Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Paprika, paradicsom – nem lecsó!

Nyári hidegtál paradicsommal és paprikával – mediterrán stílusban

2017. július 20. - Habliliom

Könnyű, nyári falatozás gyorsan elkészíthető harapnivalóval, ami egyszerre látványos és finom:  elő a friss paprikával és paradicsommal!

Végre itt a nap érlelte paprika és paradicsom! Nyáron aligha akad olyan háztartás, ahol ez a két zöldségféle ne lenne rendszeres szereplője a reggeliknek, ebédeknek, uzsonnáknak vagy vacsoráknak.

Vitaminosak, zamatosak, számos fogás alapját jelentik külön-külön vagy együtt. Szinte adja magát a lecsó mindenféle változata, mint 'alapfogás" paprikából és paradicsomból, de ha épp nem erre vágyik az ember, kis fantáziával mesés hidegtállá varázsolható ez a két zöldségféle. Ráadásul akár nyaralás idején, minimális konyhai eszköz igénybe vételével is könnyedén kivitelezhető.

nyari_antipasti02.jpg

Sokféle paprikát használok szívesen, de a sötétvörös kápia különösen nagy kedvenc. Forró sütőben, mennyiségtől is függően nagyjából 15 perc alatt tökéletesre sül - és mi tagadás, így a legízletesebb. Gyakran készítek belőle levest, előételt, főételt.

Ebben a kánikulában szinte magától adódik, hogy az ember könnyű, frissítő falatokra vágyik. Ezúttal egy megunhatatlan klasszikust, a capresét gondoltam újra, valamint egy hideg, paprikatekercset készítettem, amit fetával, friss, aprított petrezselyemzölddel és apró szemű kapribogyóval töltöttem meg. Az egészet némi olívaolajjal meglocsolva, hidegen tálaltam.

A caprese a legismertebb olasz előételként kínált saláta. Alapesetben jó minőségű paradicsom, mozzarella (gyakran bivalytejből készült), némi só és üdítően friss bazsalikomlevél alkotja, olívaolajjal locsolva - a hagyományos nápolyi konyha nagy favoritja ez, nevében utalva a régió meseszép szigetére: Caprira.

Van, hogy társul a fenti összetevőkhöz balzsamecet, de régiótól, konyhától is függ, hol, milyen formában tálalják. Van, ahol csupán az olasz nemzeti zászló színeit tükrözően szeletelve kerül egymásra a paradicsom és a mozzarella, amire egész bazsalikomleveleket fektetnek, de előfordul, hogy egy méretes tányéron egészben szolgálják fel az igen jó minőségű mozzarellát, amit körberaknak bazsalikommal meghintett paradicsomszeletekkel vagy -gerezdekkel. A variációk száma végtelen, és egyáltalán nem elvetemült ötlet némi olívabogyóval is felturbózni.

Ha a zamatos paprika és paradicsom adott, már csak némi fantázia szükségeltetik, és kész is a szemet gyönyörködtető hidegtál!

Amilyen egyszerű elkészíteni, olyan látványos, ínycsiklandó és frissítő. Ez a paprikás és paradicsomos hidegtál lehet előétel, könnyű vacsora. Attól igazán lenyűgöző, hogy egyszerű, ám valóban minőségi, zamatos alapanyagokból készül.

Nyári hidegtál paradicsommal és paprikával – mediterrán stílusban

nyari_antipasti04.jpg

Hozzávalók 4 személyre:

4 db nagyobb méretű kápia paprika (kb. 50 dkg)

4 db zamatos paradicsom

10 dkg feta (vagy hasonló jellegű sós sajt)

1-2 teáskanál tejföl

10 dkg mozzarella (az apró, ún. nevezett bocconcini ideális hozzá)

1 nagy csokor friss petrezselyemzöld

1 evőkanál apró szemű kapribogyó

4-5 friss bazsalikomlevél

néhány szem jó minőségű fekete olívabogyó

frissen őrölt bors, olívaolaj – ízlés szerint

Elkészítés:

A kápiákat alaposan megmostam, megszárítottam. A sütőt 200 fokra előmelegítettem. A sütőrácsra alufóliát helyeztem, és a kápiákat nagyjából 15 perc alatt megsütöttem. Akkor készült el, ha a külső, viaszos héja szinte megfeketedik.

kapiakremleves03.jpg

A paprikákat hűlni hagytam, közben előkészítettem a többi hozzávalót.

A paradicsomok héján kereszt alakban ejtettem egy bemetszést, majd 1 percre lobogva forró vízzel leforráztam, gyorsan hideg víz alá tettem, és meghámoztam. Minden paradicsomot félbevágtam, a magházat eltávolítottam.

A petrezselyemzöldet egészen finomra aprítottam.

A paprika töltelékéhez a fetát villával összetörtem, kevés tejfölt, némi frissen őrölt borsot kevertem hozzá. Hozzákanalaztam a petrezselyemzöldet, valamint a kapribogyót. A körözöttnél sűrűbb állagú keveréket kaptam.

A kis mozzarellagolyóbisokat (ezt hívják olaszul a bocconcininek) megfeleztem, félretettem.

A kápiák külső héját könnyedén eltávolítottam, megszabadítottam a csumájuktól, magjaiktól. Minden paprikát megfeleztem, így 1 db-ból két tekercset göngyölítettem.

A megtisztított paprikákat alaposan lecsepegtettem – ez azért fontos, mert a természetes víztartalma meglehetősen nagy, könnyedén eláztathatja a tölteléket.

Minden paprikaszeletet úgy tettem magam elé, mintha egy egyenlő szárú háromszög lenne, és az alapjukra kanalaztam nagyjából egy teáskanálnyi tölteléket. Szorosan feltekertem.

A paradicsomokat kevés sóval, borssal meghintettem, majd belerakosgattam a bocconcinit, mindegyik közepére biggyesztettem egy-egy félbevágott fekete olívát.

nyari_antipasti03.jpg

Mindent tálra rendeztem, alaposan megborsoztam, a felaprított bazsalikomlevelekkel díszítettem. A mennyiség természetesen bátran növelhető, attól függően, mekkora társaság falatozik majd belőle.

Kevés olívaolajjal közvetlenül a tálaláskor locsoltam meg.

nyari_antipasti06.jpg

Pirítóssal, friss péksüteménnyel egyaránt pompás, könnyű nyári fogás.

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr7312668101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása