Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Mártogató, köret vagy saláta grillezett padlizsánnal

Későnyári ízek egy igazán könnyed fogásban

2016. szeptember 06. - Habliliom

Valóban bárhol könnyedén beszerezhetők az ilyenkor tökéletesre érő padlizsánok. Nem túlzás: remek (nem kizárólag) mediterrán fogások alapja ez a zöldségféle, amiből most egy grillezett zöldségekkel felturbózott, többféle módon is tálalható fogás kerekedett.

A sokoldalú padlizsán nagyszerű alapanyag, nem is olyan rég került fel a blogra a kelet-mediterrán kedvenc, a baba ghanoush. Nincs benne semmi meglepő, hogy megint előtérbe került, végül is szezonja van.

Ezúttal a padlizsánnal együtt grill alá küldtem némi kápia paprikát, paradicsomot, fokhagymát. Ezekből, no meg a saját nevelésű friss oregánóból készült egy ha akarom mártogató vagy épp bruschetta-feltét, uzsonnakrém,  ha akarom saláta vagy előétel. Nehéz is definiálni, mert számos formában tálalható, kanalazható vagy épp halmozható valamire (pl. héjában sült burgonyára), valami mellé (bármilyen grillezett vagy bundázott hús, hal, sajt pompás kiegészítője). Egy azonban biztos: nagyon finom!

padlizsanmartogato04.jpg

Zamatos, friss, ínycsiklandó, ráadásul egyszerűen összedobható (a munka nagy részét a sütő végzi), és fridzsiderben  néhány napig tárolható, ha csak rá nem járunk reggel, délben, délután, este....

A grillezett zöldségekhez társított, forró sütőben puhára sült fokhagyma egyszerűen csodás. A markáns aromák megszelídülnek, az állaga tökéletes lesz. Ráadásul hámozni, szeletelni sem kell, hanem egyszerűen kipréselhető a héjából. Fantasztikusan feldobja a többi hozzávaló kombinációját. Az ezekhez társuló friss oregánó pedig nem egyszerűen zöld színével, de üde ízeivel is felteszi a koronát a mártogatóra!

Grillezett padlizsános mártogató

 

padlizsanmartogato11.jpg

Hozzávalók 4 személyre:

1 db nagyobb vagy 2 db kisebb padlizsán (összesen kb. 40 dkg)

1-2 db közepes méretű zamatos, szabadföldi paradicsom (kb. 15 dkg)

2 db kápia paprika (20 dkg)

2 dundi gerezd fokhagyma

1 evőkanál friss oregánólevél (vagy 1 teáskanál szárított)

1 mokkáskanál szárított, porrá őrölt rozmaring

1 evőkanál jó minőségű extraszűz olívaolaj

tengeri só, frissen őrölt bors – ízlés szerint

Elkészítés:

A padlizsánokat, paprikákat és paradicsomokat alaposan megmostam. A padlizsánokat villával kissé megszurkáltam, hogy sütés közben ne repedjenek szét.

A fokhagymagerezdeket alufóliába csomagoltam. A sütőt grillfokozatra állítottam, és egy vastagabb alufóliát ideiglenes tepsivé hajtogattam, erre pakoltam a zöldségféléket. A paradicsomot és a fokhagymát bő 15 perc elteltével, a feketére sült paprikát nagyjából 20 perc, míg a tökéletesre sült padlizsánt 35-40  perc után vettem ki a sütőből. Mindent kissé hűlni hagytam.

A padlizsánt hámozást követően egészen finomra aprítottam, a paprika feketére sült héját könnyedén eltávolítottam, a magházától megszabadítottam, és szintén igen apróra (nagyjából 5 mm-esre) kockáztam. A sült paradicsomról szintén könnyedén eltávolítottam a héját, és az előbbiekhez hasonlóan felaprítottam. A fokhagymát kicsomagoltam a fóliából, és egyszerűen, kézzel kipréseltem a héjából.

Mindent egy nagy keverőtálba halmoztam. Az oregánó leveleit egészen finomra vagdostam, hozzáadtam a zöldsgéekhez. Sóztam, borsoztam, rozmaringgal fűszereztem, majd meglocsoltam olívaolajjal, és jó alaposan összekevertem.

padlizsanmartogato09.jpg

Tálra halmoztam, és legalább 1 órát pihentettem a fridzsiderben.

Friss kenyérrel, pirítóssal mennyei, de lehet előétel, köret, ahogy jólesik – benne a későnyár és a kora ősz legjobb zamatai.

padlizsanmartogato07.jpg

Ráadásul diétázók, sportolók is bátran fogyaszthatják, mert felesleges kalóriákkal nem, jótékony összetevővel azonban bőségesen rendelkezik! Minden alapanyag szezonális, friss, ráadásul fillérekért beszerezhető a piacon. 

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr4411676011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása