Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Cukkini-sárgarépa rakottas

2016. március 23. - Habliliom

A tavaszi zöldségdömping ugyan várat még magára egy keveset, de azért ilyenkor is lehet izgalmas, könnyed, mégis laktató zöldséges fogásokat tálalni az aktuális kínálatból.

 

A cukkini és a sárgarépa kombinációja nem csupán tésztaételekhez, mártásokhoz remek, de rakott zöldségekhez is pompás. Ezúttal az ázsiai konyha kedvelt rizsfajtáját, az illatos jázminrizst használtam hozzá, ami nem egyszerűen aromás, de rakott ételekhez is kiváló. Így tulajdonképp fúziós fogásnak is lehetne nevezni ezt a rakottast. Csipetnyit mediterrán, csipetnyit keleti, csipetnyit közép-európai: a végeredmény pedig illatos, zamatos és harmonikus.

cukkinis_sargarepas_rakott_rizs05.jpg

Aki a hét folyamán még tartózkodna a húsételektől, annak azért, aki nem csupán ilyenkor kedveli a húsmentes fogásokat, annak azért érdemes kipróbálnia.

Az ízek sütés közben tökéletesen összeérnek, és akár előző nap is összeállítható ez a rakottas, amiben az ízek tökéletesen kiegészítik egymást.

Cukkini-sárgarépa rakottas

cukkinis_sargarepas_rakott_rizs07.jpg

Hozzávalók 4 személyre:

20 dkg zsenge cukkini

20 dkg zsenge sárgarépa

3-4 db napon szárított paradicsom

1 dl zöldségleves

3 evőkanál olívaolaj

2 dl jázminrizs

3 dl tejföl

1 db közepes méretű tojás

3-4 dkg frissen reszelt parmezán sajt

só, frissen őrölt bors, rozmaring, oregánó – ízlés szerint

 

Elkészítés:

A rizst alaposan megmostam, szűrőkanálban megszárítottam. Egy evőkanál olívaolajat kissé felmelegítettem egy kisebb lábosban, rászórtam a rizst, átforgattam, majd felöntöttem 4 dl vízzel, sóztam, borsoztam, és  fedő alatt, gyenge tűzön puhára pároltam.

Amíg a rizs készült előkészítettem a zöldségeket. A napon szárított paradicsomot nagyjából 1 cm-esre kockáztam, a cukkinit és a sárgarépát nagylyukú reszelőn durvára reszeltem.

A tojást a tejföllel egy nagyobb tálban alaposan elkevertem.

A másik evőkanál olívaolajat egy serpenyőben felmelegítettem, rádobtam előbb a sárgarépát és a paradicsomot, majd a fűszereket (az oregánót és a borsot bőven mértem, a sóval és a rozmaringgal takarékosan bántam, de ízlés dolga, ki hogyan szereti).

1-2 perc elteltével felöntöttem a zöldséglevessel, és további 3-4 percig kevergettem, majd hozzáadtam a cukkinit, amivel épp csak 1-2 percet pirítottam tovább a ragut. Így a sárgarépa és a cukkini is al dente, azaz roppanós maradt.

Félrehúztam a tűzről.

cukkinis_sargarepas_rakott_rizs03.jpg

A sütőt légkeverés mellett 180 fokra előmelegítettem.

1 evőkanál olívaolajjal kikentem egy kerámia sütőforma alját és a peremét. Belekanalaztam a párolt rizs 1/3 részét, majd rákanalaztam a cukkinis keverék felét, nagyjából egy evőkanál tejfölös keverékkel meglocsoltam, kevés sajtot reszeltem rá. A rétegezést a rizs újabb 1/3-ával folytattam, majd jött a zöldségek másik fele, némi tejfölös keverék, sajt, végül az egész tetejére rizs került, amit a tojással elegyített tejföllel locsoltam meg, a tetejére pedig ráreszeltem a maradék sajtot, és hogy érdekesebb, ízesebb legyen, egy kevés színes borsot is őröltem rá.

cukkinis_sargarepas_rakott_rizs08.jpg

Az egészet 20-22 percre betettem a sütőbe.

Az átsült rakottast melegen tálaltam.

cukkinis_sargarepas_rakott_rizs13.jpg

Laktató, mégsem nehéz fogás.

 

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr78506996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása