Habliliom Könnyed Konyhája

Habliliom Könnyed Konyhája

Sajtrolád borsköntösben

2015. december 15. - Habliliom

Ha hétköznapokon jönne jól egy izgalmas hidegkonyhai fogás, ha az ünnepek közeledtével készülnek hidegtálak, ez a látványos és finom fogás mindig jó szolgálatot tesz!

Valamikor az 1990-es években lett igazán népszerű hidegkonyhai fogás a sajtrolád vagy sajttekercs. Az alaprecept nagyon egyszerű: fog az ember egy darab olvasztható sajtot, mondjuk az egyszerűség kedvéért trappistát vagy edámit, belepakolja egy nejlonzacskóba, felolvasztja, majd kinyújtja, megkeni valamilyen töltelékkel, ami idehaza leggyakrabban körözött, majd feltekeri, megdermeszti, szeleteli. Látványos, könnyen elkészíthető előétel vagy vacsorafogás.

 

 

A töltelék azonban számtalan módon variálható. Kerülhet bele sonka, hal, tojás, zöldségféle, tejszínes tormakrém, gyakorlatilag bármi. A lényeg, hogy aztán jól lehessen szeletelni. A titok nagyjából abban rejlik, hogy nem szabad túlzásba vinni a tölteléket, mert akkor nehéz bánni a roláddal.

 

Ezúttal ezt a régi kedvencet alakítottam át könnyed fogássá, spenóttal, sárgarépával és egy kevés napon szárított paradicsommal, aztán meg, hogy kicsit izgalmasabb legyen, frissen őrölt színes borsban is meghempergettem.

Sajtrolád borköntösben

 sajttekercs.jpg

Hozzávalók 4 személyre:
25 dkg trappista vagy edámi sajt
1 db közepes sárgarépa (kb. 10 dkg)
2-3 db napon szárított paradicsom
1,5 dl zöldségleves
10 dkg mélyhűtött, passzírozott spenót
1 mokkáskanál rétesliszt
½ mokkáskanál szárított rozmaring
1 teáskanál tejföl
frissen őrölt bors
só ízlés szerint

Elkészítés: A sajtot kettévágtam, nejlonzacskóba raktam, és forrásban lévő vízbe tettem, amíg teljesen meg nem puhult, és tésztára emlékeztető állagot nem öltött. Ez nagyjából 10 perc alatt érhető el.
Közben a sárgarépát megtisztítottam, és egészen vékony, szinte milliméteres szeletekre gyalultam. A paradicsomot apróra kockáztam. 1,5 dl zöldséglevest felforraltam, ebbe tettem a sárgarépát és a szárított paradicsomot, de csak 1-2 percig blansíroztam, hogy még roppanósak legyenek a répaszeletek. Leszűrtem, hűlni hagytam.
A spenótot felengedés nélkül serpenyőbe tettem, egy evőkanál levest mertem rá, és meghintettem a mokkáskanálnyi liszttel, sóztam, borsoztam, rozmaringgal fűszereztem. Épp csak addig hagytam a tűzhelyen, amíg sűrűsödni kezdett, de élénk színét megőrizte. Félrehúztam a tűzhelyről, és belekevertem a tejfölt.
A már megpuhult sajtot frissentartó fóliával borított munkalapra helyeztem, amire előzetesen kevés borsot őröltem. A tetejére is vágtam egy fólialapot, és nyújtófával nagyjából 30 X 20 cm-es téglalappá nyújtottam. Megkentem a spenóttal úgy, hogy a széleinel 1-1 cm-t szabadon hagytam, majd rászórtam a sárgarépát és a paradicsomot. Az egészet szorosan feltekertem, és 2 órára betettem a hűtőszekrénybe. Ennyi idő alatt megszilárdul, de maradhat akár egész éjszakára is a hűtőben.
A fóliából kicsomagolva 3-4 mm-es vékony szeletekre vágva tálaltam.

 

Könnyű előétel, igazi friss ízekkel!

Habliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://habliliom.blog.hu/api/trackback/id/tr958169406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása