Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Az újragondolt Rákóczi-túrós kocka – Segítsüti 2017 tavasz

2017. március 20. - Habliliom

Sütni öröm, ínycsiklandó süteménnyel pedig egyszerre örömet szerezni és segíteni: dupla öröm!

rakoczi_turos23.jpg

Ha kitavaszodik, indul a Segítsüti tavaszi sütiárverése, minden évben nagyszerű célokért.

2017 tavaszán a Bátor Tábor javára ajánljuk fel a süteményliciten befolyt összeget.

Bátor Táborról, ami súlyos beteg gyerekek arcára is mosolyt tud varázsolni, olyan élményekben részesíti őket, amelyek hosszú időre erőt adnak nekik és családtagjaiknak, nyilván sokan hallottak már. „A gondtalan gyerekkor mindenkinek jár” nem egyszerűen üres jelmondat, hanem a szervezők, önkéntesek, elkötelezett munkatársak mindent meg is tesznek annak érdekében, hogy minél több beteg gyermek részesüljön is belőle.  

rakoczi_tuross_003_batortabor_logo.jpg

Küldetésük magárét beszél:

"Életeket változtatunk. Súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak nyújtunk sorsfordító élményeket, erőt, eszközöket az élethez, a gyógyuláshoz. Mindezt ingyen. Hisszük, hogy a felhők fölött mindig süt a nap."

Akik egészségesen születtünk, többé-kevésbé egészségesen éljük az életünket, csak elképzelni, átérezni tudjuk (nyilván nem is tökéletesen), mi mindennel kell megküzdenie a kevésbé szerencséseknek. Aki pedig átélt már súlyos betegségeket, traumákat, pontosan tudja, hogy a gyógyulás, feldolgozás hosszú időbe telik, összetett, sokszintű folyamat – és nem csupán annak számára, aki elszenvedője, de a családnak, közvetlen környezetnek is komoly megpróbáltatást jelent. Mindez figyelem, érzékenység, összetartás, szeretet és segítség nélkül nem megy.

Nem is volt kérdés, hogy ha bármiképp segíthetek abban, hogy igazán nehéz helyzetben lévő gyerekek és családjuk életébe beköltözzön az öröm, jobbra forduljon a sorsuk, boldogan teszem.

rakoczi_turos_002_segitsuti-logo-nagyobb.jpg

2017. március 20-án reggel 9 órától március 23-án 16 óráig a Segítsüti oldalán olyan általam készített süteményre lehet licitálni, amit sokan ismernek, szeretnek. Igazán nagyszerűt sok odafigyeléssel, türelemmel lehet a desszertes tányérokra varázsolni. Olyan klasszikust gondoltam újra, ami ugyan a közkeletű receptúrák szerint is ízletes, én azonban némi csavarral könnyedebbé, különlegesebbé igyekeztem tenni.

rakoczi_turos01.jpg

A Rákóczi-túrós valódi tavaszi finomság (szinte megcsillannak rajta a napsugarak), a szó minden értelmében nyerteseknek való sütemény. Nem csupán azért mert megalkotója, Rákóczi János mesterszakács az 1958-as brüsszeli világkiállításon mutatta be nagy sikerrel kreációját, de azért is, mert igazán jót valódi jutalom kóstolni. Már az is maga a boldogság, ha beleharap az ember: könnyű habréteg a tetején, amit pikáns, házi sárgabaracklekvár (a készen kapható cukros lekvárral sosem lesz az igazi), majd krémes túrótöltelék követ, az egészet pedig a könnyű omlós tészta tartja egységben. 

rakoczi_turos12.jpg

A tészta is könnyedebb a szokásosnál, a töltelék különlegességét pedig részben a vaníliával fűszerezett selymes túrókrém és mascarpone adja, részben pedig a saját készítésű, mindenféle adalékanyagtól mentes, kellemesen pikáns baracklekvár. A tetejét pillekönnyű habrácsok koronázzák.

A sütés napján, alaposan kihűtve is tökéletes, de hűtőszekrényben jó néhány napig őrzi frissességét. Mivel csomagban nem szállítható, a nyertes licitáló számára Budapesten személyesen adnám át.

Nem titok a receptúra sem, amihez különleges adalékként extra porciónyi törődés és szeretet is tartozik.

Újragondolt Rákóczi-túrós kocka

rakoczi_turos19.jpg

Hozzávalók (Kb. 30 db 4X4 cm-es kockához):

A tésztához:

24 dkg extrafinom süteményliszt

12 dkg hideg vaj (semmiképp sem margarin!)

10 dkg porcukor

7 gr sütőpor (praktikusan ½ csomag)

1 csomag vaníliás cukor

1 csipet só

1 db közepes méretű tanyasi tojás sárgája

2 evőkanál krémes tejföl

A töltelékhez:

1 evőkanál friss zsemlemorzsa

25 dkg krémes tehéntúró

25 dkg mascarpone

10 dkg porcukor

1 teáskanál vaníliakivonat

3 db közepes méretű tanyasi tojás sárgája

1 db közepes méretű tanyasi tojás fehérje

1 evőkanál kukoricakeményítő

2 ½ dl saját készítésű, pikáns sárgabaracklekvár

A tetejére:

3 db közepes méretű tanyasi tojás fehérje

7 dkg porcukor

 rakoczi_turos03.jpg

Elkészítés:

A lisztet tálba szitáltam, hozzáadtam a porcukrot, vaníliás cukrot, sót, sütőport, és alaposan elkevertem. Kis lyukú reszelőn hozzáreszeltem a hideg vajat. Gyors mozdulatokkal elmorzsoltam. Egy kis tálban elkevertem a tojássárgáját a tejföllel, majd hozzáadtam a többi összetevőhöz, és tésztává dolgoztam. Frissen tartó fóliába csomagolva 1 órát pihentettem a frizsiderben.

A sütőt 175 fokra előmelegítettem, egy nagyobb tepsit sütőpapírral béleltem. A tésztát a tepsi méretével megegyező vékony lappá nyújtottam, villával alaposan megszurkáltam, és 15 percet sütöttem.

Közben elkészítettem a tölteléket. Ehhez a tojások sárgáit, valamint az 1 fehérjét keverőtálba tettem, a cukorral és a vaníliakivonattal fehéredésig kevertem, majd a robotgép folyamatos üzemmódja mellett hozzákevertem előbb a krémes túrót, majd a mascarponét, végül a keményítőt. Könnyű, vaníliától illatozó krémet kaptam.

Az elősütött, kissé megemelkedett tésztát kivettem a sütőből, meghintettem fátyolnyi friss zsemlemorzsával, majd ráhalmoztam a vaníliás mascarponés túrókrémet. Visszatettem a sütőbe, és további 25-30 percet sütöttem légkeverés mellett.

A sütés ideje alatt közepesen kemény habbá vertem a 3 tojásfehérjét, majd folyamatos keverés mellett, fokozatosan hozzáadtam a kimért 7 dkg porcukrot. Kemény, fényes hab lett az eredmény, amit csillagcsőrrel felszerelt habzsákba töltöttem.

Mikor a túrókrémes réteg aranylóra sült, de még őrizte krémes állagát (vigyázni kell, hogy ne süsse túl az ember, mert könnyen kiszáradhat!), a sütő hőmérsékletét 150 fokra mérsékeltem, a süteményt kivettem a sütőből, és bőségesen halmoztam a tetejére a friss gyümölcs zamatait őrző sárgabaracklekvárból. Egyenletesen elosztottam a sütemény teljes felületén.

Ezt követően a habzsákból rácsokat biggyesztettem a tetejére.

További 10-15 percre visszatettem az immár alacsony hőfokra mérsékelt sütőbe. A habot inkább szárítani, mint sütni érdemes, hogy ne sokat veszítsen fehérségéből, ugyanakkor kissé roppanósra süljön.

rakoczi_turos06.jpg

A kész süteményt teljesen kihűtöttem, és csak hidegen szeleteltem.

Jóllehet nem a leggyorsabban és talán nem is a legegyszerűbben készülő sütemény, de fejedelmi csemege.

rakoczi_turos07.jpg

Aki licitál rá, nem bánja meg! Egyszerre támogat vele megkérdőjelezhetetlenül nemes célt: beteg gyerekeket segít hozzá valódi életörömökhöz, ráadásul egy egész tepsi finomság birtokosává is válik.

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr4512348659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása