Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Citrusos karikák egyszerűen

2015. november 28. - Habliliom

Megkezdődött a visszaszámlálás a karácsonyi ünnepekig, ezzel egyidejűleg megérkezett az első hó, és persze az aprósütik főszezonja is.

 

Nyilván december végéig még számos új és bevált recept kerül ismét terítékre. Most némi ráhangolódás, játék a színekkel és az ízekkel – néhány perc munka, kis pihentetés, hengergetés, aztán sütés, végül vaníliás porcukorfelhő, hogy az ízek, a hangulat és minden tökéletesen illeszkedjen!

Ez az aprósütemény egyszerűségében nagyszerű – a vanília és a frissen facsart citromlé adja a lényegét. Némi csavarral rózsaszín omlós tésztából készítettem. Semmi ételfesték, csupán egy gondolatnyi szárított, porrá őrölt cékla.

Ropogós, omlós, aromás, és a céklapor kivételével szinte minden háztartásban kéznél vannak a hozzávalók is.

 bussola_rozsaszin09.jpg

Ilyen egyszerűen készült:

 

Apró citrusos karikák rózsaszínben

 bussola_rozsaszin07.jpg

Hozzávalók cca. 60 db 2cm átmérőjű süteményhez:

20 dkg süteményliszt

5 dkg kukoricakeményítő

1 nagy csipet só

½ mokkáskanál porrá őrölt, szárított cékla (fűszerüzletekben beszerezhető)

10 dkg porcukor

2 csomag vaníliás cukor

10 dkg hideg vaj

1 db közepes méretű tojás

1 db kezeletlen citrom finomra reszelt héja

½ citrom leve

1 evőkanál narancslikőr (pl.: Cointreau)

 

A tálaláshoz: 2-3 evőkanál vaníliával kevert porcukor

 

Elkészítés:

A lisztet, keményítőt, céklaport, sót és cukrot, valamint a vaníliát tálba szitáltam, fakanállal jól összeforgattam. A tojást a citromlével és a narancslikőrrel kissé felvertem egy apró tálban. A vajat nagylyukú reszelőn a szárazanyagokhoz reszeltem, majd következett a citrom finomra reszelt héja. Gyors mozdulatokkal zsemlemorzsa-állagúra masszíroztam. Hozzáadtam a tojásos keveréket, és tésztává állítottam össze. A rózsaszín tésztát vaskos hengerré formáltam, és folpackba tekerve 1 órára beküldtem a frizsiderbe.

A sütőt 170 fokra előmelegítettem, 2 nagy gáztepsit sütőpapírral borítottam.

bussola_rozsaszin01.jpg

A lehűlt tésztát 3 részre vágtam, majd az első szeletet kb. ½ cm vastag hosszúkás lappá sodortam úgy, hogy nagyjából 6-8 cm széles és kb. 10-12 cm hosszú lett. A hosszabb oldalát magam elé fordítva ½ cm-es csíkokra szabdaltam. a csíkokat kissé megsodorgattam, és kb. 6 cm hosszúra vagdostam. Mindegyikből apró karikákat formáltam, és szépen egymás mellé sorakoztattam a tepsiben. A maradék tésztával pontosan ugyanígy jártam el.

bussola_rozsaszin04.jpg

Előmelegített sütőben nagyjából 16-20 perc alatt ropogós-világosra sütöttem. azon melegében meghintettem vaníliával kevert porcukorral.

bussola_rozsaszin08.jpg

Jól záródó dobozban akár 10-12 napig is tárolható, ha nem fogyna el azonnal.

 

Habliliom

  

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr568122860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dodszy 2016.01.21. 11:28:35

Köszönöm a receptet, karácsonyra terveztem, de csak most sikerült megsütnöm. Narancslikőr helyett narancslevet tettem bele (és nem is színeztem :)).
Azt szeretném kérdezni, hogy ugye szerinted is meg lehetne sütni úgy, mint egy linzert, sütikiszúróval, nem karikában? Illetve szerinted milyen lenne kókuszreszelékkel vagy darált dióval? Azzal mennyi lisztet kellene helyettesíteni? Köszönöm szépen a választ!

Habliliom 2016.01.21. 11:36:56

Örülök, hogy elkészítetted, és remélem sikert aratott! Ez egy citrusos recept, a bussola újragondolása. Természetesen az összetevőket lehet cserélgetni, helyettesíteni, de akkor egészen más lesz a végeredmény :) A linzertészta kicsit más, azzal is sokféle dolgot lehet kezdeni. akadnak nálam olyan receptek is, sőt jönnek is még! Szeretettel látlak a virtuális konyhában itt és a FB-oldalamon is!
süti beállítások módosítása