Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Áfonyás-málnás kókuszpite

2015. július 12. - Habliliom

Ha valami igazán könnyed nyári desszertre vágyik az ember, a most érő bogyósok biztosan szerephez jutnak benne.

A fekete áfonya igazi szuperélelmiszernek számít. Értve ez alatt azt, hogy annyiféle vitamin, ásványi anyag található benne nagy koncentrációban, amivel kevés gyümölcs veheti fel a versenyt. 10 dkg energiatartalma mindössze 42 Kcal, de szinte fedezi a napi C-vitaminszükségletet (30 mg/100 gr), többféle B-vitamin, A-, de még E-vitamin is található benne. Jelentős a kalcium-, foszfor-, magnézium-, nátrium-, kálium- és cinktartalma, egészséges vegyületeiről nem is szólva, no meg növényi rostokban is gazdag, mindemellett nagyon zamatos is.  

Ha csak lehetséges, ilyenkor érdemes feltankolni belőle, frissen szemezgetni, és annyiféle desszertbe komponálni, amennyibe csak lehetséges. Ezúttal némi málna is társult hozzá, amely szintén igazi vitaminbomba.

afonyas_malnas_kokuszcsokpite15.jpg

Olyan pitét sütöttem, ami egyszerre gyümölcsös, könnyű, A töltelék nem száraz, nem krémes, viszont gyümölcsös - méghozzá kétszeresen is. Ha akarom, persze kis túlzással macaronpitének is nevezhetném, bár a kókusztöltelék állagát nem csupán tojásfehérjével, sárgájával is gazdagítottam. Ráadásul semmiféle mesterséges színezőanyagot sem tartalmaz,  viszont hihetetlenül finom.

A tészta nagyon omlós, nem is nyújtottam, csak belenyomkodtam a forma aljára, így még ezzel sem kellett időt tölteni. A kókusztölteléket csupán össze kellett keverni, a kisült pitét díszíteni.

afonyas_malnas_kokuszcsokpite02.jpg

A tökéletes gyümölcsélményt egy kevés frissen készített, meggy-málnapürével fokoztam, ami akár el is hagyható, úgy is nagyon finom lesz! Persze, akinek van kedve, fagylalttal is fokozhatja az élvezetet!

 

Áfonyás-málnás kókuszpite egyszerűen

 

afonyas_malnas_kokuszcsokpite13.jpg

 

Hozzávalók (24 cm átmérőjű levehető oldalú tortaformához):

A tésztához:

12 dkg olvasztott vaj

15 dkg süteményliszt

5 dkg kókuszreszelék

10 dkg porcukor

 A kókuszréteghez:

15 dkg kókuszreszelék

3 db nagyméretű tojás szétválasztva

5 dkg porcukor

1 evőkanál kókuszlikőr

1 nagy csipet só

Az áfonyaréteghez:

20 dkg friss fekete áfonya

A tetejére:

10 dkg málna

10 dkg fekete áfonya

 A tálaláshoz:

vaníliával kevert porcukor, esetleg gyümölcsszósz

 
afonyas_malnas_kokuszcsokpite05.jpg

Elkészítés:

Kis edényben felolvasztottam a vajat. A lisztet, cukrot tálba szitáltam, hozzáadtam a sót, valamint 5 dkg kókuszreszeléket, alaposan elkevertem, majd hozzáöntöttem az olvasztott vajat, és tésztává formáltam.

A tortaforma aljára sütőpapírt helyzetem, oldalát egy újabb csíkkal béleltem. A tésztát pedig szépen belenyomkodtam a forma aljára. Nem kell a pereméig érnie, ez a mennyiség pont elegendő lesz az aljára.

Betettem a hűtőszekrénybe, de csak annyi időre, amíg az áfonyát előkészítettem.

A sütőt 175 fokra előmelegítettem.

20 dkg áfonyát megmostam, és jó alaposan lecsepegtettem.

Kivettem a frizsiderből a tésztát, gyorsan beküldtem a sütőbe 10-12 percre. Addig elkészítettem a töltelék kókuszos részét.

A tojásfehérjét kemény habbá vertem. Egy másik edényben fehéredésig kevertem a 3 tojássárgáját a porcukorral, majd folyamatos keverés mellett hozzákanalaztam a kókuszlikőrt, aztán kanalanként a 20 dkg kókuszreszeléket. Mikor az egész jól elkeveredett, hozzáadtam a habbá vert fehérjét, és óvatos, de határozott mozdulatokkal jól átforgattam.

afonyas_malnas_kokuszcsokpite08.jpg

Az elősütött tésztát néhány perig hűlni hagytam, majd szépen elrendeztem rajta az áfonyaszemeket, végül beborítottam a kókuszos töltelékkel.

Visszatettem a sütőbe, és további 20-25 perc alatt világosra sütöttem.

A tortaformában hagytam hűlni, majd eltávolítottam a peremet, a tortát óvatosan tálra helyeztem, málnával és áfonyával díszítettem, vaníliával kevert porcukorral hintettem a tetejét.

Csak hidegen szeleteltem. Ha van rá idő, érdemes 1 órára a hűtőszekrénybe küldeni, de ha nincs, az sem tragédia.

afonyas_malnas_kokuszcsokpite22.jpg

Mesésen finom nyári desszert, sok-sok gyümölccsel!

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr977620388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása