Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Bazsalikomos krumplitallér

2016. február 09. - Habliliom

Szeretek a konyhában foglalatoskodni minden időben, néha mégis úgy adódik, hogy az embernek túlságosan sok egyéb teendője akad. Ilyen alkalmakra jönnek igazán jól a „gyorsan és egyszerűen” kategóriába tartozó krumplis fogások

Nagy barátja vagyok mindenféle krumpligombócnak, lepénynek - mértékkel fogyasztva, igazi komfortfogások! Kis rafinériával pedig igencsak sok változatban tálalhatók. Ezúttal olyan krumplitallérokat sütöttem, amelyek a friss bazsalikomlevelektől lettek igazán zamatosak.

krumplitaller01.jpg

Amíg a krumpli héjában sült a sütőben, sikerült kicsit a lakást is rendbe szedni, mire tálaltam a vacsorát!

Bazsalikomos krumplitallérok

 

krumplitaller03.jpg

Hozzávalók 9-10 tallérhoz:
3 db nagyobb sütni való burgonya (összesen kb. 70-75 dkg)
1 db közepes méretű tojás sárgája
1 púpozott teáskanál kukoricakeményítő + 1 teáskanál a tálcára
2 dkg olvasztott vaj
1 jókora maréknyi friss bazsalikomlevél
1 mokkáskanál tengeri só
frissen őrölt bors, frissen reszelt szerecsendió – ízlés szerint
A sütéshez:
2 evőkanál kukoricaolaj

Elkészítés: A krumplikat alaposan megsikáltam, majd 180 fokra előmelegített sütőben nagyjából 45 perc alatt puhára sütöttem. Még azon melegében meghámoztam, burgonyanyomón áttörtem. A bazsalikomlevelek közül néhányat félretettem a tálaláshoz, a többit felaprítottam.

krumplitaller04.jpg

A keményítővel, sóval, borssal, szerecsendióval meghintettem a még meleg áttört krumplit, kissé összekevertem, majd hozzáadtam a tojássárgáját, az aprított bazsalikomleveleket, olvasztott vajat. Az egészet összedolgoztam, majd 5 cm átmérőjű tallérokká formáztam. A tálcát megszórtam kukoricakeményítővel, erre sorakoztattam a tallérokat.

krumplitaller02.jpg

Az olajat egy nagyobb serpenyőben felhevítettem, a kis tallérok mindkét oldalát 2-3 perc alatt aranyszínűre sütöttem.

krumplitaller05.jpg
Friss bazsalikomlevelekkel tálaltam.

Friss salátával könnyű ebéd vagy vacsora, de köretként húsételekhez is remek. Amilyen egyszerű elkészíteni, olyan ízletes!

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr388335408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása