Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Fehér csokoládés marcipánkrémmel töltött mandulás linzer

2017. április 16. - Habliliom

Ha hosszú hétvége, ünnep, általában több idő jut a konyhai ténykedésre, és szinte garantált, hogy valami ínycsiklandó újdonságot is készítek.


fehercsokis_marcipanos_linzer03.jpg

Az aprósütemények lelkes híveként ilyenkor sem hiányozhat a műfaj valamely kipróbált, illetve újonnan kikísérletezett darabja (vagy akár mindkettő) a desszertes tányérokról.

Igazság szerint régóta izgatott a csokoládé és marcipán szövetségének különösen ízletes töltelékké alakítása, és lényegében ez adta az ötletet a frissen kikísérletezett mandulás linzerhez, ami nem egyszerűen könnyed és omlós tésztalapokból álló, de különlegesen ízletes és látványos, töltött aprósütemény.

fehercsokis_marcipanos_linzer09.jpg

Olyan krémmel szerettem volna felszerelni a kis kerek, omlós lapokat, amely a fehér csokoládé és a marcipán minden erényét egyesíti. Így született meg a ganache-hoz hasonlatos krém, ami tökéletes aprósütemények, de akár torták, kevert tészták ünnepivé alakítására is. Önmagában kifejezetten intenzív, de épp ezért pompás töltelék.

Ez a kicsinosított sütemény valódi ízélmény – jól lehűtve érdemes fogyasztani, és másnap talán még ízletesebb, mint a készítés napján.

Fehér csokoládés marcipánkrémmel töltött mandulás linzer

fehercsokis_marcipanos_linzer05.jpg

 

Hozzávalók (kb. 52-54 db 4 cm átmérőjű aprósüteményhez):

A tésztához:

20 dkg süteményliszt + egy kevés a nyújtáshoz

5 dkg őrölt mandula

8 dkg porcukor

1 csipet só

20 dkg hideg vaj

1 db közepes méretű tojássárgája

1 evőkanál barackpálinka

A töltelékhez:

10 dkg jó minőségű fehér csokoládé

15 dkg nyers marcipánmassza

1 ½ dl habtejszín

A tetejére:

10 dkg jó minőségű csokoládé (legalább 60%-os kakaótartalommal)

½ mokkáskanál porított kakaóvaj (delikát üzletekben beszerezhető, de el is hagyható)

Elkészítés:

A töltelékhez a marcipánt nagy lyukú reszelőn lereszeltem. A csokoládét felaprítottam, a tejszínnel együtt vízgőz felett felolvasztottam. Az olvadt csokoládéhoz kevertem az előkészített marcipánmasszát, majd az egészet egy botmixerrel homogén krémmé kevertem. A még lágy csokoládés marcipánkrémet lehűtöttem, és 2 órára betettem a hűtőszekrénybe dermedni.

A tésztához a lisztet, cukrot, sót tálba mértem, alaposan elkevertem, majd nagy lyukú reszelőn hozzáreszeltem a hideg vajat. Gyors mozdulatokkal összemorzsoltam az összetevőket. A tojássárgáját a pálinkával alaposan elkevertem, majd hozzáadtam a morzsa állagú tésztához, és gyors mozdulatokkal összegyúrtam, cipóvá formáztam, és frissen tartó fóliába csomagolva 1 órát pihentettem a frizsiderben.

A sütőt légkeverés mellett 175 fokra előmelegítettem, 2 nagy gáztepsit sütőpapírral borítottam.

A pihentetett tésztát fátyolnyi liszttel meghintett konyhai felületen 2 mm vékony lappá nyújtottam, majd 4 cm átmérőjű, cakkos szélű, kerek kiszúró formával kis körlapokat szúrtam ki belőle. A maradék tésztát ismét összegyúrtam, nyújtottam, újabb körlapokat szúrtam ki belőle, míg el nem fogyott.

A kis lapokat villával kissé megszurkáltam, így sütés közben sem púposodtak fel.

12-14 perc alatt világosra sütöttem. Rácson hűlni hagytam. 1-1 mokkáskanál krémmel 1-1 lapot összetöltöttem. A maradék krémet vékony csillagcsőrrel ellátott habzsákba kanalaztam, és felhasználásig visszatettem a frizsiderbe.

A csokoládét felaprítottam, vízgőz felett felolvasztottam, majd belekevertem a kakaóvajat. A hozzáadott kakaóvajnak köszönhetően dermedést követően is fényes marad a csokoládérács. Az egészet mélyhűtésre alkalmas nejlontasakba kanalaztam, majd a tasak egyik sarka felé irányítottam a csokoládét, a száját megcsavartam, és a sarkán egészen apró vágást ejtettem (kb. 1 mm). Az alkalmi habzsákká formált nejlontasakból csokoládérácsokat rajzoltam a már betöltött sütemények tetejére.

fehercsokis_marcipanos_linzer11.jpg

Elővettem a hidegen tartott fehér csokoládés marcipánkrémet, és minden kis linzer közepére kis, nagyjából ½ cm átmérőjű csókokat biggyesztettem.

Konyhai hőmérsékleten dermedni hagytam, majd az egészet betettem a frizsiderbe. Néhány óra elteltével a tészta kissé megpuhult, a krém kissé megszilárdult, a csokoládé tökéletesen roppanóssá vált.

fehercsokis_marcipanos_linzer06.jpg

Különlegesen omlós, rendkívül ízletes aprósütemény.

 

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr3512430285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása