Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Egy tészta, két gyümölcs - avagy cseresznyés és epres gyors sütemény bármikorra!

2016. június 19. - Habliliom

Cseresznye, eper, málna, meggy szinte egyszerre érnek ebben a szezonban, ráadásul a kiadós esőzések fürge szüretet vonzanak, érdemes bespájzolni belőlük.

Érkezett is a konyhába frissen szedett cseresznye rendes mennyiségben, sőt még eper is – mindkettőt frissen a legjobb csemegézni, de ha marad belőle, sokféle édességbe kerülhet.

cseresznyes_pitetorta03.jpg

Most kétszer bő fél kg gyümölcsből, egy egyszerűen keverhető tésztából sütöttem kétféle desszertet. A tészta mindkét esetben azonos volt, azonban a cseresznyés változatot egy 24 cm átmérőjű levehető tortaformában, míg az eprest 32 X 22 cm-es magad peremű tepsiben sütöttem. Nem meglepő, hogy különböző lett a végeredmény, amit nem csupán az befolyásolt, hogy az egyikbe ilyen, a másikba pedig olyan gyümölcs került.

Annak köszönhetően, hogy a kisebb átmérőjű kerek formában készült cseresznyés variációban a tészta jóval magasabb lett, valóban tortaszerű sütemény kerekedett, míg az epres sütemény kevésbé magas, és igazi, jóféle szeletelhető finomsággá alakult. Természetesen a gyümölcsök és a formák egyaránt szabadon variálhatók. A lényeg, hogy friss és jó minőségű hozzávalókat használjon az ember.

A kevert tészták nagy előnye, hogy nincs várakozási idő a készítés során. Valóban annyi energia-befektetésre van szükség, míg az ember előkészíti a gyümölcsöket, kikeveri a tésztát, mindent elhelyez a megfelelő sütőformában, majd az előmelegített sütőbe tolja.

A vastagabb tésztának természetesen hosszabb időre van szüksége, míg aranyszínűre sül, de mindkét sütemény pompás, könnyed nyári desszert langyosan, hidegen, a készítés napján, de még másnap is. Sőt, piknikre, kirándulásra is könnyen szállítható!

Cseresznyés-mandulás kevert pite tortának álcázva

cseresznyes_pitetorta06.jpg

Hozzávalók: (24 cm átmérőjű tortaformához):

50-60 dkg cseresznye

10 dkg süteményliszt

5 dkg kukoricakeményítő (főzéssel készítendő vaníliás pudingporral is helyettesíthető)

7 gr sütőpor (praktikusan ½ csomag)

12 dkg porcukor

1 csipet só

2 db közepes méretű tanyasi tojás

1 dl hideg tej

10 dkg puha vaj

1 teáskanál vaníliakivonat

2-3 dkg hámozott, lapra szerelt mandula (mandulaszelet)

A tálaláshoz:

1 evőkanál vaníliával kevert porcukor

Elkészítés:

A cseresznyét alaposan megmostam, megszárítottam, kimagoztam.

A sütőt 170 fokra (légkeveréses üzemmódban) előmelegítettem. A levehető peremű tortaformát sütőpapírral béleltem.

A tésztához kimértem a hozzávalókat, a lisztet a sütőporral, keményítővel, sóval egy tálban alaposan elkevertem.

Keverőtálba mértem a porcukrot, hozzáadtam a vaníliakivonatot, majd a feltört egész tojásokat. A háztartási robotgépet a legmagasabb fokozatra kapcsoltam, és nagyjából 4-5 perc alatt könnyű, habos krémmé kevertem. Folyamatos üzemmód mellett hozzáadagoltam a puha vajat. Fontos, hogy a vaj puha legyen, ellenkező esetben nem tud egyenletesen elkeveredni! Mikor tökéletesen elkeveredett, nagyjából 1-2 perc elteltével, kanalanként elkezdtem hozzáadni a lisztes keveréket, majd végül hozzáöntöttem a tejet.

Könnyű, illatos, vaníliás tésztakeverék lett a végeredmény.

cseresznyes_pitetorta04.jpg

Az egészet  belekanalaztam az előkészített formába, majd bőségesen rakosgattam rá a cseresznyéből. Mikor ezzel elkészültem, megszórtam a mandulalapokkal.

Előmelegített sütőben nagyjából 40 percig sütöttem. Mindenképp érdemes tűpróbát végezni, mielőtt kiveszi az ember a süteményt. Ha már nem ragad a tészta az eszközre, elkészült.

A cseresznye kissé belesüpped a tésztába, a mandula enyhén megpirul. Még forrón vaníliával kevert porcukorral hintettem meg.

cseresznyes_pitetorta08.jpg

A szeleteléssel érdemes addig várni, míg legalább langyos lesz a tészta! Langyosan, hidegen, másnap is fogyasztható. Könnyű, szaftos nyári sütemény.

 

Epres-mandulás kevert pite – egyszerűen  

epres_pite10.jpg

Hozzávalók: (32 X 22 cm-es magas peremű tepsihez):

50 dkg eper

10 dkg süteményliszt

5 dkg kukoricakeményítő (főzéssel készítendő vaníliás pudingporral is helyettesíthető)

7 gr sütőpor (praktikusan ½ csomag)

12 dkg porcukor

1 csipet só

2 db közepes méretű tanyasi tojás

1 dl hideg tej

10 dkg puha vaj

1 teáskanál vaníliakivonat

2-3 dkg hámozott, lapra szerelt mandula (mandulaszelet)

A tálaláshoz:

1 evőkanál vaníliával kevert porcukor

Elkészítés:

Az epret alaposan megmostam, megszárítottam, a kisebb szemeket félbe, a nagyobbakat négy darabra vagdostam.

A sütőt 170 fokra (légkeveréses üzemmódban) előmelegítettem. A tepsit sütőpapírral béleltem.

A tésztához kimértem a hozzávalókat, a lisztet a sütőporral, keményítővel, sóval egy tálban alaposan elkevertem.

Keverőtálba mértem a porcukrot, hozzáadtam a vaníliakivonatot, majd a feltört egész tojásokat. A háztartási robotgépet a legmagasabb fokozatra kapcsoltam, és nagyjából 4-5 perc alatt könnyű, habos krémmé kevertem. Folyamatos üzemmód mellett hozzáadagoltam a puha vajat. Fontos, hogy a vaj puha legyen, ellenkező esetben nem tud egyenletesen elkeveredni! Mikor tökéletesen elkeveredett, nagyjából 1-2 perc elteltével, kanalanként elkezdtem hozzáadni a lisztes keveréket, majd végül hozzáöntöttem a tejet.

Könnyű, illatos, vaníliás tésztakeverék lett a végeredmény.

Az egészet elsimítottam az előkészített tepsiben, majd elhelyeztem rajta az előkészített epret. Mikor ezzel elkészültem, megszórtam a mandulalapokkal.

epres_pite03.jpg

Előmelegített sütőben nagyjából 18-20 percig sütöttem. Mindenképp érdemes tűpróbát végezni, mielőtt kiveszi az ember a süteményt. Ha már nem ragad a tészta az eszközre, elkészült.

Az eper nagyjából a tészta közepéig süllyed, a mandula a tetején enyhén megpirul. Még forrón vaníliával kevert porcukorral hintettem meg.

A szeleteléssel itt is érdemes addig várni, míg legalább langyos lesz a tészta! 5 X 5 cm-es kockákra szeletelve, friss eperszemek kíséretében tálaltam.

epres_pite07.jpg

A cseresznyés variációhoz hasonlóan szaftos, könnyű sütemény az eper, a vanília és mandula tökéletes ízharmóniájával.

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr58822828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása