Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Egyszerű csokoládés-marcipános szilvatorta

2015. augusztus 03. - Habliliom

A gyorsan és egyszerűen megvalósítható receptek igazi ajándéknak bizonyulnak, ha kevés idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy valami finomságot varázsoljunk asztalra.

A szezonális, mégis izgalmas és különleges csemegék pedig bármikor jó szolgálatot tesznek, és gyorsan meg lehet örvendeztetni vele bárkit. A csokoládés-marcipános szilvatorta pontosan ilyen. Egyszerre könnyű és különleges, gyümölcsös és kis időráfordítással, akár minimális konyhai gyakorlattal is kivitelezhető desszert.

Ha rendelkezésre áll egy levehető aljú piteforma, már is fél siker! Természetesen tortaformában is megsüthető.

csokolades_marcipanos_szilvatorta03.jpg

Az összeállítása egyszerű, a lényeg itt is a hozzávalók minőségében rejlik. Zamatos gyümölcs, minőségi kakaópor és nyers marcipánmassza – a többi szinte a sütő dolga!

Akár vendégség, kerti mulatság vagy hétvégi desszert is lehet – a siker garantált!

 

Csokoládés-marcipános szilvatorta – egyszerűen 

csokolades_marcipanos_szilvatorta01.jpg

 

Hozzávalók (24 cm átmérőjű, kerek piteformához):

2 db nagy méretű tojás szétválasztva

3 csapott evőkanál süteményliszt

1 csapott evőkanál jó minőségű holland kakaópor (természetesen cukrozatlan!)

4 csapott evőkanál porcukor

10 dkg nyers marcipánmassza (alaposan lehűtve)

1 csipet só

4 dkg puha vaj

2 evőkanál hideg tej

Kb. 30 dkg magozott, negyedelt szilva

1 evőkanál vaníliával kevert porcukor

 

Elkészítés:

A sütőt 175 fokra előmelegítettem. A piteforma alját sütőpapírral béleltem.

A lisztet és a kakaóport tálba mértem, egy csipet sót hozzáadtam, majd elkevertem.

A szilvákat megmostam, kimagvaltam, negyedeltem.

A tojásokat szétválasztottam. a fehérjét egy tálban elektromos habverővel kemény habbá vertem, félretettem. A két tojás sárgáját a porcukorral fehéredésig kevertem, majd nagylyukú reszelőn hozzáreszeltem a hideg marcipánt. A marcipánnak azért kell hidegnek lennie, mert így könnyebb reszelni.

Elektromos habverővel folyamatosan kevertem, míg világos krémet nem kaptam. Ekkor hozzáadtam az apróra kockázott vajat, majd, mikor tökéletesen elkeveredett, hozzákanalaztam a tejet.

A habverőt alacsonyabb fokozatra állítva kanalanként hozzáadtam a kakaóval elegyített lisztet.

Mikor az egész szépen elkeveredett, egy nagy fémkanál segítségével beleforgattam a fehérjehabot, ügyelve arra, hogy ne törjem össze. Nagy 8-asokat leírva a kanálla, ez nem tekinthető bűvészmutatványnak.

Az egészet szépen elsimítottam az előkészített piteformában.

A tetejére rakosgattam a szilvanegyedeket, kevés vaníliával kevert porcukorral meghintettem a gyümölcsöket, hogy sütés közben kissé karamellizálódjanak, majd az előmelegített sütőben 16-18 perc alatt ruganyosra sütöttem. Azon melegében meghintettem a maradék vaníliával kevert porcukorral. A formából kiemelve, rácson hűlni hagytam, tortaszerűen szeleteltem, frissen, de már hidegen tálaltam.

csokolades_marcipanos_szilvatorta05.jpg

Ha jól előkészít minden hozzávalót az ember, fél óra alatt megvan minden.

Amilyen gyors, olyan ízletes Csokoládés, marcipános és gyümölcsös – remek csemege!

 

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr777674124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása