Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

A legropogósabb pálinkás meggy – nem csak télre, főzés és tartósítószer nélkül!

2016. július 14. - Habliliom

Szinte egyszerre érett be ebben a szezonban a meggy és a sárgabarack – tombol a befőzési szezon, akkor is ha tűz nap vagy épp esik az eső.

A zamatos meggy nem csupán egészséges, finom, tele van antioxidánsokkal, segíti  a karcsúság megőrzését, de remekül tartósítható - akár tartósítószer és hőkezelés nélkül is.

meggy_a_fan04.jpg

Jóllehet éveken át a meggyből dzsemet főztem elsősorban, de tavaly, a szomszéd Pistának köszönhetően új dimenziók nyíltak meg előttem a meggy eltevése tekintetében. Együtt zötykölődtünk hazafelé a piacról (ő jókora szatyor meggyel, én sárgabarackkal), és beszélgetés közben említette, hogy a feleségével rumos meggyet készítenek délután. Az lesz ám csak fantasztikus csemege! Meggyőzött, hogy a világ legegyszerűbb módszerével dolgoznak, és garantált a sikeres végeredmény.

Kísérletező típus lévén, egy héttel később a nagyjából vázolt instrukciók alapján 1 kg meggyel próbát is tettem, de nem rummal, hanem remek házi cseresznyepálinkával dolgoztam.

Izgatottan vártam, milyen eredményre vezet a módszer, és a tesztüveget 3 hét múlva fel is bontottuk. Hát valami elmondhatatlanul ropogós, kellemesen alkoholos csodát kóstoltunk. A többi kis üveg tartalma aztán a tél és tavasz folyamán szépen belekerült mindenféle csábító desszertbe.

alkoholos_meggy16.jpg

Mindig szerettem volna tudni, miként is lehet igazán ropogós meggyet kóstolni az év bármely szakaszában. Hát megvan a módszer! Olyan lesz így a gyümölcs, mint a legjobb minőségű konyakos meggyek (megkockáztatom: messze felülmúlja a készen kapható termékeket). Persze konyakkal is lehet dolgozni, kinek, mi akad épp otthon. Az a fontos, hogy a minőséget tartsa szem előtt az ember, ha már nekilát.

Ebben az évben, már a tavalyi metódust követve, nagyobb mennyiségben küldtem üvegbe a meggyeket némi cukorral és jóféle pálinkával.

alkoholos_meggy06.jpg

Az eljárás nagyon egyszerű, az egyetlen időigényes művelet, a meggyek magozása. A lényeg persze itt is a hozzávalók minőségén múlik! Csakis ép, egészséges gyümölccsel érdemes dolgozni, és a pálinka (vagy a konyak, rum) is legyen minőségi!

alkoholos_meggy03.jpg

Nagy előny, hogy nincs szükség a tűzhely használatára, az alkohol és a nyári hőmérséklet elvégzi a szükséges munkát.

Ropogós pálinkás meggy

alkoholos_meggy14.jpg

Hozzávalók (kb. 5-6 db 2- 2 ½ dl-es üveghez):

2 ½ kg érett, hibátlan meggy

20-25 dkg kristálycukor (a mennyiséget részben az üvegek mérete, részben a meggy cukortartalma befolyásolja)

3-4 dl jó minőségű pálinka

 alkoholos_meggy07.jpg

Elkészítés:

A meggyet leszáraztam, alaposan, váltott vízben megmostam, kimagoztam. A tiszta, fertőtlenített, csavaros tetejű üvegeket kikészítettem a konyhapultra.

Az üvegeket egymás után a következőképp töltöttem meg. Nagyjából egy evőkanál meggyet szórtam az üveg aljára, majd bő egy teáskanálnyi kristálycukorral hintettem meg, aztán újabb réteg meggy, majd cukor következett.

alkoholos_meggy08.jpg

Nagyjából az üveg pereme alatt 2 cm-rel hagytam abba a rétegezést úgy, hogy a tetejére cukor került. Ekkor felöntöttem annyi pálinkával, hogy ellepje a meggy tetejét, majd rácsavartam az üvegre a fedelét, illetve csatos üveg esetén rápattintottam a gumírozott üvegfedőt.

alkoholos_meggy09.jpg

Az így elkészült üvegeket száraz, meleg helyen (nyáron ez a konyhában is biztosított) hagytam állni. 1-2 óra elteltével a tengelyük körül megforgattam az üvegeket. Másnap ezt a műveletet néhányszor megismételtem. A lényeg, hogy a cukor feloldódjon az alkoholban. Ha ilyenkor azt tapasztalja az ember, hogy kikandikálnak a meggyek az alkoholos léből, kevés pálinkával pótolni kell a hiányt. Ha ez megvan, a cukor feloldódott, mehetnek az üvegek, sötét, hűvös helyre.

3 hét múlva már lehet kóstolni, de egy évig garantáltan tárolhatók (már, ha marad belőlük).

alkoholos_meggy12.jpg

A ropogós, alkohol meggy felhasználása igazán sokrétű. Kerülhet süteménybe, réteges desszertbe, pohárkrémekbe, bonbonokba, ki, mit szeret.

Az alkoholtartalom mérséklődik a tárolás során, de azért ez kifejezetten nagykorúaknak szánt csemege! Csak természetes összetevők kerülnek bele, és ellenállhatatlanul finom - de azért mértékkel fogyasztandó!

 

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr858889456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása