Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Vaníliás ricottapite raviolivá formázva

2016. december 11. - Habliliom

Mindig szórakoztató klasszikus süteményeket újraértelmezni, átformálni. Az örök kedvenc túrós pite aprósüteményesített változata a mini ricottapite, ami mindent tud, amit egy jó pitének illik, csak praktikusan, darabra szerelve kerül ki a sütőből.

A kerek raviolira emlékeztető forma egy nagyobb süteménykiszúró és villa segítségével könnyedén kialakítható. A vaníliás porcukorfelhőnek köszönhetően igazi szezonális finomság, ami az ünnepi repertoárban is elfoglalhatja a helyét. Egyszerű a kivitelezése, látványos és minden túrós vagy ricottás süteményt kedvelő imádni fogja.

mini_ricottapite06.jpg

A töltelék persze túróval is helyettesíthető, ha sűrű szövésű szűrőn átpasszírozza az ember, de a ricotta lágyabb ízei valahogy számomra jobban illenek ehhez a finomsághoz.

 

Ravioli formájú vaníliás ricottapite

mini_ricottapite11.jpg

Hozzávalók (14-15 db 8 cm átmérőjű pitéhez):

A tésztához:

20 dkg süteményliszt + egy kevés a nyújtáshoz.

5 dkg kukoricakeményítő

8 dkg porcukor

1 csipet só

8 dkg hideg vaj

1 db közepes méretű egész tojás

1 evőkanál tejföl

A töltelékhez:

15 dkg krémes ricotta

8 dkg vaníliával kevert porcukor

1 db kisebb méretű tojás szétválasztva

½ kezeletlen citrom héja finomra reszelve

1 púpozott teáskanál kukoricakeményítő

A tálaláshoz:

1-2 evőkanál vaníliával kevert porcukor

Elkészítés:

A tésztához a lisztet tálba szitáltam, hozzáadtam a keményítőt, kimértem a porcukrot, megszórtam egy csipet sóval és alaposan átkevertem.  Nagy lyukú reszelőn hozzáreszeltem a vajat, az egészet elmorzsoltam a száraz anyagokkal.

Az egész tojást a tejföllel egy kis tálban elkevertem, majd hozzáadtam a vajas morzsához. Tésztává formáztam. A tésztát folpackba csomagolva 30 percre betettem a hűtőszekrénybe.

Amíg a tészta pihent, elkészítettem a tölteléket. Ehhez a tojást szétválasztottam. A fehérjét kemény habbá vertem.  A sárgáját a cukorral fehéredéig habosítottam, majd hozzáadtam a keményítőt, folyamatos keverés mellett beledolgoztam a ricottát és a citromhéjat, végül fémkanállal beleforgattam a tojáshabot.

A sütőt (légkeverés mellett) 170 fokra előmelegítettem. Egy nagy tepsit sütőpapírral borítottam.

mini_ricottapite01.jpg

A tésztát tapadásmentes felületen egészen vékonyra (kb. 2 mm vastagra) nyújtottam, egy nagy, 8 cm átmérőjű, kerek kiszúró formával körlapokat szúrtam ki belőle. Minden körlapot villával megszurkáltam, hogy sütés közben egyenletes maradjon a felszíne, majd minden második körlap közepére egy púpozott teáskanálnyi vaníliás ricottakrémet halmoztam. Az üresen hagyott körlapokkal befedtem, a széleit egy villa fogainak segítségével összepréseltem. A körlapokat nem kell rányomni a töltelékkel ellátott tésztára, mert könnyen kipréselődik a töltelék. Így azonban marad helye a tölteléknek, hogy a sütés közben megnövekedő térfogatával kitöltse az üres helyet.

mini_ricottapite04.jpg

A nagyobbacska raviolira emlékeztető süteményeket az előkészített tepsire rakosgattam, és nagyjából 25 perc alatt szép világosra sütöttem. Még forrón meghintettem vaníliával kevert porcukorral. Rácson hagytam hűlni.

mini_ricottapite07.jpg

Langyosan, hidegen egyaránt remek. Hűtőszekrényben 2-3 napig is tárolható.

 

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr112040553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása