Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Apró csókok nyári kivitelben

2017. július 02. - Habliliom

Aprósüteményből sosem elég – egy igazi nyári variáció pedig frissen vagy jól behűtve egyaránt telitalálat bármikorra.

A befőzési idényben azok a gyümölcsök, amelyek egyrészt nem fogynak el azonnal frissen, másrészt nem kerülnek valamilyen formában üvegbe, garantáltan valamilyen desszertben landolnak.

Egy ízletes finomsághoz nem kellenek feltétlenül különleges és nehezen beszerezhető összetevők, friss, szezonális alapanyagokból, jó minőségű hozzávalókból is lehet fantasztikus dolgokat varázsolni.

A forma, a méret és persze az elkészítésre fordított figyelem némi rafinériával tényleg csodákra képes.

Ezek omlós csókok leginkább attól olyan ellenállhatatlanok, hogy falatnyi méretűek, és különlegesen ízletes gyümölcsös töltelék tartja egyben a kis sütemények két felét.

apro_csokok_kesus_bogyosokkal19.jpg

Mi tagadás, bármikor bármilyen lekvárral vagy akár karamellkrémmel, csokoládé ganache-sal stb. is tölthető, de ha van rá lehetőség, szezonban érdemes kipróbálni a maréknyi friss málna és áfonya hozzáadásával készült töltelékkel, amit most még némi diófélével is megbolondítottam.

A lágy tészta egészen apróra formázása igényel ugyan némi odafigyelést, de megéri. Ezek a valóban apró csókok akkor lesznek igazán ízletesek, ha falatnyi méretűek, és kész állapotukban sem nagyobbak 2 cm-nél!

apro_csokok_kesus_bogyosokkal01.jpg

Egyszerű tészta, egyszerűen összeállítható töltelék, az összhatás mégis különleges.

Apró nyári csókok málnás-áfonyás töltelékkel

apro_csokok_kesus_bogyosokkal24.jpg

Hozzávalók (kb. 48-50 db kész süteményhez):

A tésztához:

20 dkg süteményliszt

15 dkg puha vaj

7 dkg porcukor

1 db kezeletlen citrom héja finomra reszelve

1 db közepes méretű tojás

2 teáskanál gyümölcspálinka

A töltelékhez:

1 maréknyi friss málna (kb. 10 dkg, szezonon kívül: mélyhűtött)

1 maréknyi friss fekete áfonya (kb. 10 dkg, szezonon kívül: mélyhűtött)

1 evőkanál cukor

5 dkg aprított, pirított dióféle (pl. dió, mandula, kesudió)

A tálaláshoz:

kevés vaníliával kevert porcukor + egy kevés a málna-áfonya töltelékből (ez akár el is hagyható)

Elkészítés:

A töltelékhez a málnát az áfonyával és a cukorral kis lábosban felforraltam, majd botmixerrel pürésítettem, sűrű szövésű szűrőn átpasszíroztam.

apro_csokok_kesus_bogyosokkal13.jpg

A diófélét (ezúttal natúr kesudiót használtam) felaprítottam, zsiradék nélküli serpenyőben kissé megpirítottam. Ennek köszönhetően az aromái sokkal intenzívebbek lettek. Mindkettőt félretettem hűlni.

A tésztához a cukrot a vajjal elektromos habverővel habosra kevertem, majd a robotgép folyamatos üzemelése mellett hozzáadtam az egész tojást, a gyümölcspálinkát. A könnyű habos krémhez kanalanként adagoltam az átszitált lisztet.

Az egész massza lágy, egészen sűrű krémre emlékeztető állagú, de pont ez a cél.

Két nagy gáztepsit sütőpapírral béleltem, a sütőt légkeveréses üzemmódban 160 fokra előmelegítettem.

Egy nagyobb csillagcsőrrel (kb. 60 mm átmérőjű) ellátott habzsákba szedtem a tészta felét, és egymástól tisztes távolságra 1½ cm átmérőjű apró csókokat biggyesztettem. Fontos, hogy a szorosan összefogott habzsákot teljesen merőlegesen tartsa az ember a tepsi fölé, mert így lehet könnyedén viszonylag egyforma csókokat formázni.

Amikor elkészültem, a tepsit betettem a frizsiderbe, hogy egy kissé szilárduljon a tészta (ezt a lépést nem szabad kihagyni, különben könnyen szétfolyhat a sütőben az egyébként is lágy tészta). Mire a másik tepsivel végeztem, kellően lehűltek az apró csókok, hogy gond nélkül induljanak a sütőbe, ahol nagyjából 12-15 percet töltöttek, míg szép világosra sültek (a sütési idő a különböző teljesítményű sütőknél ettől némiképp eltérhet). Amint az egyik tepsi elkészült, a másik, időközben szintén lehűtött, apró csókokkal felszerelt kontingens landolhatott is a sütőben.

apro_csokok_kesus_bogyosokkal15.jpg

A kész csókokat rácsra szedtem, még melegen meghintettem vaníliával kevert porcukorral. Tulajdonképp, ha valakinek nincs kedve az összeragasztással foglalatoskodni, a zamatos málna-áfonya töltelékkel akár tálalható is: lehet mártogatni. Ebben az esetben persze nem szükséges az apróra vágott dióféle.

apro_csokok_kesus_bogyosokkal18.jpg

Ha azonban az összeragasztás mellett voksol az ember (és megéri), akkor a sűrű málna-áfonya töltelékbe (amiből evőkanálnyit egy kis tálba mentettem, hogy lehessen majd fokozni az élvezeteket) ezen a ponton célszerű belekeverni a diófélét, és alig mokkáskanálnyi porciókat halmozni egy-egy csókra, majd egy másikkal összeilleszteni. A félretett áfonyás-málnás krémből még egy-egy cseppet lehet a végén a csókok tetejére illeszteni - de ez már tényleg az élvezetek fokozása.

apro_csokok_kesus_bogyosokkal28.jpg

Frissen is csodásan omlós, zamatos, de másnapra, kissé megpuhulva, jól behűtve is tökéletes.  

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr6312636457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása