Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Gyors cukkinikrém Kelet-mediterrán fűszerekkel

Szendvicskrém, mártogató vagy hideg előétel - egészségesen, könnyedén

2017. március 05. - Habliliom

Reggelire, uzsonnára, vacsorára, pirítósra, friss kenyérre, de akár előételként is tálalható, egészséges szendvicskrém készült most a konyhában - vaj nélkül, tavaszra hangolva, könnyedén.

Alig több mint negyedóra alatt összedobható, friss tavaszi ízek és a Kelet-Mediterráneum zamatai teszik teljessé ezt a könnyed fogást, és akár magában is lehet kanalazgatni. A számos, készen kapható (nem is ritkán aranyáron kínált), szuper egészséges jelzővel ellátott termékhez képest garantáltan vitaminos, friss, adalékanyagoktól mentes, ráadásul az ára is töredéke a divatos, készen kapható szendvicskrémekének. 

keletmediterran_cukkinikrem06.jpg

Belátom, messze még a hazai cukkini szezonja, de már igazán baráti áron lehet hozzájutni piacokon, nagyobb közértekben ehhez a remek és sokoldalú zöldségféléhez (nem úgy, mint kb. 2 héttel korábban).

A sok friss, aprított petrezselyemnek köszönhetően olyan, mintha maga a tavasz kacsintana vissza ebből a finomságból, és mindegy is ebből a szempontból, hogy épp esik kint az eső vagy süt a nap. A citromlé, a római kömény, a fokhagyma, a cayenne-i bors egysége pedig szinte a Földközi-tenger keleti partjaira repíti az embert, mikor megkóstolja.

Nagy előnye, hogy hűtőszekrényben napokig tárolható, nincs benne sem vaj, sem margarin, így a tejérzékenyek is bátran fogyaszthatják.

Cukkinikrém vagy mártogató Kelet-mediterrán ízekre hangolva

keletmediterran_cukkinikrem07.jpg

Hozzávalók (kb. egy ½ l-es üvegnyi mennyiséghez):

2 db közepes méretű cukkni (kb. 40 dkg)

1 dundu gerezd fokhagyma

2 evőkanál tahina (szezámkrém, keleti fűszerüzletekben beszerezhető)

1 evőkanál jó minőségű extraszűz olívaolaj

1 citrom leve

2 nagy csokor friss petrezselyem finomra aprítva + egy kevés a tálaláshoz

½ mokkáskanál cayenne-i bors őrölve

2 teáskanál őrölt római kömény

tengeri só – ízlés szerint

Elkészítés:

A cukkinit finomra reszeltem.

keletmediterran_cukkinikrem02.jpg

Egy nagyobb serpenyőben felmelegítettem az olajat, majd hozzáadtam a fokhagymanyomón átpréselt fokhagymát, kissé megfuttattam, majd rádobtam a reszelt cukkinit. Néhány percet hagytam csupán a tűzhelyen, mindössze annyi ideig, míg a cukkini kissé összeesett, levét kiengedte (kb. 3-4 perc). Fűszereztem, megszórtam az aprított petrezselyemmel, félrehúztam a tűzhelyről, és egy nagyobb keverőtálba halmoztam. Hozzáadtam a tahinát, a citromlevet, és alaposan elkevertem. Ha szükséges, ilyenkor még bátran lehet igazítani a fűszerezésen.

keletmediterran_cukkinikrem04.jpg

Amikor szoba hőmérsékletűre hűlt, csavaros tetejű üvegbe halmoztam, tálalásig hűtőszekrényben tároltam.

Friss kenyérre halmozva épp olyan finom, mint pirítósra kanalazva, de akár paradicsommal, olívával, előételként is kínálható, friss zöldségek (pl. szárzeller, sárgarépa, paprika, uborka) mellé mártogatóként tálalható.

keletmediterran_cukkinikrem11.jpg

Vitaminos, egészséges, és nagyon finom. Aki a hummusz barátja, a cukkinikrém ezen változatát is szeretni fogja, ráadásul összetevőiből adódóan könnyedebb is.

A tálaláshoz egy kevés extra petrezselyemzöld csak fokozza a tavaszi hangulatot:

keletmediterran_cukkinikrem05.jpg

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr7712311871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása