Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Gyors kókuszos csiga - elronthatatlan sütemény könnyedén

2017. április 09. - Habliliom

Minimális előkészület, maximális ízhatás – a gyors kókuszos csiga a megmaradt tojásfehérjék felhasználása apropójából kerekedett sütemény, de olyan sikeresnek bizonyult, hogy ezután is ez lesz az etalon.

A rendszerint élesztős, néha sütőporral lazított zsiradék hozzáadásával készült omlós tésztás változatok igen közkedveltek mindenféle csiga esetében, de nálam ezúttal akadt még a frizsiderben egy csomag felhasználásra váró friss leveles tészta, így az képezte a kis kókuszos csigák alapját. A tészta összeállítási fázisa tehát kimaradt. Ez nem egyszerűen időtakarékos megoldásnak bizonyult, de nagyon könnyed finomságokat is eredményezett.

Ez a sütemény alapvetően attól olyan jó, hogy nincs benne semmi fakszni, egyszerű hozzávalókból készül, mégis tökéletes.

kokuszos_csiga20.jpg

Úgy alakult, hogy 4 rendes méretű tojásfehérjém árválkodott egy kis tálban, lényegében innen jött az ötlet, hogy valami finomságban landoljanak, ahelyett, hogy mondjuk fehérjerántottává avanzsáljanak (ami egyébként a maga műfajában szintén nem rossz dolog).

A tölteléket nem bonyolítottam túl, mégis intenzíven kókuszos, remek állagú lett a végeredmény. A cukrozást a legkevésbé sem vittem túlzásba, aki az édesebb ízeket kedveli, a hozzáadott cukor mennyiségét bátran növelheti akár 5 vagy 10 dkg-mal is.

kokuszos_csiga05.jpg

Ez a csiga frissen a legízletesebb, de ha marad belőle másnapra, néhány perc alatt felfrissíthető a sütőben, és olyan, mintha akkor készült volna.

Könnyű, gyors és elronthatatlan (és abbahagyhatatlan)!

 Gyors kókuszos csiga

kokuszos_csiga17.jpg

Hozzávalók (kb. 20 db-hoz):

1 csomag friss leveles tészta (275 gr-os kiszerelés)

1 evőkanál liszt a nyújtáshoz

15 dkg kókuszreszelék

8 dkg porcukor

2 csomag vaníliás cukor

1 csipet só

3+1 tojásfehérje

A tálaláshoz: vaníliával kevert porcukor (akár el is maradhat) 

Elkészítés:

A tésztát kivettem a hűtőből, és rövid ideig pihentettem a konyhapulton. Közben 3 tojásfehérjét közepesen kemény habbá vertem, majd fokozatosan hozzáadtam a kétféle cukrot, és fényesen simára habosítottam. A robotgép folyamatos üzemmódja mellett beledolgoztam a kókuszreszeléket.

Hófehér krém lett a végeredmény.

A sütőt 180 fokra előmelegítettem, egy nagy gáztepsit sütőpapírral béleltem.

A munkalapot megszórtam egy evőkanál liszttel, a tésztát kissé kinyújtottam (mivel eleve nyújtott tésztát használtam, nem kellett komolyabb nyújtási műveletekbe bocsátkoznom, épp csak egyenletesen 2 mm-esre sodortam). A maradék tojásfehérjét kissé felvertem, a tésztalapot vékonyan megkentem vele, majd ráhalmoztam a tölteléket, amit egyenletesen elosztottam a teljes felületen úgy, hogy a szélesebb, tőlem távolabb eső szélénél kb. 2 cm-t üresen hagytam.

Akárcsak a rétest, szépen felgöngyölítettem. Nagyjából 1 cm vastag szeletekre vágtam.

kokuszos_csiga03.jpg

A kis csigákat egymástól tisztes távolságra, az előkészített tepsibe rakosgattam. A még mindig maradt tojásfehérjével minden csiga tetejét megkentem - így minden csepp tojásfehérje hasznosult, a csigák pedig sütés után szép fényesek és csillogók lettek.

20-22 perc alatt aranylóra sütöttem.

kokuszos_csiga08.jpg

Ha valaki szereti, kevés vaníliával kevert porcukorral meghintheti a tetejét.

kokuszos_csiga18.jpg

Reggelire, uzsonnára, desszertként egyaránt tökéletes, és messze felülmúlja a készen vásárolható típusokat!

Habliliom

 

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr4812412333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kmera 2017.04.10. 20:10:32

Ez nagyon tetszik!
süti beállítások módosítása