Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Évbúcsúztató saláta sült céklával

2016. december 29. - Habliliom

Hidegtál, saláta, sós ropogtatni való és természetesen lencse szinte mindenütt terítékre kerül az év utolsó napján. Egy jó saláta, amit előre elkészíthet az ember lehet köret, de előétel is. Friss péksüteménnyel épp oly tökéletes, mint grillezett, sült fogások mellé.

ceklas_teli_salata08.jpg

A színe a céklától lesz gyönyörű. A sült cékla aromái pedig egészen pompásak, sokkal intenzívebbek, mintha főzné az ember.

Van benne sült és főtt zöldségféle és természetesen ropogós, friss is. Vitaminos, egészséges, ínycsiklandó, és gyorsan összerakható. Legalább 1 órát mindenképp érdemes pihentetni, a siker pedig garantált.

Évbúcsúztató saláta sült céklával

ceklas_teli_salata06.jpg

Hozzávalók 4 személyre:

2-3 db bébicékla (kb. 10 dkg-os darabok)

2-3 db közepes méretű burgonya (nem szétfövő fajtából kb. 10 dkg-os darabok)

1 db kígyóuborka

4-5 db apró csemege uborka

1 maréknyi kapribogyó + néhány db a díszítéshez

Az öntethez:

1 evőkanál sűrű natúr joghurt

1 evőkanál tejföl

1 evőkanál majonéz

1 csapott teáskanál dijoni mustár

1 csokor petrezselyemzöld egészen finomra aprítva( egy keveset célszerű félretenni a díszítéshez)

1 mokkáskanál porrá őrölt, szárított tárkony

1 mokkáskanál porrá őrölt, szárított rozmaring

tengeri só, bors – ízlés szerint

 ceklas_teli_salata01.jpg

Elkészítés:

A céklákat alapos mosást követően alufóliába csavartam, és 180 fokra előmelegített sütőben nagyjából 30 perc alatt megsütöttem (ezt a műveletet akár érdemes összekötni egyéb zöldségfélék, húsok sütésével, így nem kell külön bekapcsolni a sütőt). Hűlni hagytam. A burgonyát nagyjából 1 cm-esre kockáztam, sós vízben puhára főztem, leszűrtem, hűlni hagytam. A kígyóuborkát a burgonyával nagyjából azonos méretűre kockáztam, a céklával hámozást követően ugyanígy jártam el. A cékla tisztításához, darabolásához célszerű eldobható gumikesztyűt használni, mert erősen színez!

A csemege uborkát egészen apró, kb. ½ cm-es kockákra vagdostam. A kapribogyó szárát eltávolítottam.

A hozzávalókat egy méretes salátástálba halmoztam.

ceklas_teli_salata03.jpg

Az öntet összetevőit egy kisebb tálban alaposan elkevertem, majd összeforgattam a zöldségekkel. A végén néhány szép kapribogyóval, friss petrezselyemzölddel díszítettem.

Az egészet fóliával lefedve, tálalásig frizsiderben tároltam. Erre legalább 1 órát célszerű rászánni.

Könnyű, vitaminos és nagyon ízletes saláta, kiegyensúlyozott ízekkel, állagokkal. A kétféle uborka ropogósságát remekül egészíti ki a burgonya és a cékla, a sós kapri pedig felteszi a koronát az egész kompozícióra.

ceklas_teli_salata09.jpg

Akár bundázott, akár grillezett halak, húsok, zöldségek, csőben vagy bő olajban sült zöldséglepények remek kiegészítője, de magában is pompás!

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr9412080583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása