Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Ellenállhatatlan karamellkrém linzerkarikába töltve

2016. november 20. - Habliliom

Egy igazán jó karamellkrém nem egyszerűen vetélytársa mondjuk a csokoládékrémeknek, de sok esetben akár felül is múlhatja azokat.

Intenzív, aromás, sűrű – valódi kényeztetés. Hűvös napokon valahogy amúgy is jobban vágyik az ember jutalomfalatokra. Ezt a krémet nem csupán nassolni lehet, de süteményekbe, palacsintába is tölthető. Egyszerűen elkészíthető, és garantáltan maga mögé utasítja a kereskedelmi forgalomban kapható termékeket, ráadásul még költséghatékony is.

karamellkremes_viragok09.jpg

Szerepelt már itt a blogban karamellkrém, ami nem csupán színében, arányaiban, de állagában is különbözik ettől.

A most készült sötét, sűrű krém ízeiben némiképp emlékeztet a félgömb alakú Toffiffee névre hallgató desszertre, de igazság szerint még aromásabb. A karamellkedvelők és mindazok számára, akik barátai a műfajnak, kihagyhatatlan.

Lassan itt az aprósütemények igazi szezonja. Ezzel a krémmel sokféle finomság tölthető. Persze, tény: egyszerűen kanalazni sem utolsó!

Ellenállhatatlan karamellkrém

karamellkremes_viragok05.jpg

Hozzávalók (kb. 3 dl krémhez):

20 dkg kristálycukor

10 dkg vaj

2 dl habtejszín

1 csipet tengeri só

Elkészítés:

A cukrot egy 24 cm átmérőjű, vastag falú, teflonbevonatos serpenyőbe öntöttem, és mérsékelt tűzön karamellizálni kezdtem. Mikor a serpenyő szélén már aranyszínűre változott a cukor, keverni kezdtem. Ha a cukor tökéletesen karamellizálódik, már nincsenek benne kis cukorkristályok, gyönyörű, bronzszínű lesz. Ekkor adtam hozzá a vajat. Óvatosan kell vele dolgozni, mert a hideg vajtól a forró karamell erős buborékokat vet! Mikor a vaj elolvadt (ez mindössze néhány másodperc alatt bekövetkezik), hozzáöntöttem a tejszínt, beleszórtam a csipetnyi sót. Folyamatos keverés mellett forraltam 1-2 percig, majd félrehúztam a tűzhelyről.

Forrón erősen folyékony, ahogy hűl, úgy szilárdul. Szobahőmérsékleten sűrűvé válik. Hűtőszekrényben tárolható – sűrű, krémes állagát ott is megőrzi.

karamellkremes_viragok16.jpg

Hihetetlenül finom, aromás – mivel meglehetősen tömény, sokat nem lehet belőle nassolni!

 karamellkremes_viragok15.jpg

Biztos, ami biztos gyorsan töltöttem is belőle egy egyszerű, de tényleg remek aprósüteménybe, amit akár toffee (vagy tejkaramella) linzernek is lehetne hívni. A legfinomabb karamellbonbon és a ropogósra sült linzertészta találkozása egyetlen aprósüteményben.

Pompás linzerkarikák karamellkrémmel

karamellkremes_viragok08.jpg

Hozzávalók (kb. 30 db 3 cm átmérőjű süteményhez):

20 dkg süteményliszt

2 evőkanál rétesliszt a nyújtáshoz

12 dkg hideg vaj

8 dkg porcukor

1 db közepes méretű tojás sárgája

1 mokkáskanál vaníliakivonat

1 csipet só

1 evőkanál jéghideg víz 

A töltelékhez:

Kb. 1 dl karamellkrém (a fenti recept szerint)

A tálaláshoz:

kevés porcukor (el is maradhat) + egy kis tálban további karamellkrém (ízlés szerint)

Elkészítés:

A karamellkrémet a fenti recept szerint elkészítettem, tökéletesen lehűtöttem.

A tésztához a lisztet tálba szitáltam, hozzáadtam a porcukrot, sót, elkevertem, majd nagy lyukú reszelőn belereszeltem a hideg vajat. Az egészet gyors mozdulatokkal elmorzsoltam. A tojássárgáját a jéghideg vízzel és a vaníliakivonattal elkevertem, majd a vajas lisztes keverékhez adtam. Tésztává állítottam össze. Az egészet folpackba csomagoltam, és 1 órán át pihentettem a hűtőszekrényben.

karamellkremes_viragok01.jpg

A pihentetett tésztát kevés liszttel megszórt felületen 2-3 mm vékonyra nyújtottam, és cakkos linzerkarikákat szúrtam ki belőle úgy, hogy a fele telített volt, a fele pedig középen lyukas.

A sütőt 170 fokra előmelegítettem (légkeverés mellett), egy nagy tepsit, valamint egy kisebbet sütőpapírral borítottam, a kis virágokat formáló tésztákat a tepsikre rakosgattam. 12-15 perc alatt világosra sütöttem.

Rácson hagytam hűlni, majd minden nem lyukas karikára 1 mokkáskanálnyi karamellkrémet biggyesztettem, a középen lyukas linzereket pedig sorban rájuk helyeztem.

karamellkremes_viragok12.jpg

A mennyiség természetesen akár a duplájára is emelhető!

Kevés porcukorral meghintve tálaltam.

Habliliom

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr3411977168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása