Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Karfiolsaláta koktélparadicsommal

2016. október 09. - Habliliom

Van-e jobb érzés, mint a saját termésből finomságot varázsolni az asztalra?

Városi ember számára igazán nagy kincs, ha bármilyen kis területen saját nevelésű zöldséget, gyümölcsöt szüretelhet. A koktélparadicsom viszonylag kis helyen is jól érzi magát, legyen szó balkonládáról vagy méretes virágcserépről. Ugyanez elmondható a fűszernövényekről is. A fűszerkertnek is csak barokkos túlzással nevezhető részlegemben igencsak szépen fejlődött ebben az évben az enyhén citromillatú, ajándékba kapott kakukkfű, amelynek illatát már messziről lehet érezni. Még a fagyok beállta előtt célszerűnek tűnt mindent leszüretelni. A paradicsomokat felhasználni, a fűszernövények többségét leszárítani. Persze, amit csak lehetséges, igyekeztem frissen is felhasználni.

grillezett_karfiolsalata09.jpg

Jóllehet a karfiol nem saját termés (ahhoz túl kevés a földterület), de most bőséges belőle a kínálat mindenütt, az ára is igen baráti, így hát szinte adta magát a találkozó a salátástálon a karfiol és a koktélparadicsom számára.

A karfiolt nem vízben főztem roppanósra, inkább a sütőt kapcsoltam grillfokozatra, és némi fűszerrel, kevés olívaolajjal meglocsolva néhány percre ide tettem a nagyobb rózsákra bontott zöldségfélét. 

Grillezett karfiolsaláta koktélparadicsommal

grillezett_karfiolsalata02.jpg

Hozzávalók (4 személyre):

1 db közepes karfiol (levelek nélkül kb. 70 dkg)
25-30 dkg aprószemű, zamatos koktélparadicsom
8-10 dkg fekete olívabogyó
4-5 nagyobb ágacska kakukkfű levelei
2 marék friss salátalevél apróra tépkedve
1 púpozott teáskanál őrölt rozmaring
2 evőkanál olívaolaj
1 citrom frissen préselt leve
tengeri só, frissen őrölt bors – ízlés szerint

Elkészítés: A karfiolt alaposan megmostam, nagyobb rózsákra bontottam. A sütőt grillfokozatra állítottam. Egy nagy tepsit sütőpapírral béleltem. Egy evőkanál olajjal megkentem, majd rárakosgattam a karfiolrózsákat. Sóztam, rozmaringgal és frissen őrölt borssal fűszereztem. Nagyjából 8-10 percig sütöttem, épp csak annyira, hogy még roppanós maradjon!

grillezett_karfiolsalata07.jpg
Közben a paradicsomokat alapos mosást követően félbevágtam, az olívákat felszeleteltem, a kakukkfű leveleit pedig lecsipkedtem a száráról.
A salátalevelekkel megágyaztam a tálon, a már kihűlt grillezett karfiolt szépen rárakosgattam. A paradicsomokat és az olívát szépen elrendeztem. Kevés sóval és a friss kakukkfű leveleivel fűszereztem, citromlével locsoltam.

Kis tálban joghurtos mártogató szószt és friss kenyeret is kínáltam hozzá.

Ez a saláta nagyon egyszerűen elkészíthető, különlegessé a grillezett karfiol és a zamatos koktélparadicsom koncentrált ízei teszik. Lehet könnyű vacsora, de akár köret is!

Habliliom

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr2311783185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása