Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Csőben sült brokkoli gazdagon, makaróniágyon sütve

2017. október 27. - Habliliom

Egy színpompás zöldségekben gazdag, csőben sült egytálétel igazi jutalomfogás a hűvös napokon.

Egy jó csőben, vagyis sütőben készített egytálétel nagy előnye, hogy gyakorlatilag minden alkatórész egyetlen edényben sül tökéletesre – nem okoz fejtörést a köret, ráadásul mosogatni is kevesebbet kell a végén.

brokkoli_makaroniagyon08.jpg

Persze nem feltétlenül ez a legfőbb szempont, ha az ember az őszi piacról hazaérve tartalmas, zöldségekben gazdag fogáson töri a fejét. A káposztafélék családjába tartozó brokkoli ilyenkor a legízletesebb. Vitaminokban, ásványi anyagokban, növényi rostokban egyaránt gazdag.  Ínycsiklandó elkészítésének gyakorlatilag egy a titka: nem szabad túlfőzni, túlsütni.

brokkoli_makaroniagyon02.jpg

Ha még épp roppanós, harsogó zöld színű, egyszerűen mesés! Most némi szabadföldi paradicsom alakú paprikával, friss csiperke és vargánya keverékével is gazdagítottam. Az egészet apró makaróniágyra helyeztem, fűszeres sajtmártással takartam, aminek a tetejére extra sajtréteget szórtam.

Színes, nagyon ízletes, kiadós fogás – ráadásul a gyomrot sem terheli túlságosan (persze mértékkel fogyasztva).

Csőben sült brokkoli – gazdagon, makaróniágyon sütve

 brokkoli_makaroniagyon13.jpg

Hozzávalók 4 személyre:

50 dkg friss brokkoli rózsákra szedve (+ só és víz a blansírozáshoz)

1 db nagyobb méretű piros paradicsom alakú paprika (kaliforniai paprikával is helyettesíthető)

10 dkg csiperkegomba

10 dkg friss vargánya (ha nincs friss, lehet mélyhűtött is, de helyettesíthető rókagombával vagy bármilyen aromás erdei gombával)

10 dkg apró makaróni (+ só és víz a főzéshez)

2 evőkanál olívaolaj (nem kell extra szűz)

½ l tej

10 dkg nem túl aromás félkemény sajt (pl. edámi, trappista)

10 dkg aromás félkemény sajt (pl. Maasdamer, Pannónia)

2 db közepes méretű tojás

3 dkg vaj

2 csapott evőkanál finomliszt

1 csokor petrezselyemzöld egészen finomra aprítva (ha nincs friss, lehet szárított is)

½ szerecsendió frissen reszelve

tengeri só, frissen őrölt bors – ízlés szerint

Elkészítés:

Egy kb. 2 l-es fazékban kevés sóval vizet forraltam. A brokkolit rózsáira bontottam, és 2 percre a forrásban lévő vízbe dobtam, majd miután kivettem, jeges vízzel teli tálba helyzetem, hogy ne veszítsen a színéből, és ne is puhuljon tovább. Ezt követően szűrőtálba szedtem, hagytam lecsepegni. Gyakorlatilag csak blansíroztam. Ennyi előzetes hőkezelés bőségesen elegendő.

A csiperkét és a vargányát ½ cm vékony szeletetekre vágtam, 1 evőkanál olajon kevés sóval borssal egy kisebb serpenyőben megpirítottam, hűlni hagytam.

A paprika magházát eltávolítottam, majd nagyjából 1 cm-esre kockáztam, félretettem.

A kétféle sajtot tálba reszeltem, összekevertem.

Egy gyorsforralóban a vajat felolvasztottam, rászórtam a lisztet, kissé megpirítottam (világos rántást készítettem), majd folyamatos keverés mellett felöntöttem a tejjel, besűrítettem. Ez a besamel képezi a sajtmártás alapját. Sóval, borssal, szerecsendióval fűszereztem, majd egy bő maréknyi kivételével beleszórtam a sajtot. Gyenge tűzön, folyamatos keverés mellett felolvasztottam a sajtot. A mártást félrehúztam a tűzhelyről, kissé hűlni hagytam, majd hozzákevertem a két egész tojást, valamint a finomra aprított petrezselyemzöldet. A tojást azért nem szabad forrón hozzáadni, mert a fehérje könnyen kicsapódhat. Az egészet félretettem.

A makarónit egy nagyobb fazék vízben, sóval ízesítve fogkeményre (al dente) főztem, leszűrtem.

brokkoli_makaroniagyon05.jpg

Egy méretes (kb. 25 X25 cm), magas peremű kerámia-sütőedény aljára 1 kanál olajat spricceltem, ráterítettem a makarónit, majd elrendeztem rajta a zöldségféléket.

brokkoli_makaroniagyon07.jpg

Az egészre rákanalaztam a langyos, fűszeres sajtmártást, bőségesen meghintettem a félretett reszelt sajttal, némi borssal (ez utóbbi akár el is maradhat).

brokkoli_makaroniagyon10.jpg

Majd betettem a még hideg sütőbe, amit azonnal 180 fokra állítottam, légkeveréses üzemmód mellett.

Nagyjából 18-20 perc alatt készre sütöttem. Akkor készült el, ha a sajt szépen ráolvadt a tetejére, itt-ott kissé megpirult.

10 percet pihentettem, tálaltam.

Minél jobban hűl, annál könnyebben szeletelhető.

Igazi testet-lelket melengető egytálétel!

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr6213060766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása