Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Krémes bűnbeesés: mascarpone-kocka tejcsokoládémázzal

2016. november 13. - Habliliom

Egy jó krémes desszert garantált jutalom minden főétkezés zárásaként, vagy épp délutáni beszélgetések kísérőjeként. Jóllehet a legklasszikusabb mascarponéval készült desszert, a minőségi tiramisu a maga kategóriájában verhetetlen, ez a gazdag, krémes sajtféleség még számos finomság remek alkotója.

Ezúttal olyan süteményt készítettem, ami egyszerre krémes, csokoládés, mégsem tömény. A cukorral takarékosan bántam, a tészta pillekönnyű, a krém pedig szinte elolvad, amint beleharap az ember.

Igazi kényeztető desszert, ami ráadásul viszonylag egyszerűen elkészíthető, csak a pihentetési időt érdemes bekalkulálni, mikor hozzáfog az ember, de megéri a várakozást!

mascarpone_kocka01.jpg

A tészta lazításához szalalkálit használtam, ami kifejezetten előnyös a hosszabban pihentetett, vékony tésztával rendelkező sütemények esetében: légiesen könnyed lesz ugyanis a végeredmény.

Mascarpone-kocka tejcsokoládémázzal

mascarpone_kocka12.jpg

Hozzávalók (40 X 30 cm-es tepsihez):

A tésztához:

27 dkg süteményliszt + egy kevés a nyújtáshoz

3 dkg minőségi holland kakaópor (természetesen cukrozatlan)

5 dkg hideg vaj

5 dkg porcukor

1 csipet só

½ csomag szalalkáli

½ dl langyos tej

1 db nagyobb méretű tanyasi tojás

A krémhez:

50 dkg szobahőmérsékletű mascarpone

2 dl habtejszín (30% zsírtartalommal)

10 dkg vaníliával kevert porcukor

1 csapott evőkanál azonnal oldódó porzselatin (vagy agar-agar a csomagolás szerint előkészítve)

A mázhoz:

10 dkg igazán jó minőségű tejcsokoládé

1 mokkáskanál porított kakaóvaj

Elkészítés:

A tésztához a lisztet tálba szitáltam, hozzámértem a kakaóport, porcukrot, sót. Az egészet lazán átkevertem. A tejet meglangyosítottam, és feloldottam benne a szalalkálit. Ezt célszerű egy nagyobbacska tálban végrehajtani, mert habos állagot ölt. A tojást kissé felvertem.

A vajat nagy lyukú reszelőn a száraz anyagokhoz reszeltem, gyors mozdulatokkal elmorzsoltam. Hozzáadtam a feloldott szalalkálit, tojást, és gyors mozdulatokkal tésztává dolgoztam. Ha nem elég nagy a tojás, vagy nem áll össze a tészta, kevés langyos tejet lehet még hozzáadni.

A tésztát félbevágtam.

A sütőt 175 fokra előmelegítettem, a tepsit sütőpapírral borítottam. A tészta felét a tepsi méretével megegyező vékony téglalappá nyújtottam, nyújtófa segítségével beleigazítottam az előkészített tepsibe, és nagyjából 8 perc alatt világosra sütöttem. Rácsra csúsztattam, hűlni hagytam. A tészta másik felével ugyanígy jártam el.

Amíg a lapok hűltek, elkészítettem a krémet.

Fontos, hogy a mascarpone szobahőmérsékletű legyen, mert így lehet könnyen dolgozni vele!

A krémhez először a tejszínt vertem közepesen kemény habbá, majd folyamatos keverés mellett hozzáadtam a vaníliával kevert porcukrot. Ezután következett a mascarpone, végül a zselatinpor (ami agar-agarral is helyettesíthető). A krémet ráhalmoztam az egyik tésztalapra, majd elegyengettem, és a másik tésztalappal borítottam, kissé lenyomkodtam (de csak óvatosan!).

mascarpone_kocka02.jpg

A mázhoz a csokoládét vízgőz felett felolvasztottam, elkevertem benne a kakaóvajat (így szép fényes lesz a máz), majd egyenletesen elkentem a felső tésztalap tetején. Egy villával hullámvonalakat rajzoltam bele (ez persze el is maradhat), majd éles késsel kijelöltem a kockák helyét. Praktikusan 3X3 cm-es négyzeteket rajzoltam a csokoládémázba. Ez azért hasznos, mert a hűtés során a csokoládé kemény mázzá alakul, és a szeletelésnél nagyban megkönnyíti az ember dolgát, ha már eleve „sorvezető” mentén haladhat, ráadásul így garantáltan nem törik apró darabokra a csokoládéréteg.

mascarpone_kocka05.jpg

A kész süteményt egy éjszakán át pihentettem a hűtőszekrényben. Ennyi idő alatt a tésztarétegek szépen megpuhulnak, a krém tökéletes állagot nyer.

Igazi krémes finomság!

 

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr5911957853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Habliliom 2016.11.15. 14:14:57

Nagyobb élelmiszerüzletekben kapható, eltéveszteni sem lehet, a zacskón nagy betűkkel szerepel a süteményliszt felirat.

Habliliom 2016.11.15. 20:51:11

Remélem teljes lesz a siker! Ha mégsem jön össze a süteményliszt, akkor fele-fele arányban használt finomliszt-rétesliszt elegyével is tökéletesen működni fog. Attól sem kell megriadni, hogy a sütőből frissen kivett tésztalap szúrós illatú. Ez a szalalkáli sajátossága, de pillanatok alatt elillan.

eyr750 2017.03.18. 21:51:12

Ebbe a sütibe kép alapján beleszerettem :) Pontosan olyan, mint ahogy leírás és az elképzelésem alapján gondoltam: isteni!!! Köszi a receptet!
süti beállítások módosítása