Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Gesztenyedesszert ünnepre hangolva - sütés nélkül

2015. december 18. - Habliliom

Vannak sütéssel és sütés nélkül készíthető desszertek – nem versenytársak, mindegyiknek megvan a helye és ideje. A sütés nélküliektől még azok sem riadnak vissza sok esetben, akik kevesebb időt töltenek a konyhában.

Ezúttal olyan ínyencséget készítettem, ami egyszerű ugyan, a külcsín azonban magáért beszél – olyanok lesznek ezek a mesés kis finomságok, mintha komoly munka lenne mögöttük, holott az ötlet megszületését követően gyorsan elkészíthető, és tényleg ellenállhatatlanul finom. Bátran beilleszthető bármilyen ünnepi repertoárba!

Az év ezen szakaszában többször kerülnek terítékre gesztenyés desszertek. Akkor is így van ez, máskor is kézenfekvő volna, hogy az ember elővegyen egy csomag gesztenyemasszát a mélyhűtőből, most azonban a gyors és látványos finomságok közül kihagyhatatlannak tűnik.

Szerettem volna olyan desszertet készíteni, ami közel áll a bonbonokhoz, nem igényel sütést és túlzott munkálkodást sem (leginkább, mert igencsak időszűkében voltam). A marcipán, ami nem mindennap kerül az asztalra remek alapanyag, szívesen kísérletezem is vele. Valahogy így alakult-formálódott a mostani desszert. Gesztenye, marcipán, csokoládé egy kevés narancslikőr… Nem is vitás, ezekből az összetevőkből csak valami egészen nagyszerűt lehet összehozni!

 

Igazság szerint a kis színes bevonatú csokoládélapokból igen rendesen feltankoltam, így aztán már kedvet éreztem ahhoz, hogy ott tündököljenek valaminek a tetején – így igazán ünnepi borítást nyertek a kis finomságok. Persze ha valaki nem jut arany- vagy bronz bevonatú lapocskához, bármilyen csokoládéreszelékkel helyettesítheti.

Rendes ünneplős „majdnem bonbonok” kerekedtek végül. Remek móka készíteni, és bár nem lett az egész nagy mennyiség, nem is lehet túl sokat lakmározni belőle, mert igencsak rendesen megvan mindegyik darabban a szükséges hozzávaló. Gyakorlatilag kis golyóbis a nagyobb golyóbisban, meghempergetve csokiban. Bár a színek nem válnak el olyan élesen egymástól, mint eredetileg gondoltam, de ez tulajdonképp a legkevésbé sem zavaró.

Ünnepi gesztenyedesszert

 

 

Hozzávalók (kb. 20 db 3 cm átmérőjű golyóhoz):
25 dkg mélyhűtött gesztenyemassza felengedve
2 dkg puha vaj
6 db babapiskóta
1 evőkanál narancslé
1 evőkanál narancslikőr
2 evőkanál porcukor (ha túlzottan édes a gesztenyemassza, a mennyiség csökkenthető)
5 dkg marcipánmassza
10 dkg csokoládéforgács vagy csokoládélapocska

Elkészítés: A marcipánból nagyjából 6-7 mm átmérőjű golyóbisokat formáztam.
A babapiskótát porrá zúztam. A felengedett gesztenyemasszát a vajjal, a cukorral, a narancslével és a likőrrel, no meg a porrá tört piskótával alaposan kikevertem. 10 percre betettem a frizsiderbe, hogy kissé megdermedjen, és könnyebben formázható legyen (ha meleg van a konyhában, akár 30 percet is lehet pihentetni a hűtőben). A csokoládélapokat kis tálba öntöttem, mivel kétfélével dolgoztam, két különböző tálba szórtam. A gesztenyéből nedves kézzel kis diónyi halmokat vettem ki, mindegyik közepére biggyesztettem egy marcipángolyóbist, és kis gömbbé formáztam, majd meghempergettem a színes csokoládéban.

 

Minden golyóbist minyonpapírra ültettem, és fogyasztásig hűtőszekrényben tároltam. Legalább 1 órát mindenképp érdemes hűteni, de az sem árt, ha egy éjszakán át pihennek a hidegben. Mivel marcipángolyóból néhány darabbal több készült, ezért azokat is a tálra pakoltam.

 

Aromás, látványos és nagyon finom desszert – ha gyerekeknek készül, a narancslikőr elhagyható.

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr638169438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása