Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Hűsítő szederkrémes kocka gyömbéres piskótával

2017. augusztus 03. - Habliliom

Valódi kánikulai desszert: zamatos fekete szeder, aromás piskótalapok, könnyű krém, jól behűtve.

Tombol a hőség. A hűsítő, frissítő, könnyű falatokon kívül nem sok mindenre vágyik az ember ilyenkor. Az sem baj, ha szezonális gyümölcs is kerül bele.

A fekete szeder a legkésőbb érő a nyári bogyós gyümölcsök sorában, zamatos, gyönyörű a színe, igazi vitaminbomba, persze desszertekben is mesés.

szedres_kocka20.jpg

A szeder növénytanilag a rózsafélék családjába tartozik, akárcsak a málna, és számtalan fajtája terem világszerte. Kétszer annyi C-vitamint tartalmaz, mint a nagyjából vele egy időben szezonális fekete áfonya. 100 g fekete szederben 23 mg C-vitamin található. Emellett számottevő mennyiségben van benne A-, E-, valamint K-vitamin, sőt komplex B-vitaminok is. Ásványi anyagokban sem szűkölködik: magnézium, kalcium, kálium, mangán, réz, sőt vas egyaránt akad benne. Ezek mellett rostokban is gazdag. A szervezetre gyakorolt jótékony hatásai is igen sokrétűek: többek között erősíti az immunrendszert, gyulladáscsökkentő, megköti a káros szabad gyököket, remek antioxidáns, energetizál, vitalizál, ráadásul magas rosttartalmának köszönhetően még az emésztésre is jótékony hatást gyakorol. Amíg terem, érdemes minél többet fogyasztani belőle!

szedres_kocka04.jpg

Kánikulában ha épp nem friss gyümölcs vagy sorbet/fagylalt a desszert, egy hűtött, krémes és könnyed ínyencség mindig nyerő ötlet.

A tészta egy gyömbérrel és citromlével ízesített pillekönnyű piskóta (igazi nyári kombináció), a töltelék szedres ricottakrém – szinte elolvad, amint beleharap az ember!

Szederkrémes kocka gyömbéres piskótával

szedres_kocka29.jpg

Hozzávalók (kb. 35 X 26 cm-es tepsihez):

A tésztához:

4 db közepes méretű tanyasi vagy biotojás szétválasztva

10 dkg kristálycukor

8 dkg nagyon puha vaj

1 evőkanál frissen préselt citromlé

1 evőkanál jó minőségű gyümölcspálinka

12 dkg süteményliszt

7 g sütőpor (praktikusan ½ csomag)

1 mokkáskanál őrölt gyömbér

1 csipet só

A töltelékhez:

20 dkg friss fekete szeder

2+2 evőkanál porcukor (ha fanyarabb a gyümölcs, lehet növelni a cukor mennyiségét)

1 dl habtejszín (30%-os zsírtartalommal)

20 dkg krémes ricotta

1 evőkanál azonnal oldódó zselatinpor (ennek hiányában 3 lapzselatin a csomagoláson előírtak szerint előkészítve)

Elkészítés:

A szedret 2 evőkanál cukorral kis lábosba raktam, és épp csak egyet forraltam rajta. Még melegen botmixerrel pürésítettem, majd sűrű szövésű fémszűrőn átpasszíroztam, hogy a magoktól megszabaduljak. Hűlni hagytam.

A gyömbéres piskótához a lisztet átszitáltam, a gyömbérrel és a sóval elkevertem. A tojásokat szétválasztottam. A fehérjét kemény habbá vertem, félretettem. A 4 tojás sárgáját a kristálycukorral egészen fehéredésig kevertem, majd a robotgép folyamatos működése mellett fokozatosan hozzáadtam a nagyon puha vajat, aztán belekanalaztam a citromlevet és a pálinkát. A robotgépet alacsonyabb fokozatra kapcsoltam, és kanalanként beledolgoztam a lisztes keveréket. Végül kanállal beleforgattam a habot, ügyelve arra, hogy a lehető legkisebb mértékben törjem meg.

A tepsit sütőpapírral borítottam, és egyenletesen elosztottam benne a tésztát. Előmelegítés nélkül tettem be a sütőbe, amit 175 fokra állítottam, légkeverés mellett. Nagyjából 15-18 perc alatt ruganyosra sütöttem (tűpróbával érdemes ellenőrizni, hogy átsült-e, hisz minden sütő kicsit másként működik). Rácson hagytam hűlni.

Közben elkészítettem a krémet.

szedres_kocka07.jpg

A tejszínt közepesen kemény habbá vertem, hozzáadtam a 2 evőkanál porcukrot, majd az elektromos habverő folyamatos üzemmódja mellett belekanalaztam a ricottát, aztán a szederpüré 2/3 részét, végül pedig az azonnal oldódó zselatint (ekkor érdemes hozzáadni az előre beáztatott lapzselatint, ha valaki azzal készíti).

Ha túl meleg van a konyhában, érdemes néhány percre betenni a frizsiderbe, hogy könnyen kezelhető legyen!

A kihűlt piskótalap széleit levágtam, a hosszabb oldalával magam elé helyezve két egyforma részre vágtam.

szedres_kocka09.jpg

A krém kb. 2/3 részét az egyik téglalapra halmoztam, majd egyenletesen elosztottam a tésztalapon. 10 percre beküldtem a hűtőszekrénybe, hogy kissé szilárduljon, és betettem mellé a tálban maradt krémet is. 10 perc elteltével a másik piskótalapot ráhelyeztem a krémes lapra, a maradék krémmel vékonyan megkentem az egész tetejét és oldalát.

szedres_kocka13.jpg

A félretett szederpüréből 1 evőkanálnyit kis nejlontasakba kanalaztam, a tasak egy sarkán egészen apró lyukat vágtam, és a sütemény tetejére nagyjából 1 cm távolságra vonalakat húztam a szederprüréből. Egy fogvájó segítségével megmintáztam (ez akár el is hagyható).

szedres_kocka26.jpg

Az egészet legalább 4  órára (de egy éjszaka sem árt neki) visszatettem a hűtőszekrénybe. Hidegen kb. 3X3 cm-es kockákra szeltem. Ebből a mennyiségből 32 kockát kaptam.

szedres_kocka27.jpg

Akár friss szederrel, vagy ha marad a püréből, azzal is tálalható.

Hidegen az igazi!

Habliliom

 

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr5112701843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása