Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Csokoládés körtekocka barackmázzal

2016. október 11. - Habliliom

Ha már ősz van, a szezonális desszertrepertoárt az alma mellett jólesik a másik nagy klasszikus gyümölccsel, a körtével is színesíteni.

A múltkori újragondolt  klasszikus után itt egy saját fejlesztésű újdonság. Nagyon (mondhatni: szemérmetlenül) csokoládés, nagyon gyümölcsös, ráadásul könnyen elkészíthető. Egyetlen dologra kell csupán vigyázni: ne vigye túlzásba az ember a nassolását.

A friss körte zamatai tökéletesen harmonizálnak a csokoládéval (ez persze nem újdonság), az őszi hangulat és az ízek, állag optimalizálása okán a tésztába a kevéske liszt mellett finomra őrölt dió is került.

csokolades_kortekocka10.jpg

Ez a sütemény olyan, akár egy csupa csokoládé körtefelfújt és a legjobb brownie találkozása. Könnyű, aromás, no és persze ellenállhatatlanul finom.

A még forró sütemény tetejét porcukor helyett vékony rétegben fénylő sárgabarackmáz borítja, ami nem egyszerűen ragyogóbbá, de még zamatosabbá tette a kompozíciót. Ráadásul a pikáns baracklekvár ellensúlyozza, feldobja a csokoládé mély ízvilágát.

Csokoládés körtekocka sárgabarackmázzal

 csokolades_kortekocka09.jpg

Hozzávalók (25 X 20 cm-es tepsihez):

3 db közepes méretű tojás szétválasztva

8 dkg porcukor

2 csomag vaníliás cukor

10 dkg jó minőségű étcsokoládé (70 %-os kakaótartalommal)

5 dkg jó minőségű tejcsokoládé

10 dkg vaj

1 púpozott evőkanál cukrozatlan holland kakaópor

4 dkg süteményliszt

4 dkg finomra őrölt dió

1 púpozott mokkáskanál sütőpor

1 csipet só

3 db méretes, zamatos körte (cca. 50 dkg)

1 evőkanál házi készítésű sárgabaracklekvár

Elkészítés:

A tésztához a száraz anyagokat kimértem. A kakaóport a liszttel, dióval, sütőporral és csipet sóval tálba kanalaztam, alaposan elkevertem.

A körtéket meghámoztam, magházukat eltávolítottam, nagyjából 1 cm vastag hosszú szeletekre daraboltam.

A kétféle csokoládét vízgőz felett felolvasztottam, majd hozzákevertem a vajat.

A tojásokat szétválasztottam. a fehérjét kemény habbá vertem, félretettem. A sárgáját a porcukorral és a vaníliás cukorral fehéredésig kevertem elektromos habverővel, majd a konyhai robotgép folyamatos üzemmódja mellett előbb beleöntöttem a vajjal kevert csokoládét, majd amikor tökéletesen elkeveredett, kanalanként hozzáadtam a száraz anyagokat.

A csokoládé keverékbe forgattam a tojáshabot.

csokolades_kortekocka02.jpg

Egy kis, magas falú tepsit sütőpapírral béleltem. A sütőt légkeverés mellett 175 okra előmelegítettem. A tésztát elsimítottam a tepsiben, majd ráhelyeztem a körteszeleteket. Méghozzá úgy, hogy a keskenyebb oldalukat nyomkodtam kissé a tésztába.

A tepsit 40-40 percre betettem a sütőbe. Érdemes tűpróbával ellenőrizni, átsült-e a közepe.

Közben sűrű szövésű szűrűn átpasszíroztam egy bőséges evőkanálnyi sárgabaracklekvárt.

csokolades_kortekocka06.jpg

A még forró süteményt vékonyan megkentem vele.

Kissé hűlni hagytam, langyosan kockákra szeleteltem.

 csokolades_kortekocka13.jpg

Könnyen összeállítható, nagyon csokoládés, aromás, rafinált sütemény a végeredmény, ami másnap is igen finom, nem árt neki a fridzsider.

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr9211783165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása