Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Aranyló kókuszcsókok és különleges diós csókok

2016. május 07. - Habliliom

A Segítsüti tavaszi árverésére készült először ez a két aprósütemény, és azóta már az átadásra is sor került.

Most pedig, ahogy ígértem: jönnek a receptek. Volt, aki az árverés indításakor, rögvest szerette volna elkészíteni, aztán érkeztek sorban a kedves megkeresések: hogy készültek?

segitsuti2016_03_1.jpg

A legkevésbé sem szerettem volna senkit megfosztani attól az élménytől, hogy a saját konyhájában is elkészítsen mindent, és kifejezetten megtisztelő a nagy érdeklődés, de fontos szempont volt, hogy amíg az aukció véget nem ér, átadásra nem kerül a sütemény, addig szóljon minden a támogatásról.  

Bevallom, így is némiképp zavarban vagyok, hisz  ez egy jótékonysági akció volt, amiben nagy örömmel vettem részt, nagyon jó helyre kerül minden az alapítvány számlájára befizetett forint. A licitre bocsájtott finomság pedig a maga valójában azt illette, aki hozzájárult a támogatott cél elérésének sikeréhez, és igazi boldogság volt látni, hogy a létező legjobb kezekbe kerültek a sütemények.

A jótékonysági aukció tehát nem a receptúráról szól, de tartva az ígéretemet, szívesen megosztom mindkettőt. Nincs ezekben az aprósüteményekben semmi kivitelezhetetlen, és remélem sokaknak szerez majd legalább akkora örömet, mint a licit nyertesének!

Olyan hozzávalókat is felhasználtam, amelyek speciális üzletben szerezhetők be – és mielőtt bárki megkérdezné, hogy mit, mivel helyettesítsen, tény, hogy ezek a sütemények attól érdekesek vagy különlegesek, hogy pontosan ezekből az alapanyagokból készültek.

A titkos hozzávaló pedig a készítés módja: csakis örömmel, gondos odafigyeléssel érdemes hozzáfogni!

Aranyló kókuszcsókok

kokuszcsok_arannyal03.jpg

Hozzávalók (kb. 40 db süteményhez):

20 dkg jó minőségű kókuszreszelék

2 db közepes méretű tojás

15 dkg porcukor

5 dkg süteményliszt

2 evőkanál hideg víz

1 csipet só

½ vaníliarúd kikapart magjai

1 mokkáskanál ehető aranypor

Elkészítés:

A két tojást szétválasztottam. A fehérjét csipetnyi sóval kemény habbá vertem. A sárgáját a cukorral, vaníliával fehéredésig kevertem, majd folyamatos keverés mellett hozzákanalaztam a hideg vizet, végül kanalanként adagoltam az egészhez a kókuszreszeléket. Morzsálódó massza az eredmény, nem kell megijedni tőle!

Ekkor gyors mozdulatokkal egy szilikonlapát segítségével hozzákevertem a fehérjehabot.

A sütőt 160 fokra előmelegítettem, egy nagy tepsit sütőpapírral borítottam, és nedves kézzel diónyi gömböket formáztam a tésztából. Kis távolságra egymás mellé ültettem a kis csókokat. Nagyjából 10-15 perc alatt világosra sütöttem.

Rácsra szedtem, és vékony konyhai ecset segítségével mindegyik tetejére kevés aranyport vittem fel.

Légmentesen záródó dobozban napokig tárolható – légiesen könnyű aprósütemény.

 segitsuti2016_09.jpg

Az omlós diós csók szintén egyszerűen kivitelezhető aprósütemény, amelynek a tölteléke különleges.

Omlós diós csókok szilvás marcipános töltelékkel

segitsuti2016_17.jpg

Hozzávalók kb. 50 db-hoz:

A tésztához:

13 dkg süteményliszt

7 dkg kukoricakeményítő

7 dkg barna nádcukor

10 dkg pirított, őrölt dió

12 dkg vaj

1 db közepes méretű tojás

1 teáskanál fügepálinka

1 késhegynyi őrölt fahéj

1 csipet só

A töltelékhez:

2 evőkanál cukormentes, sűrű szilvalekvár

5 dkg nyers marcipánmassza

2 teáskanál barna nádcukor

1 evőkanál fügepálinka

A tálaláshoz:

vaníliával kevert porcukor (ízlés szerint)

Elkészítés:

A töltelékhez a marcipánt lereszeltem, a lekvárral, cukorral, pálinkával homogén krémmé kevertem. Felhasználásig félretettem.

A diót zsiradék nélkül, sütőpapírral borított tepsire helyeztem, és  180 fokra előmelegített sütőben 5-6 perc alatt enyhén megpirítottam. Hűlni hagytam, majd finomra őröltem.

A lisztet, keményítőt, cukrot, őrölt diót, valamint a csipet sót és a fahéjat tálba mértem. Fakanállal alaposan összekevertem. Nagylyukú reszelőn hozzáreszeltem a vejet, majd gyors mozdulatokkal elmorzsoltam. A tojást a fügepálinkával egy kis tálban enyhén felvertem, és a tésztamorzsához adtam. Tésztává gyúrtam.

A sütőt 170 fokra előmelegítettem, két nagy tepsit sütőpapírral borítottam.

A tésztából diónyi gömböket formáltam, minden gömböt tisztes távolságra az előkészített tepsire ültettem. Egy méretes fakanál nyelével minden gömb közepére kis mélyedést fúrtam.

Nagyjából 15 perc alatt világosra sütöttem. Azon melegében minden csók mélyedésébe egy mokkáskanálnyi tölteléket biggyesztettem. Vaníliával kevert porcukorral meghintettem. Rácson hagytam hűlni.

segitsuti2016_02.jpg

Frissen is omlós, könnyű aprósütemény, de légmentesen záródó dobozban, hűvös helyen tárolva napokig őrzi állagát.

Jó sütögetést!

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr748694526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása