal oldódó zselatinpor (vagy 6 db zselatinlap)

1 teáskanál frissen facsart citromlé

A díszítéshez:

cseresznye, málna, citromhéj, bazsalikom – ízlés szerint

Elkészítés:

A babapiskótát nyújtófával porrá zúztam, tálba szórtam. Hozzáadtam a málnalikőrt, valamint a vajat, és az előzetesen folpackkal bélelt tortaforma aljára nyomkodtam. Ez a vékony réteg képezi majd a torta alapját. Betettem a frizsiderbe, hogy megdermedjen.

A rizst alaposan megmostam, lecsepegtettem, kissé megszárítottam.

A víz és tej keverékét egy lábosba öntöttem, hozzáadtam a csipet sót, a kristálycukrot, majd a rizst. Folyamatos kevergetés mellett nagyjából 15-18 perc alatt megfőztem. Ha túlságosan sok nedvességet szívna magába, érdemes a hozzáadott tej mennyiségét növelni. Krémes tejberizst kell kapni.

Mikor levettem a tűzhelyről, hozzáadtam a vaníliás cukrot, a narancslikőrt, valamint a narancsvirág-vizet. Keverőtálban hagytam hűlni. A már szobahőmérsékletű, illatos rizspudinghoz kevertem az azonnal oldódó zselatinport. Ha valaki zselatinlapot használ hozzá, a csomagoláson előírtak szerint járjon el vele, és a langyos pudinghoz tanácsos kevernie.

Az előzetesen hűtőszekrényben tárolt habtejszínből közepes keménységű habot vertem. Az előkészített rizspudingba forgattam, majd az egészet szépen elsimítottam a tortaformában.

rizspudingtorta06.jpg

Legalább 4 órán át (még jobb egy egész éjen át) pihentettem a hűtőszekrényben, amíg szépen megdermedt.

Tálalás előtt eltávolítottam a forma peremét, valamint a folpackot, gyümölcsökkel, néhány bazsalikomlevéllel díszítve tálaltam.

 rizspudingtorta08.jpg

Könnyű, gyümölcsös, különleges nyári desszert. Ha gyerekeknek készül, a likőr elhagyható. Erre is igaz, az ami minden hidegen tálalt desszertre: nem baj, ha a fűszerezésnél intenzívebbnek érezzük az ízeket, hidegen ezek jelentősen tompulnak, és akkor lesz tökéletes, ha semmi sem tolakodó, minden egyensúlyba kerül.

rizspudingtorta17.jpg

Olyan látványos desszert, hogy könnyedén bezsebelheti érte bárki a mestereknek járó elismerést, pedig még a sütőt sem kellett bekapcsolni hozzá. 

Habliliom

 

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr207574280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása