Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Álomtorta bogyós gyümölcsökkel

2017. július 15. - Habliliom

Friss bogyós gyümölcsök, könnyed krém kétféle színben, mindez csokoládés tésztarétegen, jól behűtve. Nincs is jobb nyári desszertkülönlegesség!

 bogyos_gyumolcsos_torta05.jpg

Ha itt a málna, ribizli, áfonya szezonja, az ember legszívesebben egymást követően gyártaná belőlük a szemkápráztató és különleges finomságokat, már ha nem fogyna el nagy részük frissen.

Hosszan lehetne sorolni, mennyi jótékony hatása van a bogyós gyümölcsök fogyasztásának, a bennük található vitaminok, ásványi anyagok valósággal új energiákkal töltik fel a szervezetet, ráadásul nagyon ízletesek.

Lényegében egyszerű, mégis látványos desszertet készítettem. Frissen, mindenféle hőkezelés nélkül került bele háromféle bogyós: ribizli, málna és áfonya. A sütőt csak rövid időre kell bekapcsolni hozzá, a munka nagy részét a hűtőszekrény végzi.

Könnyed kevert tészta az alap, amit mascarponés, tejszínhabos krém és friss gyümölcsök koronáznak.

Álomtorta bogyós gyümölcsökkel

 

bogyos_gyumolcsos_torta15.jpg

Hozzávalók (26 cm átmérőjű, magas peremű, kapcsos tortaformához):

A tésztához:

2 db közepes méretű tanyasi tojás

1 dl narancslé (frissen préselt vagy 100%-os gyümölcslé)

10 dkg nagyon puha vaj

15 dkg süteményliszt

2 dkg cukrozatlan holland kakaópor

10 dkg porcukor

½ csomag sütőpor

1 csipet só

1 evőkanál sárgabaracklekvár

A krémhez:

25 dkg mascarpone

2 dl habtejszín (legalább 30%-os zsírtartalommal, alaposan behűtve)

2 púpozott evőkanál vaníliával kevert porcukor

2 evőkanál hidegen kevert ribizlilekvár

szükség esetén: 1 csomag habfixáló

A tetejére:

20 dkg friss málna

20 dkg fekete áfonya

5 dkg piros ribizli

 bogyos_gyumolcsos_torta08.jpg

Elkészítés:

A tésztához az egész tojásokat keverőtálba tettem, 10 dkg porcukorral fehéredésig kevertem, majd a robotgép folyamatos üzemmódja mellett hozzáadtam a nagyon puha vajat, fényes-habosra kevertem. Csökkentve a fordulatszámot, óvatosan hozzákanalaztam a narancslevet, majd a sütőporral, csipetnyi sóval és kakaóval előzetesen elkevert lisztet.

A sütőt 175 fokra előmelegítettem, egy kapcsos tortaformát sütőpapírral béleltem.

A tésztát a tortaformába kanalaztam, elsimítottam, és 12-15 perc alatt megsütöttem. a tortaformában hagytam hűlni. A tetejét megkentem sárgabaracklekvárral.

Közben a gyümölcsöket megmostam, a ribizlit leszemeztem, mindent megszárítottam.

A krémhez a tejszínt közepesen kemény habbá vertem, majd hozzákevertem a cukrot, és tovább habosítottam, végül hozzáadtam a mascarponét. Ha túl lágy lenne a krém, ezen a ponton érdemes némi habfixálóval vagy kevés azonnal oldódó zselatinnal javítani az állagán, de ha elég jó minőségű alapanyagokat használ az ember, ez nem feltétlenül szükséges.

A krém felét egy kisebb tálba szedtem, a keverőtálban hagyott egységhez pedig hozzáadagoltam a hidegen kevert ribizlilekvárt, alaposan elkevertem.

A fehér és rózsaszín krémet egy-egy csillagcsőrrel felszerelt habzsákba szedtem.

A már kihűlt tortaalapra kívülről befelé haladva előbb a ribizlis krémből rajzoltam kb. ½ cm vastag kört a torta peremére, majd a fehérből. Egészen a torta közepéig váltakoztak a krémkörök. Végül a gyümölcsöket rendeztem el a torta tetején.

bogyos_gyumolcsos_torta03.jpg

Az egészet legalább 4 órára érdemes betenni a hűtőszekrénybe, hogy szépen megdermedjen.

bogyos_gyumolcsos_torta06.jpg

A már alaposan lehűtött tortáról eltávolítottam a sütőpapírt, a torta oldalára málnát és áfonyát biggyesztettem, éles, hideg vízbe mártott késsel szeleteltem, némi friss gyümölccsel tálaltam.

bogyos_gyumolcsos_torta10.jpg

Szinte elolvad, amint beleharap az ember, nem tömény, nem túl édes, krémes és gyümölcsös - igazi nyári desszert.

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr1612661297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása