Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Sült paprikás padlizsánmártogató

2017. augusztus 13. - Habliliom

Hamisítatlan nyári mártogató, de akár szendvicskrém, pirítósra feltét is lehet a tökéletesre sült kápia paprika és padlizsán kombinációja. 

sult_paprikas_padlizsansalata08.jpg

Végre be lehet kapcsolni a sütőt a nagy kánikula után, de még mindig csak könnyű falatokra vágyik az ember. Ideje volt, hogy a ragyogó padlizsán és paprika valami jó kis egységben helyet találjon az asztalon. A házi készítésű mártogatóknál vagy szendvicskrémeknél nincs is jobb dolog télen-nyáron, ha szezonális összetevőket használ az ember. Alaposan behűtve grillezett fogásokhoz, péksüteményre vagy pirítósra halmozva egyaránt tökéletesek.  A paprika és padlizsán számos fogás alapját adja, az arányoktól és egyéb hozzávalóktól függően lehet előétel, főétel.

sult_paprikas_padlizsansalata03.jpg

Ha jó minőségű alapanyagok állnak az ember rendelkezésére, kis fantáziával csak valami igazán finomat lehet kihozni belőlük. Így történt ezzel a nagyon egyszerűen kivitelezhető, mégis különlegesen ízletes mártogatóval. Az alap a paprika és a padlizsán, némi rafinéria, fűszerek, kis hűtés, és kész is a remek nyári mártogató/előétel/szendvicskrém.

Mindenki úgy és olyan formában kínálja, ahogy jólesik – egy biztos: különlegesen finom!

Sült paprikás padlizsánmártogató

 sult_paprikas_padlizsansalata04.jpg

Hozzávalók (kb. ½ l-hez):

1 db közepes méretű padlizsán (cca. 40 dkg)

2-3 db kápia paprika (kb. 40 dkg)

1 evőkanál tahina

1 nagyobb citrom frissen préselt leve

1 evőkanál extraszűz olívaolaj

1 csokor friss petrezselyemzöld finomra aprítva

1-2 ágacska friss oregánó levelei finomra aprítva

1 csapott teáskanál őrölt római kömény

2 dundi gerezd fokhagyma

tengeri só, frissen őrölt vegyes bors – ízlés szerint

Elkészítés:

A padlizsánt alapos mosást követően villával mindenütt megszurkáltam. A paprikákat megmostam, megszárítottam. A fokhagymagerezdeket alufóliába csomagoltam.

A sütőt légkeveréses üzemmódra kapcsoltam, és 200 fokra előmelegítettem. A sütőrácsra egy méretes darab alufóliát terítettem, és minden zöldséget ráhelyeztem, beraktam az előmelegített sütőbe. Kb. 10 perc elteltével a fokhagymát kivettem, a többi zöldséget megfordítottam.  A paprikákat nagyjából újabb 10 perc elteltével kivettem (akkor készültek el, ha a héjuk szinte feketére sült), a padlizsánt addig hagytam bent, amíg tökéletesen puhára sült (összesen maximum 30 perc elegendő neki a forró sütőben).

Mindent hűlni hagytam.

A padlizsánt meghámoztam, és késsel olyan finomra aprítottam a húsát, amilyenre csak tudtam, tálba halmoztam. A paprikákat meghámoztam, kicsumáztam, a magokat gondosan eltávolítottam. Egészen apróra kockáztam, a padlizsánhoz adtam. A fűszernövényeket is felvagdostam, majd a többi hozzávalóval együtt a zöldségekhez adtam. A sült fokhagymát egyszerűen kipréseltem a héjából. A sót és borsot csak a végén adtam hozzá. Mindent alaposan elkevertem.

A paprika édességét a citromlével és a sóval hoztam egyensúlyba, ízlés kérdése, ki mennyire édesen kedveli, a fenti mennyiséghez én kb. egy csapott mokkáskanál sót használtam, és nem bántam szűk marokkal a borssal sem. Ha túl sűrű lenne a mártogató, mert alacsonyabb a zöldségfélék víztartalma, egy kevés víz hozzáadásával krémesíthető.

sult_paprikas_padlizsansalata05.jpg

A mártogatót tálalásig hűtőszekrénybe tettem, hogy az ízek összeérjenek (legalább 1 órát érdemes parkoltatni, de egy éjszaka sem árt neki), friss oregánóval díszítve tettem az asztalra.

Kellemes, gazdag ízvilágú, mégis könnyed, krémes finomság.

 Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr8512745950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása