Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Epres-narancsos tarte

2016. április 23. - Habliliom
Szeretem a könnyű süteményeket – amelyeket könnyű elkészíteni, és ha megkóstolja az ember, akkor is az érzése, hogy valami légiesen könnyű falathoz van szerencséje. Ehhez még hozzájárul, hogy viszonylag gyorsan elkészíthető.

Sokféle könnyű sütemény létezik, de a gyümölcsökkel készültek biztosan viszik a pálmát. Még mindig elcsodálkozom rajta, hogy áprilisban miként is lehet a piacon olyan áron zamatos epret vásárolni, mint szezonban, de így van, és nincs ezzel semmi probléma. Nem is tudtam ellenállni a szépséges gyümölcsnek. Sikerült kimentenem a frissen nassolgatott kontingensből egy keveset, hogy a szintén piacon beszerzett vérnaranccsal kombinálva egy igencsak ízletes hétvégi desszertbe kerüljenek.

epres_narancsos_tarte09.jpg

A tarte - ez a sokféle tésztából könnyedén elkészíthető fogás - az egyik gyakori vendég a konyhában. Hol sós, hol édes töltelék kerül bele. Most természetesen édes. Méghozzá mesésen vaníliás, leheletnyi narancslikőrrel megbolondítva. Ezen felül sok finom, friss gyümölcs. Hát kell ennél több egy könnyű, tavaszi desszerthez? Az epre és a narancs igazán remek párost alkot, érdemes kipróbálni ezt a duót akár más desszerteknél is.

epres_narancsos_tarte07.jpg

Mivel most kicsit szűkre szabott idő állt rendelkezésemre a készítésnél, ezúttal készen vásárolt leveles tészta alapra kerültek a finomságok. Könnyű, ropogós lett a végeredmény. A töltelék lágy és krémes, a gyümölcsök zamatosak, a lapra szerelt mandula (hivatalos nevén: szeletelt mandula) - amit előzetesen megpirítottam - pedig mintegy keretbe foglalta a puha összetevőket a ropogós állagával.

Az egyetlen dolog, amire érdemes igazán némi időt szánni, a vaksütés. Nálam jó ideje bejáratott lencse szolgálja ezt a célt. Gyakorlatilag azért van szükség erre az elősütési eljárásra, hogy a tésztaburok egyenletesen ropogósra süljön, és aztán (jelen esetben) a rákanalazott vaníliás krém tökéletes állagúra süljön. A többi már csak díszítés, hűtés.

Igazi könnyű, tavaszi, hétvégi desszert – elronthatatlan és nagyon finom.

Epres-narancsos tarte

epres_narancsos_tarte11.jpg

Hozzávalók egy 24 cm átmérőjű, levehető aljú piteformához:
1 csomag friss leveles tészta (275 gr-os kiszerelés)
2 db nagyméretű tojás
2 dl habtejszín
1,5 dl tej
7 dkg porcukor
1 rúd vanília kikapart belseje
1 evőkanál narancslikőr (pl. Cointreau)
25-30 dkg friss eper
1 db közepes méretű narancs (nálam most vérnarancs)
1 evőkanál szeletelt mandula
1 teáskanál azonnal oldódó zselatin
½ dl hideg víz

epres_narancsos01.jpg

Elkészítés: A tésztát a csomagoláson előírtaknak megfelelően kivettem a frizsiderből, majd kissé kinyújtottam. A sütőt 175 fokra előmelegítettem. A piteforma alját sütőpapírral béleltem. Erre helyeztem a leveles tésztát. Óvatosan belenyomkodtam, villával megszurkáltam, majd egy újabb sütőpapírral borítottam. Erre szórtam a sütési nehezéket (ez lehet bármilyen száraz hüvelyes, de akár rizs is). 15 percre betettem a sütőbe. Ez az úgynevezett vaksütés azért fontos, hogy egyrészt a tésztát ne áztassa el majd a töltelék, másrészt hogy egyenletesen lapos maradjon a tészta.
A töltelékhez a tejszínt és a tejet az egész tojásokat, a vanília kikapart magjait a cukorral és a narancslikőrrel keverőtálba adagoltam. Kézi habverővel alaposan elkevertem.
Az epreket vékonyan felszeleteltem. A narancsot meghámoztam, vékonyan felkarikáztam, majd mindet félbevágtam.

epres_narancsos02.jpg
Az elősütött tésztáról a sütőpapír segítségével leemeltem a sütési nehezéket. Beleöntöttem a vaníliás-tejszínes keveréket, és további 20-22 percre visszatettem a sütőbe. Akkor van kész, ha a töltelék már nem folyik, de kissé még rezeg. Túlsütni nem szabad, mert akkor nem lesz krémes a töltelék! A kész tarte-ot kivettem a sütőből, és elrendeztem rajta a gyümölcsöket. A zselatint a vízzel elkevertem, egy kenőecset segítségével megkentem a gyümölcsök tetejét. Aki nem szereti, elhagyhatja, de a hűtés ideje alatt a gyümölcsök ebben az esetben sokat vesztenek a színükből, kissé összeesnek.
A második sütés ideje alatt néhány perc alatt, zsiradék nélküli serpenyőben megpirított mandulaszeletekkel megszórtam a kész tarte tetejét. Szobahőmérsékleten hagytam tökéletesen kihűlni, majd tálalásig hűtőszekrényben tartottam.

epres_narancsos03.jpg

Igazán könnyű, igazán gyümölcsös, kellemesen krémes. Hát kell ennél több egy áprilisi hétvégére?

Habliliom

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr358635708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása