Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Mediterrán marcipán-mandulatorta nyári gyümölcsökkel

2016. július 31. - Habliliom

Nagy barátja vagyok a könnyű, mediterrán konyhának, amelynek szerves részét képezik a desszertek. A mandula vagy a belőle készített marcipán számos déli konyha desszertrepertoárjának meghatározó összetevője. Krémes finomságokhoz épp oly tökéletes, mint aprósüteményekhez vagy könnyű, kevert tésztákhoz, tortákhoz.

Most olyan nyári tortát sütöttem, ami nem tartalmaz krémes tölteléket, mégis pihe-puha, könnyű, ízekben gazdag, rafinált. A szezonális gyümölcsök pedig nem egyszerűen a látványt és a színek összhatását teszik kellemessé, de a tésztába csak félig süllyedt zamatos őszibarack és a friss fekete áfonya ízei teljesítik ki a zamatokat, tökéletesítik a mediterrán torta állagát.

mandula-marcipan_torta_nyari_gyumolcsokkel09.jpg

Az elkészítése kezdőknek sem okoz gondot, de gyakorlottak számára is igazi örömet jelent. Igaz, hogy a sütőben nagyjából 45-50 percet kell eltöltenie, de megéri a várakozást! Hihetetlenül ízletes finomság, amit a dél-olasz cukrászdák felejthetetlen emlékei ihlettek.

Marcipán-mandulatorta őszibarackkal és áfonyával koronázva

 mandula-marcipan_torta_nyari_gyumolcsokkel11.jpg

Hozzávalók (24 cm átmérőjű, levehető peremű tortaformához):

4 db közepes méretű tanyasi tojás szétválasztva

18 dkg porcukor

2 csomag vaníliás cukor

10 dkg nyers marcipánmassza (nagylyukú reszelőn lereszelve)

15 dkg puha vaj

13 dkg süteményliszt

7 dkg őrölt mandula

1-2 csepp mandulaesszencia (ennek híján mandulaaroma)

7 gr sütőpor (1/2 csomag)

1 nagy csipet só

1/2 dl jó minőségű pálinka (pl. barackpálinka)

2-3 db érett őszibarack

1 maréknyi friss fekete áfonya

A tálaláshoz: vaníliával kevert porcukor

Elkészítés:

A hozzávalókat kimértem. A lisztet, sót, sütőport és az őrölt mandulát egy tálban elkevertem, félretettem. Az őszibarackot forró vízzel leforráztam, a héját eltávolítottam, vékony gerezdekre szeleteltem. Az áfonyát megmostam, lecsepegtettem.

A tojásokat szétválasztottam. A fehérjét egy tálban kemény habbá vertem.

A tortaformát sütőpapírral béleltem, a sütőt 170 fokra előmelegítettem (légkeveréssel).

A tojások sárgáit egy másik edényben a kétféle cukorral, mandulaesszenciával fehéredésig kevertem, majd a konyhai robotgép folyamatos üzemmódja mellett hozzáadtam a puha vajat és további 2-3 percig kevertem, ekkor hozzáadtam reszelt marcipánmasszát, és az egészet könnyű krémmé kevertem. Belelöttyintettem a pálinkát. Még mindig folyamatos keverés mellett kanalanként beledolgoztam a mandulás-lisztes keveréket. A robotgépet kikapcsoltam, méretes fémkanállal határozott mozdulatokkal beledolgoztam a fehérjéből vert kemény habot.

mandula-marcipan_torta_nyari_gyumolcsokkel02.jpg

A tésztát belekanalaztam az előkészített tortaformába, majd a tetejére rakosgattam az őszibarackot és az áfonyát úgy, hogy a peremre kerültek szép egymásutánban a barackgerezdek, középre pedig az áfonyaszemek.

Az előmelegített sütőben 45-50 perc alatt pirosra sütöttem. Mivel minden sütő másként működik, 40 perc elteltével feltétlenül érdemes tűpróbát végezni, hogy átsült-e a tészta! Ha a beleszúrt tűn nem marad tészta, elkészült.

mandula-marcipan_torta_nyari_gyumolcsokkel05.jpg

Még melegen meghintettem vaníliával kevert porcukorral, rácson hagytam hűlni, és csak langyosan szeleteltem. Igazából érdemes lett volna kivárni, míg teljesen kihűl, de az illatok csábítása eltérített.

Különlegesen puha, szaftos, aromás, könnyű torta, ami délutáni kávé mellé, uzsonnára egyaránt pompás, de grillpartyra, kirándulásokhoz, piknikre is nagyszerű, mert szállítani sem nehéz.

mandula-marcipan_torta_nyari_gyumolcsokkel07.jpg

Ha marad belőle, állaga másnap is tökéletes, de nyári melegben mindenképp érdemes frizsiderbe tenni.

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr118926252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása