Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Csokoládés aranyszívek marcipános szilvalekvárral

Segítsüti 2018. tavasz

2018. április 16. - Habliliom

A süti segít! Lehet jutalom, vigasz, ajándék. Koncentrálódik benne a törődés, figyelem, szeretet, gondoskodás, valamint számos egyéb napi csoda. Nem csupán készíteni, de adni és falatozni is öröm! Most pedig nemes célt is szolgál. Itt a Segítsüti tavaszi árverése!

A Segítsüti 2018. évi tavaszi licitfordulójára csokoládéban, szeretetben gazdag szívekkel készültem.

Évről évre megfellebezhetetlenül jó cél érdekében különlegesen finom süteményt sütni igazi ajándék, és nem túlzás: megtiszteltetés!

aranyszivek19.jpg

  1. április 17.-20. között a Segítsüti oldalán itt lehet licitálni a finomabbnál finomabb felajánlásokra.

Ebben az évben a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat Közhasznú Alapítványt támogatjuk. A befolyt összegből a Gyermekrohamkocsikban használatos eszközöket vásárolnak.

gyermekmento-szolgalat-logo.gif

A Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat Gyermekrohamkocsijai évi közel 3000 esetben kerülnek bevetésre. A gyermekéletek mentésében végzett áldozatkész és szakszerű munkájuk felbecsülhetetlen. Aki valaha érintett volt, pontosan tudja, mit jelent ez, de nincs az a jó érzésű ember, akinek ne kezdene gyorsabban verni a szíve, ha csak látja száguldani az utcán, hallja a sziréna hangját. Nem is kérdés, hogy minden segítségre, támogatásra szükség van!

A munkájukat nagy szakértelemmel, szívvel-lélekkel végző munkatársak mindent megtesznek a gyors és sikeres beavatkozásokért, de kétségtelen, hogy korszerű eszközök nélkül ez nem menne. Segítsünk, hogy minél több életet menthessenek!

Az alapítványról részletes információk: itt. A Gyermekrohamkocsi közösségi oldala: itt.

segitsuti_logo_1.jpg

Az árverésre ebben az évben egy különleges aprósüteménnyel készültem. Csokoládés, omlós szíveket sütöttem, amelyeket marcipános szilvalekvárral töltöttem, fehér csokoládéval és aranylüszterrel díszítettem.

A kétféle csokoládé és a töltelék nagyszerű harmóniája minden falatban igazi ízutazás!

A licit nyertesét 25 db csinos papírgallérban kínált, kiváló minőségű alapanyagokból készült süteménnyel örvendeztetem meg.

Csokoládés aranyszívek marcipános szilvalekvárral töltve

aranyszivek17.jpg

Hozzávalók (cca. 25 db-hoz):

a tésztához:

10 dkg süteményliszt + egy kevés liszt a nyújtáshoz

3 dkg minőségi, magas kakaóvajtartalmú holland kakaópor (cukrozatlan)

10 dkg kukoricakeményítő

6 dkg átszitált porcukor

12 dkg hideg vaj

1 db közepes méretű tanyasi tojás

1 púpozott teáskanál tejföl

1 mokkáskanál vaníliakivonat

1 csipet őrölt gyömbér

1 csipet őrölt fahéj

1 csipet só

a töltelékhez:

2 evőkanál szatmári szilvalekvár (hozzáadott cukrot, tartósítószert, adalékanyagot nem tartalmaz)

5 dkg nyers marcipánmassza

1 teáskanál kiváló minőségű szilvapálinka (vízzel is helyettesíthető)

a tetejére:

7 dkg fehér csokoládé

1 csapott teáskanál aranylüszter

Elkészítés:

A tésztához a lisztet a kakaóporral és a porcukorral tálba szitáltam, hozzáadtam a csipet gyömbért, fahéjat, sót, alaposan átkevertem. A tojást a tejföllel egy kis tálban gondosan elkevertem, félretettem. A hideg vajat nagy lyukú reszelőn a száraz anyagokhoz reszeltem. Gyors mozdulatokkal elegyítettem a vajat és a száraz hozzávalókat, míg tökéletesen morzsa állagú nem lett. Ekkor adtam hozzá a tejföllel kevert tojást, és tésztává dolgoztam. Az egészet folpack fóliába csomagoltam, és 1 órára betettem a frizsiderbe pihenni.

Közben elkészítettem a tölteléket. Ehhez a szilvalekvárt kis keverőtálba kanalaztam, a jól behűtött marcipánmasszát apró lyukú reszelőn hozzáreszeltem, majd belekevertem a pálinkát. Hogy kellően homogén állagú legyen, botmixerrel átdolgoztam. Félretettem.

A sütőt légkeverése üzemmódra kapcsoltam, 175 fokos hőmérsékleten. Két nagy tepsit sütőpapírral borítottam.

A pihentetett tésztát félbevágtam, és az egyik felét két folpackréteg között vékonyra (kb. 2 mm) nyújtottam úgy hogy az alsó fóliarétegre fátyolnyi lisztet hintettem, majd 4 cm átmérőjű, szív alakú kiszúró formával kis szíveket szúrtam ki belőle. A tészta másik felével ugyanígy jártam el. A leeső tésztarészek természetesen ismét összegyúrhatók.

aranyszivek02.jpg

A kis szíveket villával enyhén megszurkáltam, hogy egyenletesen süljenek. Nagyjából 50 db lesz belőle.

A tepsiket az előmelegített sütőbe toltam, 10-12 perc alatt ropogósra sütöttem. Konyhai rácson hűlni hagytam, majd egy-egy szívet bő egy mokkáskanálnyi marcipános szilvatöltelékkel összeillesztettem.

aranyszivek05.jpg

A fehér csokoládét gőz felett felolvasztottam. Habzsákba (ennek hiányában mélyhűtésre alkalmas nejlonzacskó is megfelel) töltöttem, milliméteres nyílás mentén kis rácsokat rajzoltam a töltött süteményekre. Néhány órát állni hagytam, míg a csokoládé megszilárdult, majd aranylüszterrel meghintettem. Végül minden süteményt színes papírgallérba ültettem.

aranyszivek17.jpg

Frissen ropogós, másnapra könnyed és omlós, hihetetlenül ízletes aprósütemény. Száraz, hűvös helyen akár egy hétig is tárolható – már ha marad belőle.

A csokoládés aranyszívekre itt lehet licitálni.

aranyszivek15.jpg

Segítsünk együtt, hogy az árverésen befolyó összeg sokaknak segítsen!

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr2513834532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása