Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Mintázott csokoládéval borított, fűszeres karácsonyi linzer

2016. december 18. - Habliliom

Az aprósütemények mindig kelendők az ünnepi asztalon. Ilyenkor jól jönnek azok a receptek, amelyeket jó néhány nappal előre elkészíthet az ember.

Minden családban vannak elmaradhatatlan klasszikusok, (nálunk sok egyéb mellett. ez és ez  rendszerint elkészül), de aki szeret sütni, szívesen bővíti a repertoárt újdonságokkal is.

A linzerek bármilyen formát öltsenek, nem csupán nagyon finomak, de sokféleképp variálhatók a tészta ízesítése, valamint a töltelék tekintetében is.

esterhazy-mintas_linzer11.jpg

Az idei év egyik újdonsága itt a konyhában egy szatmári szilvalekvárral töltött, mandulás, fűszeres linzer, amelynek különlegességét, ünnepi megjelenését a kétféle csokoládéból készült, az Esterházy-tortáról ismerős mintával díszített máz adja.

esterhazy-mintas_linzer07.jpg

A sütemény elkészítése kifejezetten egyszerű, a máz megrajzolása igényel ugyan kis odafigyelést, némi türelmet, de a látvány, az ízek harmóniája megéri a ráfordított időt!

Csokoládémintás karácsonyi linzer

esterhazy-mintas_linzer12.jpg

Hozzávalók (kb. 42-43 4 cm átmérőjű süteményhez):

A tésztához:

18 dkg süteményliszt + 1-2 dkg a nyújtáshoz

2 dkg cukrozatlan holland kakaópor

8 dkg finomra őrölt mandula (dióval, mogyoróval is helyettesíthető)

5 dkg porcukor

1 mokkáskanál mézeskalács-fűszerkeverék

1 csipet tengeri só

12,5 dkg hideg vaj

1 db közepes méretű tojás

1 evőkanál szilvapálinka

A töltelékhez:

2-3 púpozott evőkanál cukormentes, tarpai szilvalekvár

A díszítéshez:

15 dkg fehércsokoládé

2-3 dkg étcsokoládé (legalább 70%-os kakaótartalommal

1 teáskanál porított kakaóvaj (fűszerüzletekben beszerezhető)

Elkészítés:

A tésztához a lisztet átszitáltam, hozzámértem a kakaót, mandulát, porcukrot, mézeskalács-fűszert, valamint beleszórtam a csipetnyi sót. Az egészet alaposan átkevertem, majd nagylyukú reszelőn belereszeltem a hideg vajat. Az egészet gyors mozdulatokkal morzsa állagúvá dolgoztam. a tojást egy kis tálban elkevertem a pálinkával, majd a tésztához adtam, eldolgoztam. A tésztát folpackba csomagolva 1 órára betettem a fridzsiderbe.

Közben előkészítettem 2 nagy gáztepsit, mindkettőt sütőpapírral borítottam.

A sütőt, légkeverés mellett 170 fokra előmelegítettem.

A pihenetetett tésztát kevés liszttel megszórt felületen nagyjából 2 mm vékonyságúra nyújtottam, és egy 4 cm átmérőjű, cakkos szélű kiszúró formával kis körlapokat szúrtam ki belőle. a maradék tésztát ismét összegyúrtam, nyújtottam, szaggattam.

A kerek lapokat az előmelegített sütőben nagyjából 10 perc alatt megsütöttem.

Az egyik felét félretettem, a másik felét sütőpapírral borított rácsra rendeztem.

esterhazy-mintas_linzer01.jpg

A fehér csokoládét vízgőz felett felolvasztottam, belekevertem a kakaóvajat. A rácsra rendezett süteménylapokat belemártottam a csokoládéba. Az étcsokoládét is felolvasztottam, majd egy kisebb méretű mélyhűtésre alkalmas nejlonzacskóba öntöttem. A zacskó egyik sarkához rendeztem a csokoládét, és habzsákhoz hasonló módon összefogtam. A zacskó sarkára nagyjából 1 mm-es lyukat vágtam. A kis fehér csokoládés korongokra csigavonalban, egészen vékony sugárban felvittem az étcsokoládét, majd egy fogpiszkáló segítségével a kerek lapok közepéről indulva a széléhez 4 kis vonalat húztam a csokoládéból (gyakorlatilag képzeletben negyedekre vágtam a köröket), majd kívülről befelé tortaszeletszerűen vonalakat húztam. Így nyerte el a kétféle csokoládé a jellegzetes Esterházy-tortára emlékeztető mintázatot.

Hagytam szilárdulni a mázt.

esterhazy-mintas_linzer05.jpg

Közben a félretett üres körlapokra nagyjából 1-1 mokkáskanál szilvalekvárt terítettem, végül ráillesztettem a csokoládémázzal borított lapokat.

esterhazy-mintas_linzer06.jpg

Nem egyszerűen látványos, de nagyon finom aprósütemény a karácsony minden ízével-zamatával és persze szeretetével!

Jól záródó fémdobozban, hűvös helyen akár 2 hétig is tárolható.

 

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr9012055781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása