Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Koktélparadicsomos bébitöksaláta

2016. január 18. - Habliliom

Ha ez embernek szerencséje van, egy-egy piaci standon ilyenkor is találkozik valami igazán delikát finomsággal, bébizöldség formájában. Az egészséges és könnyed fogások pedig az év ezen szakaszában sem maradhatnak el, sőt ilyenkor aztán valósággal kiéhezik rájuk az ember! Ízek, színek, könnyed fogások - és még a kalóriákat sem kell számlálni!

A zsenge zöldségfélékben az a legnagyszerűbb, hogy szinte azonnal fogyaszthatók, bármihez felhasználhatók. Jóllehet sokféle fogást szoktam pl. a kora tavaszi bébitökkel készíteni, ezek a most megjelent fiatal példányok (nyilván üvegháziak, de most ez sem zavart különösebben) valósággal kívánkoztak a salátástálra. Majdhogynem egészben is tálalhatók, de egy kis szín, egy kis íz még a legjobbakból is előhozza a csodát.

A bébizöldségek zsengék, vitaminosak, különösen finomak, és nem mellesleg látványosak is – nem kell hozzájuk sok hozzávaló, a lényeg, hogy tökéletesen érvényre jusson frissességük. Nem vittem túlzásba sem a fűszerezést, sem a díszítést, a zsenge bébizöldségek minden könnyed, frissítő zamatát szerettem volna egyetlen, a legkevésbé sem bonyolult, mégis szemet gyönyörködtető és igen ízletes fogásba komponálni.

 

Az ugye nem is kérdés, hogy teljesen más íze van egy zöldségfélének, ha kockázza, karikázza, vagy - mint ezúttal tettem - vékonyan felszeleteli az ember. A vékonyra szeletelt zöldségekben rejlik valami könnyed elegancia amellett, hogy nagyon finomak. Mintha apró, szelíd hullámként csalogatnák az embert a kóstolásra, már a puszta formájukkal is bátorítva az asztalhoz ülőket, hogy nyugodtan, mindenféle lelkiismeret-furdalást mellőzve lehet belőlük falatozni. Mindezt könnyűszerrel kivitelezheti az ember egy jól megválasztott zöldséghámozóval. Ezzel az egyszerű háztartási eszközzel szinte milliméternyi vékony, hosszú szeletek kanyarodnak ki az ember keze alól, ami aztán pillanatok alatt átváltoztatható ínyenceket is megnyerő könnyű finomsággá.

 

Csodás kis koktélparadicsomokra is szert tettem, így aztán a színpompa sem maradt el. Hogy teljes legyen az ízharmónia, egy kevés napon szárított paradicsommal is megszórtam a fogást, aztán már csak egy könnyű dressszing, és akár köretként is tálalható pompás saláta kerül az asztalra. Amilyen látványos, olyan zamatos - és hihetetlenül könnyű elkészíteni.

Koktélparadicsomos bébitöksaláta

 

Hozzávalók:
50 dkg nagyon zsenge bébitök vagy cukkini
2 dl zöldségleves a tök blansírozásához
4-5 db koktélparadicsom
2-3 db napon szárított paradicsom
Az öntethez:
1 evőkanál tökmagolaj
½ evőkanál balzsamecet
½ mokkáskanál tengeri só
frissen őrölt bors ízlés szerint

Elkészítés: A zsenge bébitököket alaposan megmostam. Egy közepes méretű lábosban felforraltam 2 dl zöldséglevest. A tökök mindkét végét eltávolítottam, zöldséghámozóval hosszában felszeleteltem. A lobogva forró levesbe dobtam, de mindössze 2 percig blansíroztam, épp csak annyira, hogy élénk színt kapjanak. Azonnal leszűrtem, hűlni hagytam. A levest félretettem, és később felhasználtam máshoz.
A napon szárított paradicsomokat egészen apró, nagyjából ½ cm-es kockákra vágtam, a koktélparadicsomokat vékonyan felkarikáztam. 

Egy csinos tálra helyeztem a már kihűlt és lecsepegtetett tökszeleteket, megszórtam a szárított paradicsommal, majd szépen rárakosgattam a koktélparadicsomot is. 10 percre lefedve betettem az egészet a hűtőszekrénybe, hogy minden jól lehűljön.
Az öntet hozzávalóit egy jól záródó üvegben alaposan összeráztam, meglocsoltam vele a salátát, végül bőségesen meghintettem frissen őrölt színes borssal. Azonnal tálaltam.

Igazi frissítő, jókedvre derítő saláta, ami grillezett, rántott zöldségek, halak, gomba vagy húsételek mellé is tökéletes, alakbarát kísérő.

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr948277702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása