Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Fehér csokiba hempergetett diós-meggyes golyók

2017. február 12. - Habliliom

A sütés nélkül, gyorsan összeállítható desszertek megunhatatlan, számtalan módon variálható kategóriáját képezik a különféle golyóbisok, az sem baj, ha az ember időről időre variálja az alapokat.

Felhasználható hozzájuk a zacskó mélyén árválkodó keksz éppúgy, mint a száraz piskóta vagy épp száraz sütemény törmeléke. A golyók tölthetők, különböző olajos magvakba, csokoládéba vagy épp morzsákba hempergethetők.

A kókuszreszelékbe forgatotton túl is léteznek még változatok szép számmal. Valóban pillanatok alatt elkészíthető, garantáltan sikeres finomság.

Az egyszerű desszertekből is kihozható a maximum, ha az ízek és az állagok igazán harmonizálnak egymással, és a szó legjobb értelmében vett meglepetéssel kecsegtetnek

Ezúttal a háztartásban fellelhető alapanyagokból és fehércsoki-törmelékbe forgatott, alkoholos meggyel töltött variációt készítettem, ami nem csupán hétvégi desszertként, de akár ajándékként is remek. 

Fehér csokiba hempergetett diós-meggyes golyók

feher_csokis_meggyes_golyok13.jpg

Hozzávalók (kb. 25 db-hoz):

15 dkg darált keksz (vagy porrá őrölt süteménymorzsa)

10 dkg finomra őrölt dió

5 dkg barna nádcukor (aki édesebben szereti, növelheti a mennyiségét)

1 dl habtejszín

3 dkg vaj

½ mokkáskanál mézessütemény fűszerkeverék

2 evőkanál házi őszibaracklekvár (sárgabarackra is cserélhető)

1 teáskanál cukrozatlan kakaópor

25 szem alkoholban eltett meggy (alkoholmentes változatban mélyhűtött gyümölcs vagy befőtt)

1 evőkanál a meggy levéből (vagy pálinka)

5 dkg fehér csokoládé apróra zúzva

Elkészítés:

A kekszmorzsát az őrölt dióval, fűszerkeverékkel, kakaóval összekevertem. A tejszínt a vajjal és a nádcukorral összeforraltam, kissé hűlni hagytam. A száraz anyagokhoz előbb hozzáöntöttem a tejszínes keveréket, majd az alkoholos meggy levét, végül belekevertem a lekvárt, és az egészet homogén masszává dolgoztam.

Néhány percet állni hagytam. Közben egy mélyebb tálba szórtam a csokoládét, a meggyet lecsepegtettem.

Nedves kézzel nagyjából kis diónyi halmot szakítottam ki a masszából, egy meggyszemet helyeztem a közepére, majd golyóbissá formáltam, azon nyomban meghempergettem a csokoládéban.

feher_csokis_meggyes_golyok05.jpg

Kis papírkapszilkba ültettem a golyóbisokat, és tálalásig frizsiderben tároltam. Legalább 1 órát érdemes pihentetni, hogy az ízek összeérjenek, de akár egy teljes éjszakán át is várakozhat a hűtőszekrényben (már ha sikerül megmenteni).

feher_csokis_meggyes_golyok01.jpg

Olyan csinosak, hogy már a látványuk is kóstolásra csábít, az első elfogyasztása után azonban nehéz abbahagyni.

feher_csokis_meggyes_golyok07.jpg

A saját készítésű alkoholos meggy olyan ropogós, mintha friss gyümölcs lenne, a diós-aromás massza lágy, kívül a csokitörmelék szintén roppanós, az egész desszert egyszerűségében is remek ízeket, állagokat egyesít. 

feher_csokis_meggyes_golyok14.jpg

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr5912251304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása