Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Frissítő, könnyed nyári pite

Kókuszos-ricottás pite – krémesen egyszerűen

2015. június 07. - Habliliom

Pitét sütni, pitét enni jó – ez nem is vitás! A pite, már ahogy Európa ezen részén ismerjük, rendszerint két, lehetőség szerint vékony, omlós tésztalap, valamint a közéjük halmozott töltelék egységét jelenti. A kisült, kihűlt pitét többnyire kisebb vagy nagyobb négyzet alakra vágva illendő tálalni (már amennyiben nem kerek piteformában sült).

No de milyen egy jó pite? Leginkább természetesen ellenállhatatlanul finom.  Az sem árt, ha a készítésére sem kell sok időt fordítani. Mindemellett érdemes teret engedni a fantáziának, és izgalmas kombinációkban próbálkozni vele! Télen a forró almás pite viszi kísértésbe az embert, nyáron azonban igazán jólesnek a frissítő, hűsítő piték. Ugyanis ilyenek is léteznek, nem is kell mindig gyümölcstöltetéket rejteniük.

 

A júniusi melegben a friss gyümölcsök és a fagylalt mellett leginkább olyan üdítő desszertre vágyik az ember, ami igazi nyári ízeket, hangulatokat hordoz. Igen, nem túlzás, egy jó fogásnak bizony megvan a maga hangulata. Mondjuk behunyt szemmel is képes akár pillanatokra feledtetni a dolgos hétköznapokat, és elrepít a várva várt szabadság világába, egzotikus vagy épp mediterrán nyaralások emlékeit idézi – akár mindkettőt: egyetlen süteményben.

Szóval egy igazi könnyed, nyári pitét szerettem volna sütni, amiben persze azért van némi rafinéria. Tény, hogy a műfaj legkedveltebb képviselői almás vagy meggyes, cseresznyés, esetleg szilvás változatban készülnek leggyakrabban, most azonban nem gyümölcsös ízvilágot akartam a desszertes tányérra varázsolni, hanem egyszerre krémeset és kissé egzotikusat, mégis ismerőset. Így született meg az itáliai desszertek elmaradhatatlan összetevőjének és a karibi tengerpart zamatainak találkozása: a kókuszos-ricottás, krémesen ellenállhatatlan pite, amelyet két vékony, jóféle kakaóval ízesített, omlós tésztalap határol.

kokuszos_ricottas_pite_06.jpg

A kókusz és a kakaó igazi nyerő kombináció! 

 

Jóllehet a tésztaalapnak az összeállítást követően illett volna várakoznia egy keveset a frizsiderben, a rendelkezésemre álló idő rövidsége miatt, ez alól most felmentést kapott. Így valóban gyorsan összeállt tészta és töltelék, várakozni pedig csak a sütést követően érdemes, amíg teljesen kihűl a sütemény, és elidőzik egy keveset a hűtőszekrényben is.

A tésztalapokat a kukoricakeményítő teszi igazán könnyeddé, nem tartalmaz sem sütőport, sem szódabikarbónát, a krém pedig a habbá vert tojásfehérjének, valamint a ricottának köszönhetően lesz légies.

Kisebb kockákra szeletelve, némi vaníliás porcukorfelhővel meghintve egyszerűen ellenállhatatlan desszert!

 

Kókuszos-ricottás pite

kokuszos_ricottas_pite_04.jpg

Könnyed, omlós, hűsítő pite.

 

(Hozzávalók 20 X 32 cm-es tepsihez)

 

A tésztához:

20 dkg süteményliszt

5 dkg kukoricakeményítő

2 dkg jó minőségű holland kakaópor (természetesen cukrozatlan)

8 dkg átszitált porcukor

15 dkg hideg vaj apróra kockázva

2 db közepes méretű tojás sárgája

1 teáskanál sűrű tejszín

1 csipet só

 

A töltelékhez:

25 dkg krémes ricotta

10 dkg kókuszreszelék

1 evőkanál vaníliával kevert porcukor vagy vaníliás cukor

1 evőkanál sűrű tejszín

10 dkg átszitált porcukor

2 db közepes méretű tojás habbá vert fehérje

1 evőkanál kukoricakeményítő

 

A tálaláshoz:

vaníliával kevert porcukor – ízlés szerinti mennyiségben

 

Elkészítés:

A tésztához a lisztet tálba szitáltam, hozzákanalaztam a kakaót és a keményítőt, végül a cukrot és a csipet sót. Az egészet fakanállal jól elkevertem, majd hozzáadtam az apróra kockázott hideg vajat. Az egészet gyors mozdulatokkal elmorzsoltam. Egy kis tálban alaposan kikevertem a tojások sárgáit a tejszínnel, és hozzáadtam a többi összetevőhöz, és néhány gyors mozdulattal tésztává formáltam.

Két részre vágtam. Az egyiket szilikonlapon akkorára nyújtottam, hogy kényelmesen elférjen a tepsiben, és még a peremére is jusson. Ha valaki hagyományos deszkán dolgozik, kevés liszttel nem árt meghinteni, különben odaragad a tészta!

A tepsit sütőpapírral béleltem, nyújtófa segítségével belehelyeztem a tésztát. Villával alaposan megszurkáltam, és annyi ideig pihentettem csupán a hűtőszekrényben, amíg a tölteléket összeállítottam.

Ehhez előbb a tojások fehérjéből kemény habot vertem, félretettem. Egy keverőtálban elektromos habverővel alaposan elkevertem a többi hozzávalót, végül beleforgattam a fehérjehabot.

A tölteléket egyenletesen elosztottam a kakaós tésztával kibélelt tepsiben, és gyorsan kinyújtottam a másik lapot is. Ráhelyeztem a töltelékre, a széleit kissé összepréseltem az alsó tésztalappal. Ezt is megszurkáltam villával.

170 fokra előmelegített sütőben 30-35 perc alatt készre sütöttem. Azon melegében meghintettem vaníliával kevert porcukorral, és előbb a konyhában, majd miután teljesen kihűlt, a hűtőszekrényben várakoztattam tálalásig. Legalább 1 órára szerencsés betenni. 4 X 4 cm-es kockákra szeletelve tálaltam.

kokuszos_ricottas_pite_01.jpg

Vaníliás porcukorfelhővel a tetején...

 

A kakaótól sötét színű és zamatos, omlós tésztalapok, valamint a krémes kókusszal megbolondított ricottás töltelék egysége igazi nyári desszertté varázsolja ezt a valóban egyszerűen kivitelezhető, mégis rafinált ízekkel csábító pitét.

 

 Habliliom

Habliliom Könnyed Konyhája

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr917524478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása