Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Színes, könnyed rolád háromféle töltelékkel

2017. április 21. - Habliliom

Ünnepi komoly lakomák után igazán jól jönnek a változatos, izgalmas, mégis kímélő fogások!

Ezek között is akadnak, amelyek akár könnyű főfogásként, előételként, sőt bulikra feltálalható harapnivalóként is garantáltan sikert aratnak. Látványosak, különlegesek és nagyon finomak. Az alapvetően felturbózott besamelből készült, kétféle sajttal is gazdagított rolád pont ilyen.

haromtoltelekes_rolad18jpg.jpg

Szezonálisan szabadon variálható, hogy épp milyen töltelék teszi teljessé. Nálam ezúttal friss spenótra, csiperkére és paprikalekvárra esett a választás. Ez utóbbi házi készítésű, de nem saját gyártmány volt, és hihetetlenül finom (persze késztermék formájában is beszerezhető, de semmiképp sem érdemes Piros Aranyra vagy Erős Pistára cserélni!). A háromféle töltelék textúrája, íz- és színvilága is tökéletesen kiegészíti egymást.

haromtoltelekes_rolad02.jpg

Az egész rolád légiesen könnyed. A friss spenót üdeségét a gomba mély ízei, valamint a paprikalekvár nyarat idéző, gazdag aromái egészítik ki. Úgy jó, ahogy van, és ha marad belőle, másnapra is tökéletes!

Könnyed rolád háromféle töltelékkel

haromtoltelekes_rolad14.jpg

Hozzávalók (1 nagy tekercshez):

4 db közepes méretű tojás szétválasztva

5 dkg vaj

5 dkg rétesliszt

2 ½ dl tej

5 dkg füstölt edámi sajt finomra reszelve

5 dkg edámi sajt finomra reszelve

1 evőkanál szárított petrezselyemzöld

1 mokkáskanál őrölt borsikafű

1 mokkáskanál tengeri só

A spenóttöltelékhez:

20 dkg friss spenótlevél

1 teáskanál olívaolaj

1 teáskanál rétesliszt

kevés só és bors – ízlés szerint

A csiperkés töltelékhez:

20 dkg friss csiperke

1 teáskanál olvaolaj

2 evőkanál tej

1 teáskanál rétesliszt

kevés kakukkfű, só, bors, őrölt rozmaring – ízlés szerint

A paprikás töltelék:

2-3 evőkanál paprikalekvár (készen kapható)

Elkészítés:

Először a töltelékkel érdemes kezdeni.

A spenótos réteghez a spenótleveleket alaposan megmostam, megszárítottam, finomra aprítottam. Egy kis serpenyőben felhevítettem az olajat, rádobtam a spenótleveleket, fűszereztem (ha valaki szereti, kevés fokhagymát is tehet bele), kevés liszttel meghintettem, és 1-2 perc alatt megpároltam. Az egészet botmixerrel nem teljesen homogénre aprítottam, félretettem.

A csiperkés töltelékhez, a gombákat megtisztítottam, nagyobb darabokra vágtam. A serpenyőben kevés olajon pirítani kezdtem, fűszereztem, meghintettem kevés liszttel, majd amikor a gombaszeletek már kissé megpirultak, hozzákanalaztam a tejet. amint kissé besűrűsödött, levettem a tűzhelyről, és botmixerrel pürésítettem, félretettem.

A roládhoz a tojásokat szétválasztottam. A fehérjét kemény habbá vertem, félretettem.

A vajat egy gyorsforralóban felolvasztottam, rászórtam a lisztet, folyamatos keverés mellett világosra pirítottam, majd rögtön felöntöttem a tejjel. Amint sűrűsödni kezdett, hozzáadtam egyesével a tojások sárgáit, majd a kétféle reszelt sajtot, végül a fűszereket, félrehúztam. Kézi habverővel érdemes dolgozni.

Néhány percet hűlni hagytam, majd beleforgattam a tojáshabot.

haromtoltelekes_rolad04.jpg

A sütőt légkeveréses üzemmódban 175 fokra előmelegítettem, egy nagy gáztepsire sütőpapírt helyeztem. Erre simítottam a sajtos masszát. Vékony rétegben egyenletesen elterítettem, majd 12-15 perc alatt világosra sütöttem.

A sütőből kivett roládalap helyenként felpúposodhat, de ez a hőmérséklet csökkenése következtében gyorsan megszűnik. A még forró tepsire egy újabb réteg sütőpapírt terítettem, majd sütőrácsot helyeztem rá, és egyetlen gyors mozdulattal kifordítottam a tepsiből a tésztát. Az így felülre került eredeti sütőpapírt óvatosan lehúztam róla. Először vékonyan megkentem a spenótkrémmel úgy, hogy a tőlem legtávolabbi szélén kb. 2 cm-t üresen hagytam. Erre került egyenletes rétegben a csiperkéből készített krém, végül a paprikalekvár. Az egészet az alul maradt sütőpapír segítségével réteshez hasonlatosan feltekertem, hűlni hagytam.

haromtoltelekes_rolad19.jpg

Igazság szerint nem árt, ha teljesen kihűtve, szeletelés előtt legalább egy órát várakozik a hűtőszekrényben, mert így lehet igazán szépen szeletelni, de ha ez elmarad, akkor sem történik tragédia.

haromtoltelekes_rolad17.jpg

Tálalható önmagában, de kevés paprikalekvárral, frissen őrölt borssal, vagy épp friss salátával is tökéletes!

haromtoltelekes_rolad21.jpg

Könnyű, színes és nagyon ízletes fogás!

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr8612431983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása