Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Barnacsiperkés tortlettek

2016. február 07. - Habliliom
Minden gyorsan készülő, sütőből kikerülő fogás jól jön ilyenkor! A tortaformában vagy még inkább a kisméretű, úgynevezett tortlett, illetve eredeti francia nevén tartelette formában sült minitortákról rendszerint a gyümölccsel, esetleg cukrászkrémmel, tejszínhabbal töltött desszert jut először az ember eszébe. No de miért ne lehetne a kis formákban desszerttől eltérő ételeket is készíteni?

A ma már rendszerint levehető oldalú kivitelben gyártott nagyjából 10 cm átmérőjű tortlett formák igencsak sokrétűen használhatók. Szívesen készítek bennük nem csupán desszerteket – egyszerűen érdekesebb, ha nem nagy piteformában vagy tepsiben készül az a lepény, aminek ropogós a tésztája, izgalmas a tölteléke, ráadásul gyorsan megvan, és azon melegében a legfinomabb.

gombakremes_minitrotak01.jpg

A tankönyvek szerint a magyarosan tortlettként írt fogás a desszertek közé tartozik, és lényegében a tarte kicsinyített változata. Omlós tészta, amit vakon megsüt az ember, aztán idénytől, no meg kedvtől, fantáziától függően megtölti mindenféle finomsággal. Most úgy döntöttem, nem az édességek szekcióját bővíteném, hanem viszonylag gyorsan tálalható főételt sütnék benne, ami gyorsan felmelegíti az embert.

barna_csiperke04_1.jpg

A piaci kínálatnak köszönhetően a termesztett csiperkéből soha nincs hiány. A barnacsiperke pedig színével, zamatával emlékeztet az erdei gombákra, és nagyon egyszerű a feldolgozása is. Cserépben nevelkedő bazsalikomból is akadt itthon, ami nálam szinte elválaszthatatlan fűszere a gombának, mi tagadás, a rozmaringgal és a kakukkfűvel együtt. A frizsiderben mindig akad 1-2 csomag leveles tészta, ha hirtelen kell valamit varázsolni, így gyorsan összeállt a gombás minitorták ötlete. Persze sós, omlós tésztával is tökéletes, így azonban vitathatatlanul gyorsabb. Mivel kis felületnek kell megsülnie, a vaksütéssel is spórtoltam némi időt. Inkább villával alaposan megszurkáltam a tésztát, úgy küldtem be a kis tortákat már töltelékkel felszerelve az előmelegített sütőbe.

Frissen az igazi, de ha marad belőle, másnap is finom – és felmelegíteni sem nehéz, olyan lesz, mintha frissen készült volna!

Barnacsiperkés tortlettek

gombakremes_minitrotak03.jpg

Hozzávalók 6 db-hoz:
1 csomag friss leveles tészta (275 g)
50 dkg barnacsiperke
1 db közepes méretű vöröshagyma
1 kis pohár zsírszegény tejföl (175 g)
1 db egész tojás
1 teáskanál szárított, őrölt rozmaring
1 teáskanál őrölt kakukkfű
1 kis csokor friss bazsalikomlevél
1 teáskanál olívaolaj
1 teáskanál szarvasgombás olívaolaj (ha nincs, sima olívával helyettesíthető)
ízlés szerint: frissen őrölt bors és só 

Elkészítés: A gombát megtisztítottam, gorombára vágtam. A hagymát finomra aprítottam. A kétféle olajon a bazsalikom kivételével a többi fűszerrel 4-5 perc alatt megpirítottam a gombát. Kissé hűlni hagytam, majd a tejföllel, a tojással, a bazsalikomlevelekkel, amelyek közül 6-ot félretettem a tetejére, botmixerrel krémmé turmixoltam.
A kis tortaformák alját sütőpapírral béleltem. A sütőt 180 fokra előmelegítettem.
A leveles tésztát kissé kinyújtottam, és desszertes tányér segítségével 6 akkora körlapot vágtam ki belőle, amelyekkel kényelmesen kibéleltem az előkészített formákat.

gombakremes_minitrotak04.jpg

A tölteléket egyenletesen szétosztottam bennünk, a jó meleg sütőben 15-18 perc alatt aranylóra sütöttem. Azon melegében tálaltam.

Egy könnyű salátával tökéletes ebéd- vagy vacsorafogás – nagy előnye, hogy lelkiismeret-furdalás nélkül falatozható, ráadásul valóban nagyon finom!

Habliliom

 

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr718333482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása